Nowy tabor oraz wzrost liczby i zadowolenia podróżnych
W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i PesaDART o wysokim komforcie podróży. Dodatkowo przewoźnik zaoferował pasażerom krótsze czasy przejazdu między największymi polskimi miastami. Efektem rozwoju parku taborowego jest wzrost liczby pasażerów o ponad 5 mln więcej
niż rok wcześniej. Od stycznia do sierpnia br. PKP Intercity przewiozło bowiem 25,6 mln pasażerów
ze wskazaniem osiągnięcia wyniku na poziomie 37 mln wraz z końcem 2016 roku. Dodatkowo
przewoźnik notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszych obszarach obsługi pasażerów.
Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest 74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłego roku.
Kolejne nowe lokomotywy i wagony
Aby utrzymać rosnący trend, PKP Intercity zamierza dalej inwestować w tabor. Przewoźnik przygotował nową strategię taborową na lata 2016-2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych
i 10 spalinowo - elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h.
Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów
i konieczności zbudowania przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca
z IV Pakietu Kolejowego liberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlatego chcemy walczyć o pasażera nie tylko ceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
Zmiany obejmą także zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie. Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie czy Szczecinie.