Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

PKP Intercity zainwestuje w tabor i zaplecza serwisowe ok. 2,5 mld zł!

Autor Ala za mat. prasowe 12 Października 2016 godz. 3:47
PKP Intercity przygotowało strategię taborową do 2020 r. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach i zachować konkurencyjność wobec innych przewoźników, spółka przeznaczy ok. 2,5 mld zł na zakup i modernizację w sumie 510 wagonów i 60 lokomotyw oraz unowocześnienie 15 stacji serwisowych. Pieniądze na ten cel będą pochodzić ze środków, którymi PKP SA dokapitalizowało przewoźnika, funduszy własnych oraz wsparcia unijnego.

Nowy tabor oraz wzrost liczby i zadowolenia podróżnych

 

W 2015 r. PKP Intercity zakończyło program inwestycji w tabor na kwotę blisko 5,5 mld zł. W ramach projektów kupiono m.in. nowe pociągi Pendolino, FLIRT3 i PesaDART o wysokim komforcie podróży. Dodatkowo przewoźnik zaoferował pasażerom krótsze czasy przejazdu między największymi polskimi miastami. Efektem rozwoju parku taborowego jest wzrost liczby pasażerów o ponad 5 mln więcej
niż rok wcześniej. Od stycznia do sierpnia br. PKP Intercity przewiozło bowiem 25,6 mln pasażerów
ze wskazaniem osiągnięcia wyniku na poziomie 37 mln wraz z końcem 2016 roku. Dodatkowo
przewoźnik notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszych obszarach obsługi pasażerów.
Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest 74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłego roku.

 

Kolejne nowe lokomotywy i wagony

 

Aby utrzymać rosnący trend, PKP Intercity zamierza dalej inwestować w tabor. Przewoźnik przygotował nową strategię taborową na lata 2016-2020, w ramach której zainwestuje ok. 2,5 mld zł. Znaczna część pieniędzy zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Plan zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw - 30 elektrycznych
i 10 spalinowo - elektrycznych, a kolejnych 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h.

 

Nowa strategia taborowa to przede wszystkim efekt dynamicznego rozwoju rynku przewozów
i konieczności zbudowania przewagi konkurencyjnej wobec innych przewoźników. Wynikająca
z IV Pakietu Kolejowego liberalizacja rynku przewozów kolejowych to niewątpliwie wyzwanie, dlatego chcemy  walczyć o pasażera nie tylko ceną, ale również komfortem i czasem podróży. Stąd tak duży nacisk kładziemy na odnowę naszego parku taborowego
- mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

 Zmiany obejmą także zaplecza techniczne. PKP Intercity zaplanowało modernizację 15 stacji postojowych. Wybrane z nich zostaną wyposażone m.in. w całoroczne myjnie z zamkniętym obiegiem wody czy urządzenia do podgrzewania rozjazdów w zimie. Nowoczesne obiekty pojawią się m.in. w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Olsztynie czy Szczecinie.