Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Nie daj szansy oszustowi

Autor ekoszalin za KMP Koszalin, fot. KMP Koszalin, 4 Października 2016 godz. 12:36
Policjanci z Wydziału Prewencji koszalińskiej komendy rozpoczęli akcję informacyjną dotycząca, metod i schematu działania oszustów. Tym razem udają się do placówek bankowych, kantorów i lombardów. Podczas spotkań rozmawiają o algorytmie postępowania w przypadku, kiedy złodzieje będą próbowali nas oszukać.

Oszuści wykorzystują podobny schemat, natomiast cały czas modyfikują metody działania. W ostatnim czasie wzrosła liczba oszustw popełnianych na „policjanta CBŚP” w placówkach bankowych i kantorach.

Schemat działania sprawcy jest zazwyczaj ten sam. Przestępca najczęściej dzwoni na telefon stacjonarny do banku lub kantoru i podaje się za policjanta CBŚP. Informuje, że w niedługim czasie na placówkę będzie napad. Wydaje polecenia pracownikowi, w jaki sposób ma zabezpieczyć pieniądze, a następnie przekazać fałszywemu policjantowi, który podejdzie do drzwi.

Za każdym razem są to historie zmyślone przez oszustów, którzy próbują nas okraść. Tylko ostrożność, czujność i dystans do przekazywanych informacji spowoduje, że nie staniemy się kolejną ofiarą oszustwa.

Pamiętajmy! Policjanci nigdy nie dzwonią do mieszkańców, podmiotów gospodarczych czy punktów handlowych i nie proponują udziału w prowadzonych przez siebie działaniach. Funkcjonariusze nigdy nie odbierają pieniędzy, a także nie proszą o ich przekazywanie obcym osobom.

W każdym przypadku należy zachować ostrożność w stosunku do obcych osób, a w razie jakichkolwiek wątpliwości i podejrzeń zaleca się kontakt z policją pod numerem 112 lub 997.