Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe: Dziś startuje Koszalin

Autor Ala, fot. LPR 1 Czerwca 2016 godz. 11:56
1 czerwca wznawia swoje dyżury sezonowa baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie.

Do dyspozycji lekarza, ratownika medycznego i pilota będzie podobnie jak przed rokiem helikopter Eurokopter EC 135. - Baza działać będzie od wschodu do zachodu słońca – informuje rzeczniczka prasowa LPR. Ratownicy swoją pracę rozpoczną jednak nie wcześniej niż o godzinie 7.00, a zakończą najpóźniej o godz. 20.00.Baza w Koszalinie będzie działała do 5 września br. W ubiegłym roku koszaliński zespół LPR wykonał ok. 130 lotów. – O tym, czy do akcji ratunkowej należy włączyć helikopter decyduje dyspozytor. Jeżeli zauważyliśmy wypadek lub jesteśmy jego uczestnikiem to dzwoniąc pod numer telefonu 997  lub 112 przedstawiamy sytuację. Na tej podstawie dyspozytor posyła na ratunek karetkę, helikopter lub jeden i drugi środek transportu.

Budżet LPR, który dysponuje 17 stałymi, jedną sezonową bazą oraz jednym  samolotem transportowym to ok. 100 mln złotych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Lotnisko Koszalin

Ala za Adam Fularz, fot. FB/Aeroklub Koszaliński - 22 Października 2016 godz. 5:46
„Państwa port lotniczy nadaje się do wznowienia przewozów pasażerskich, które w przeszłości miały tutaj miejsce. Wnoszę o rozpoczęcie prac nad przystosowaniem państwa portu lotniczego do obsługi połączeń pasażerskich“ napisał w petycji do prezydenta Koszalina Adam Fularz, manager Radiotelewizji. - W Polsce w dziedzinie lotnisk panuje masa mitów, powielanych przez media. Jednym z tych mitów jest ten jakoby port lotniczy musiał się znajdować koło wielkiej aglomeracji miejskiej. Jest to - nieprawda. Przykłady z Irlandii (lotniska Shannon, Knock) pokazują że porty lotnicze mogą działać w oddaleniu od większych miast i miasteczek, i mogą być rentowne mimo braku większych miast w pobliżu. W Polsce już działają takie porty lotnicze, jednym z nich jest lotnisko Szczytno- Szymany położone 55 km od Olsztyna - przekonuje Fularz.    "Drugim mitem jest ten jakoby lokalne lotniska obsługujące np., 30- 40 tysięcy pasażerów rocznie - były nierentowne. Analizy wykonane dla port lotniczego Śwonoujście- Heringsdorf pokazują że port lotniczy dokłada się do lokalnej gospodarki kwotą ok. 12 mln PLN odejmując dotacje do utrzymania portu lotniczego.(por. http://www.gemeinde-ostseebad-heringsdorf.de/ris/formular/gutachtenflughafenheringsdorf.pdf ) Utrzymanie portu lotniczego też nie pochłania wielkich dotacji- w krajach UE jest to średnio kilkaset tys. euro rocznie. Koszty utrzymania portu lotniczego są podobne jak koszty utrzymania żłobka" - dodaje. Koszty budowy portu lotniczego to koszt terminalu pasażerskiego (nowy- ok. 3-4 mln PLN, używany ok. 2 mln PLN), koszty wyposażenia. Najtańsza jest budowa portu lotniczego z małym terminalem dla taksówek powietrznych. W Polsce stosuje się najczęściej taksówki zabierające w lot do 33 pasażerów. Wymagany jest w tym celu niewielki terminal oraz podstawowe wyposażenie, np. agregat GPU. Koszty pomocy nawigacyjnych (ILS, DME) to kilka mln PLN. Już długość pasa startowego 1350- 1400 metrów umożliwia obsługę najpopularniejszych taksówek powietrznych. Przy pasie startowym 1150 metrów długości można już obsługiwać popularne samoloty pasażerskie ATR. W Kielcach- Masłowie planowane były loty Kielce- Gdańsk przy długości pasa 1150 metrów, ale plany nie doszły do skutku. Koszalin działając poprzez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów  Pomorza Środkowego, którego jest głównym samorządem członkowskim i w największym stopniu współfinansuje jego działalność od kilkunastu lat utrzymuje i działa na rzecz zachowania i rozwoju lotniczego charakteru nieruchomości byłego lotniska wojskowo-pasażerskiego w Zegrzu Pomorskim. Obiekt nieprzerwanie dzierżawiony przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego we współpracy z Aeroklubem Koszalińskim obecnie posiada status zarejestrowanego publicznego lądowiska cywilnego i jest wykorzystywany lotniczo głównie przez Aeroklub Koszaliński, sezonową bazę Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz prywatnych użytkowników z segmentu „general aviation”.   Musimy  wiedzieć, że Polska jest krajem o rekordowej liczbie zlikwidowanych pasażerskich portów lotniczych. Od czasów II wojny światowej zlikwidowano więcej portów, niż ich obecnie istnieje. Zlikwidowano następujące porty lotnicze: Port lotniczy Jelenia Góra  Połączenia przed II wojną światową do: Gliwic, Berlina, Wrocławia, Cottbus. Port lotniczy Gliwice Połączednia przed II wojną światową do Wrocławia, Berlina, Paryża, Istambułu, Szczecina, Brna, Budapesztu. Port lotniczy Katowice Muchowiec (Katowice- Centrum) Połączenia do Brna, Wiednia, Warszawy (od 2 stycznia 1929)- przed II wojną swiatową. Port Lotniczy Elbląg Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina, Królewca, Olsztyna Port lotniczy Olsztyn Dajtki (Olsztyn- Centrum) Połączenia lotnicze przed II wojną światową do Gdańska, Berlina. Po II wojnie światowej do Bydgoszczy i Warszawy. Port Lotniczy Słupsk Połączenia lotnicze do Berlina, Gdańska, Królewca, Szczecina przed II wojną światową, po drugiej wojnie światowej, od 1975 roku- loty do Warszawy, Katowic, Wrocławia. Loty do Warszawy działały z przerwami do lat 90-tych. Port lotniczy Szymany- Mazury Obsługiwał od 1998 roku loty do Warszawy i miast w Niemczech. Jako jedyny port lotniczy z powyższej listy ma zostać reaktywowany. Port lotniczy Gubin Połączenia przed II wojną światową do Szczecina. Port lotniczy Gdynia Od kwietnia 1936 połączenia lotnicze do Warszawy. Obecnie w rozbiórce i likwidacji. Port lotniczy Nysa Połączenia do Gliwic i Jeleniej Góry przed II wojną światową Port lotniczy Malbork Połączenia do Gdańska, Berlina przed II wojną światową Port Lotniczy Opole Port obecnie nieczynny, planowano jego reaktywację jako portu pasażerskiego. Port lotniczy Piła Port lotniczy powstal w 1913 roku. Brak danych n/t kierunków lotów. Planowano jego reaktywację. Port lotniczy Koszalin Działał jako pasażerski port lotniczy od 1965 r. W 1979 obsłużyło 85 853 pasażerów, a w latach 1986-1991 średnio 50-55 tys. pasażerów. Port lotniczy zamknięto w 1991 roku. Port lotniczy Świnoujście Przed II wojną światową połączenia do Szczecina, pradopodobnie także Berlina. Obecnie port lotniczy znajduje się po niemieckiej stronie granicy i działa sezonowo. Nie obsługuje lotów do Polski. W przeszłości obsługiwał loty do Warszawy i miast południa Polski. Port lotniczy Białystok 30 kwietnia 2015 roku obchodzono w Białymstoku rocznicę 70 lat działalności pasażerskiego portu lotniczego. Port lotniczy juz nie działa, pas startowy o wymiarach 1420 na 50 metrów jest już zniszczony.  Lotniczy Port Pasażerski Białystok zaczął działalośc krótko po II wojnie światowej, bo już 30 kwietnia 1945 roku. Linie lotnicze LOT utworzyły oddział białostocki i zaczęły obsługę połączenia do Warszawy kursującego w poniedziałki, środy i poiątki używając samolotów Douglas DC-3. Lot z Warszawy do Białegostoku trwał 50 minut. Bilety były drogie. Połączenia szybko wstrzymano.