Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
sport

Sportowa promocja Pomorza Zachodniego po raz czwarty

Autor Art za wzp.pl, fot. wzp.pl 6 Maj 2016 godz. 13:37
Pomorze Zachodnie stawia na promocję poprzez współpracę z najlepszymi klubami sportowymi. W tym roku po raz czwarty przeprowadzony został otwarty konkurs ofert na promocję województwa poprzez sport. W piątek 6 maja br. marszałek Olgierd Geblewicz wręczył czeki symbolizujące dofinansowania dla pięciu zachodniopomorskich klubów.

W ramach konkursu wyłoniono pięć podmiotów. To Pogoń Szczecin S.A., Fundacja Grupa Azoty Police na rzecz rozwoju piłki siatkowej kobiet, Piłka Ręczna Koszalin SA, Husaria Szczecin Stowarzyszenie Kultury Fizycznej oraz Miejski Klub Sportowy Olimpia Szczecin. Kluby otrzymają łącznie 280 tys. zł w zamian za świadczenia promocyjne. Zaproponowane świadczenia są bardzo szerokie,  począwszy od logo Pomorza Zachodniego na strojach sportowych, przez oznakowanie gadżetów, szalików, sprzętu, bandy LED na obiektach po zapowiedzi spikera podczas zawodów.

 

-Jesteśmy dumni z tego, że nasze zachodniopomorskie kluby sięgają bardzo wysoko. Od kilku lat staramy się partycypować w ich wsparciu w ramach promocji poprzez sport. Dzięki temu działaniu nasze pierwszoligowe drużyny nie tylko zapewniają satysfakcję kibicom, ale także sławią Pomorze Zachodnie – mówił marszałek Olgierd Geblewicz, który dodał  - Powodów do satysfakcji ostatnio mieliśmy naprawdę sporo i serdecznie za nie dziękuję. Jestem przekonany, że nie zabraknie ich także w przyszłości, bo obserwujemy wspaniały rozwój naszych klubów. Życzę dalszych sukcesów.

 

Pogoń Szczecin otrzyma najwięcej, 100 tys. zł. To najbardziej znany zachodniopomorski klub piłkarski i jedyny aktualnie występujący w Ekstraklasie.. Obecnie drużyna walczy w grupie mistrzowskiej o miejsca gwarantujące udział w europejskich pucharach. W drużynie gra wielu wychowanków m.in. Łukasz Zwoliński, Dawid Kort, Marcin Listkowski.

 

90 tys. zł wesprze drużynę piłki siatkowej kobiet Chemika Police. W tym roku drużyna obronił tytuł mistrzyń polski (3 raz z rzędu), dodatkowo jest tegorocznym zdobywcą pucharu polski. Zespół rozgrywa swoje mecze w hali Azoty Arena w Szczecnie. Od kilku lat gra w europejskich pucharach. W drużynie gra wiele reprezentantek Polski oraz innych krajów.

 

Do klubu Piłka Ręczna Koszalin SA  trafi 40 tys. zł. Pomorze Zachodnie promowała będzie drużyna piłki ręcznej kobiet. Obecnie zajmuje 6 miejsce w tabeli, od lat rozgrywki kończy na czołowych miejscach. 

 

Po raz pierwszy region promować będzie Husaria Szczecin (otrzyma 30 tys. zł), czyli zespół futbolu amerykańskiego założony w 2005 roku w Szczecinie. Od 2015 roku występuje w Polskiej Lidze Futbolu Amerykańskiego Topliga. Futbol amerykański to dyscyplina sportowa, która z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Klub bierze też udział w wielu akcjach społecznych m.in "Pomorze Zachodnie w dobrej formie".

 

Również po raz pierwszy województwo będą promowały także piłkarki nożne Olimpii Szczecin. Do klubu wpłynie na ten cel 20 tys. zł. Większości kadry stanowią zawodniczki z naszego regionu.

 

Przez cztery lata w ramach promocji poprzez sport do zachodniopomorskich klubów trafiło prawie 1,5 mln zł z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Rozgrywki najwyższych klas oraz działalność drużyn grających w ekstraklasach różnych dyscyplin, stanowią doskonały sposób na promocję Pomorza Zachodniego. Wpływa na to wysoka oglądalność zawodów , tak na żywo, jak i w transmisjach, a także prestiż wynikający z udziału w najwyższych klasach rozgrywkach. Obecność logotypu i nazwy Pomorza Zachodniego na materiałach wizualnych i strojach zachodniopomorskich klubów jest również czynnikiem budującym lokalną tożsamość – warto przypominać, że dany klub reprezentuje nie tylko miasto, w którym funkcjonuje, ale i cały region.

 

Następny artykuł