Koniec z brukiem z lat 30.
Obecny węzeł łączący DK13 z autostradą A6 to infrastruktura pamiętająca czasy III Rzeszy. Brukowane łącznice po południowej stronie, wąskie pasy i przestarzała geometria nie przystają do dzisiejszych potrzeb transportowych i bezpieczeństwa ruchu. W związku z realizacją etapu II obwodnicy Przecławia i Warzymic, węzeł ten zostanie całkowicie wyłączony z ruchu i zastąpiony nowoczesnym rozwiązaniem zlokalizowanym około 700 metrów dalej, na wschód.
Szczecin Zachód – strategiczne skrzyżowanie tras
Nowy węzeł Szczecin Zachód będzie kluczowym punktem na mapie drogowej Pomorza Zachodniego. Połączy on autostradę A6 z DK13 oraz z przyszłą Zachodnią Obwodnicą Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Przetargi na realizację S6 właśnie zostały ogłoszone.
Nowy odcinek inwestycji o długości ok. 3 km rozpocznie się w miejscu zakończenia I etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic. W tym miejscu – na południe od miejscowości Przecław – powstanie węzeł Siadło Górne, który zintegruje DK13 z planowaną trasą S6.
Wydajność, bezpieczeństwo i rozwój regionu
Nowa droga – będąca wspólnym odcinkiem DK13 i S6 – będzie miała parametry drogi ekspresowej i ominie centrum logistyczne położone na wschód od obecnego układu drogowego. Węzeł Szczecin Zachód zapewni sprawne i bezpieczne połączenie z autostradą A6 dzięki systemowi łącznic bezpośrednich i półbezpośrednich. Od południa do węzła zostanie włączona także obwodnica Kołbaskowa w ciągu DK13.
Co dalej?
Budowa nowego układu drogowego oznacza nie tylko większy komfort i bezpieczeństwo dla kierowców, ale również nowe szanse rozwoju dla całego regionu. Inwestycja stanowi jeden z najważniejszych etapów przygotowania Szczecina do roli węzła komunikacyjnego o znaczeniu ponadregionalnym.
Rozpoczęcie prac planowane jest po rozstrzygnięciu przetargów i uzyskaniu wymaganych decyzji środowiskowych oraz realizacyjnych.