W takiej sytuacji naprawdę niewiele dzieliło uczestników ruchu drogowego od prawdziwej tragedii. Kierowca nie zastosował się do sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej wjeżdżając na przejazd. Przez nieodpowiednie zachowanie mogło dojść do tragedii.
Materiał wideo z ubiegłorocznej symulacji zderzenia lokomotywy z vanem:
W środę (14 bm.) PKP zorganizowało efektowną symulację zderzenia lokomotywy z SUV-em. Dziennikarze i zaproszeni goście mogli przekonać się na własne oczy, do czego doprowadzić może nieodpowiedzialne zachowanie na przejazdach kolejowo-drogowych. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ignorowanie znaku stop, czerwonych świateł, wjeżdżanie pod opadające rogatki i omijanie slalomem zamkniętych półrogatek, to najczęstsze przyczyny tragedii. Statystyki pokazują, że ten niechlubny „kwartet” zachowań uczestników ruchu drogowego odpowiada za większość wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. W pierwszych pięciu miesiącach 2023 r. na przejazdach i przejściach w poziomie szyn, doszło do 82 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych, w których zginęły 24 osoby, a 5 zostało ciężko rannych.
Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd”, projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, który ma na celu podnoszenie świadomości uczestników ruchu drogowego na temat zagrożeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz wskazanie odpowiednich zachowań w sytuacjach zagrożenia.