Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Judo: ABC radzenia sobie z koronastresem w sporcie

2020-04-03 14:41:00 Art za Polski Związek Judo
Na co dzień każdy z nas narzeka na brak czasu. Za kilka tygodni sytuacja się ustabilizuje i znowu wpadniemy w wir obowiązków a wtedy z rozrzewnieniem będziemy wspominali obecny czas. Zmiana terminu IO to wielka szansa dla nas wszystkich, ale też wyzwanie i konieczność dalszej skutecznej walki dla osób, które na dzień dzisiejszy mają wywalczoną kwalifikację. W ciągu roku wiele się może wydarzyć ale musicie być gotowi do walki w każdej chwili. W obecnej sytuacji nikt nie może się tłumaczyć brakiem czasu.

 

 Dlatego zalecam do codziennej realizacji (w miarę możliwości i indywidualnych potrzeb): 

  1. A. Proszę o sumienną i z pełnym zaangażowaniem realizację programu treningu motorycznego 2 dni siła od Igora i 3 dzień interwały - na maxa, każdy bieg to walka która musisz wygrać poprawiając czas! 
  2. B. Świadome i odpowiedzialne zadbanie o swoje zdrowie - doleczenie, startych, zadawnionych kontuzji i urazów + prewencja przeciwdziałanie kontuzjom (stabilizacja i mobilizacja) - popołudniami. Kontaktujcie się w tej kwestii z Mikołajem Trześniewskim. 
  3. C. Praca z psychologiem! Często jako przyczynę porażki wskazujecie - głowę. Teraz jest czas żeby nad tym popracować. Pan Marek czeka na Was. 
  4. D. Analiza i rozpracowanie swoich potencjalnych przeciwników z zagranicy. W najbliższym tygodniu po 10 pozycji od siebie w górę i w dół Olympic Ranking List. Zapisywać w zeszytach (nie potłucze się, nie rozładuje): na którą stronę walczy, z jakiego uchwytu (rzuca i upada), na jakie techniki zdobywa punkty, z jakich traci, ne-waza co robi? itp. 
  5. E. Trening judo - przy braku możliwości wejścia na matę: wizualizacja - trenowanie i randori "w głowie", technika z rodzeństwem, manekinem, z dużym pluszowym misiem na dywanie lub na trawie, ćwiczenia na ekspanderach, tandoku renshu itp. 
  6. F. Obecnie macie czas, żeby zadbać o higienę życia codziennego: a. - racjonale odżywianie (wyzbycie się nawyku śmieciowego jedzenia, fast foody itp.), nauka gotowania, naturalna suplementacja - owoce, warzywa - mamy świeże idzie wiosna. 
  7. b. wysypianie się 8-10 godzin dziennie 
  8. c. hartowanie, codzienny ruch na świeżym powietrzu - spacer, rower. 

 

Stosując się codziennie do w/w zaleceń, wyjdziecie a z tej próby mocniejsi i gotowi do realizacji swoich sportowych aspiracji i marzeń. Podczas pierwszego zgrupowania będziecie mogli pokazać, że dobrze wykorzystaliście czas ogólnonarodowej kwarantanny. 

Dzisiaj kolejny raz proszę i apeluję o wypełnianie internetowych arkuszy samoobserwacji i rejestracji waszej pracy(co kto może robić) w warunkach izolacji. Nam trenerom, daje to poczucie sensu naszej pracy i możliwość zareagowania gdyby u kogoś z Was sprawy szły w złym kierunku. Wy, wyrabiacie w sobie nawyk samoobserwacji, niezbędny do skutecznej rywalizacji sportowca wyczynowego na światowym poziomie. 

Po dwóch tygodniach słodkiego lenistwa, niektórych z Was, apeluję o powrót do pracy tak, żeby nie zmarnotrawić Waszej ciężkiej pracy jaką wspólnie wykonaliśmy przed pandemią. 

Pamiętajcie, że są reprezentacje(np. JPN, UZB, GEO) które trenują normalnie i już na najbliższym turnieju trzeba będzie stawić im czoła. 

Profil oceny psychologicznej

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły: