Obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu S6 od węzła Koszalin Zachód do węzła Koszalin Północ powinna zostać udostępniona dla ruchu w drugiej połowie września — poinformował szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jeszcze pod koniec sierpnia poinformowano, że inny odcinek S6, pomiędzy Kiełpinem a Kołobrzegiem jest już prawie gotowy, a obecnie trwają już odbiory i ostatnie prace. Na koniec września inwestycja powinna zostać zakończona — napisała GDDKiA.Częściowo udostępniony kierowcom jeszcze został już leżący jeszcze bardziej na zachód odcinek Nowogard-Płoty. W drugiej połowie sierpnia ruchu z obecnej drogi krajowej nr 6 został przeniesiony na południową, biegnącą w stronę Koszalina jezdnię drogi S6 na całym odcinku o długości 20 km. Zakończenie całości inwestycji i oddanie do ruchu drogi już w pełnym dwujezdniowym przekroju planowane jest w ostatnim kwartale.
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna. Obwodnica Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” przebiegać będzie w całości po nowym śladzie i bez wykorzystania istniejącego układu drogowego. Obwodnica omija Koszalin i Sianów od północy. W ramach inwestycji powstanie również odcinek drogi S11 od istniejącej DK nr 6 (węzeł Koszalin Zachód) do obwodnicy Koszalina i Sianowa (węzeł Bielice). Włączenie w istniejącą DK nr 6 będzie zlokalizowane w rejonie miejscowości Karnieszewice.
2. Podstawowe parametry techniczne
klasa drogi – S,
prędkość projektowa – 100 km/h,
nośność – 115 kN/oś,
ograniczona dostępność (dostępność tylko poprzez węzłach),
ilość jezdni – 2,
szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,
pas dzielący – 12 m wraz z opaskami (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3 x 3,5 m).