REGULAMIN KONKURSU NA SPOT „Z KULTURĄ MI PO DRODZE”
I.
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa warunki, na jakich odbywa się konkurs na spot „Z kulturą mi po
drodze”.
2. Organizatorem konkursu jest Centrum Kultury 105 w Koszalinie.
3. Konkurs skierowany jest przede wszystkim do uczniów szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych
oraz studentów, jednak ma charakter otwarty i nie wprowadza ograniczeń wiekowych dla osób
zainteresowanych.
II.
Cel konkursu
Uczestnicy konkursu mają za zadanie stworzyć krótki film (o długości do 30 sekund), który w
sposób interesujący, nowoczesny i atrakcyjny wizualnie przedstawi ofertę kulturalną Koszalina.
Ofertę tę – w rankingu uwzględniającym 100 miast, przeprowadzonym przez Narodowe
Centrum Kultury – umiejscowiono na II miejscu w Polsce! Koszalin wyprzedził Poznań,
Warszawę i Kraków; lepszy od naszego miasta był tylko Sopot.
III.
Przedmiot i czas trwania konkursu
1. Przedmiotem konkursu jest stworzenie krótkiego spotu (reklamy, animacji, teledysku itp.)
ujętego w formie multimedialnej, trwającego maksymalnie 30 sekund o tematyce przedstawiającej
ofertę kulturalną Koszalina. Ideą tego spotu ma być wywołanie zainteresowania, zachwytu widza
poprzez wysmakowany, czytelny i nowoczesny przekaz podkreślający wyjątkowość oferty miasta i
jego atuty w obszarze kultury.
2. Spoty konkursowe należy umieścić na serwerach zewnętrznych typu google drive, wetransfer itp.
W opisie filmu należy zamieścić:
• imię i nazwisko autora
• tytuł spotu (o ile go posiada) i nazwę konkursu
Zgłoszenie z linkiem do spotu (adresem spotu) oraz następującymi informacjami:
a) imię i nazwisko autora spotu
b) PESEL autora spotu
c) numer telefonu i adres mailowy autora spotu
d) tytuł spotu (o ile posiada)
e) potwierdzenie, że autor spotu zapoznał się z warunkami regulaminu i akceptuje jego zapisy
należy przesłać mailem do dnia 31.10.2017r. na adres paulina.zgrzebnicka@ck105.koszalin.pl oraz
sekretariat@ck105.koszalin.pl
3. Spot powinien być wykonany techniką cyfrową przy użyciu kamery video, telefonu
komórkowego, aparatu fotograficznego w formacie MP4.
4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na konferencji prasowej, podczas której zaprezentowane
będą najlepsze prace.
IV.
Zasady konkursu
1. Uczestnik konkursu może zgłosić do 2 spotów konkursowych.
2. Spot konkursowy nie może naruszać praw osób trzecich, przepisów prawa oraz musi być zgodny
z normami obyczajowymi.
3. W przypadku niepełnoletnich uczestników konkursu, do zgłoszenia załączone winno być
oświadczenie jednego z rodziców lub opiekunów prawnych, wyrażające zgodę na udział konkursie
na zasadach określonych w regulaminie (np. skan z podpisem).
4. Przystąpienie do konkursu jest równoczesne z oświadczeniem, że uczestnik posiada pełnię praw
autorskich, osobistych i majątkowych do spotu konkursowego oraz że spot konkursowy nie narusza
praw osób trzecich.
5. Uczestnik konkursu udziela organizatorowi bezterminowej i nieodpłatnej zgody na korzystanie ze
spotów konkursowych, z podaniem imienia i nazwiska autora, w celach promocyjnomarketingowych,
stosownie do potrzeb organizatora, między innymi na stronie internetowej
organizatora.
6. Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z konkursu spotów sprzecznych z przepisami
prawa, zasadami etyki lub z innych względów sprawiających, że nie nadają się one do publicznej
prezentacji.
7. Spot powinien być wykonany techniką cyfrową przy użyciu kamery video, telefonu
komórkowego, aparatu fotograficznego w formacie MP4.
8. Muzyka i efekty dźwiękowe wykorzystane w materiale filmowym nie mogą naruszać praw osób
trzecich, a ewentualne roszczenia z tym związane obciążają Uczestnika Konkursu; w przypadku
wykorzystania muzyki lub efektów dźwiękowych w materiale należy:
1) w przypadku wykorzystania muzyki komercyjnej dołączyć potwierdzenie uiszczenia opłaty
licencyjnej,
2) w przypadku wykorzystania muzyki udostępnionej bezpłatnie dołączyć informacje o
licencji, na której utwór został udostępniony, wraz z dokładnym linkiem do danego utworu i
jego licencji lub zgodę twórcy.
Każdorazowo należy umieścić w napisach końcowych autora muzyki i spełnić wszystkie
warunki wykorzystanej licencji, np. dla licencji Creative Commons:
utworu” wykorzystano na licencji Creative Commons>.
9. Grafiki i materiały video wykorzystane w materiale filmowym nie mogą naruszać praw
osób trzecich, a ewentualne roszczenia z tym związane obciążają Uczestnika Konkursu; w
przypadku wykorzystania muzyki lub efektów dźwiękowych w materiale należy:
1) w przypadku wykorzystania grafiki lub video komercyjnych dołączyć potwierdzenie
uiszczenia opłaty licencyjnej,
2) w przypadku wykorzystania grafiki lub video udostępnionego bezpłatnie dołączyć
informację o licencji, na której utwór został udostępniony, wraz z dokładnym linkiem do
danego utworu i jego licencji lub zgodę twórcy,
3) za grafiki i materiały video uznaje się: fragmenty programów telewizyjnych, filmów, gier,
teledysków, logotypy, animacje, zdjęcia itp.
10. Spoty zawierające elementy nie spełniające warunków wymienionych w ust. 8 i 9 nie
zostaną zakwalifikowane do konkursu.
V.
Ocena i nagrody
1.Oceny spotów konkursowych dokona powołane przez organizatora Jury, którego zadaniem będzie
wybór laureatów konkursu. Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
2. Jury może nie przyznać nagrody, jeśli poziom spotów nie uzasadnia jej przyznania.
3.Nagrodą dla zwycięzcy konkursu będzie 500 zł ufundowane przez CK105.
VI.
Postanowienia końcowe
1.Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu, jeżeli nie wpłynie to na pogorszenie
uczestnictwa w konkursie.
3. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub
podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną zdyskwalifikowane.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie
przepisy Kodeksu Cywilnego.
5. Dane osobowe uczestników konkursu będą chronione zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych
Osobowych (DZ. U. 02.101.926). Uczestnikowi przysługuje prawo wglądu/dostępu do swoich
danych osobowych oraz ich poprawiania.