Projekt zakładał zebranie w ciągu 30 dni (06.06-05.07.2016) jak największej ilości karmy dla zwierząt, która następnie miała trafić do sześciu schronisk (m.in. w Koszalinie).
Wyjątkowość i unikatowość akcji polegała na tym, że bicie rekordu oparte było o zaangażowanie internautów i posiadaczy smartfonów i przyjęło formę wirtualnego „pospolitego ruszenia”. Aby wesprzeć akcję, pomóc bezdomnym zwierzakom i włączyć się do bicia rekordu Guinnessa trzeba było poświecić jedynie minutę swojego czasu - pomoc w akcji nie wiązała się z żadnym przekazywaniem datków finansowych. Wystarczyło pobrać aplikację serwisu Ceneo.pl i kliknąć w niej w baner z psem. Za każdy taki klik, serwis Ceneo.pl – pomysłodawca, organizator i sponsor akcji – kupował jedną pełną 300-gramową miskę karmy.
Ustanowienie rekordu to jednak nie tylko unikatowy pomysł i jego realizacja – trzeba spełnić mnóstwo drobiazgowych wytycznych wymaganych przez Guinnessa. Jakich? Nasz „Przepis na Guinnessa” przedstawiamy w załączonym materiale.