Aż 32% Polaków nie jest w stanie odłożyć telefonu komórkowego na 24 godziny. Ankietowani nie wyobrażają sobie takiego kroku głównie z uwagi na utratę kontaktu z bliskimi (47% odpowiedzi) oraz z troski o tych, którzy mogliby się martwić, nie mogąc połączyć się z właścicielem telefonu (27%).
- Uzależnienie od telefonu przejawia się szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych. Jak pokazują różnego rodzaju badania młodzi ludzie nie są już wstanie żyć bez telefonu komórkowego – mówi newsrm.tv Piotr Lipiński, Head of Corporate & Marketing Communications PAYBACK i dodaje. – Ponad połowa zapytanych w naszej ankiecie deklaruje, że dziecko powinno otrzymać swój pierwszy telefon komórkowy już w szkole podstawowej.
Czy smartfon to jeszcze telefon? Pytanie zgoła filozoficzne. Owszem, służy do dzwonienia, ale czasem wydaje się, że nie jest to jego podstawowa funkcja. Jak wynika z badania ze smartfonu korzysta już 83% spośród wszystkich użytkowników telefonów komórkowych. Oprócz połączeń głosowych, badani najczęściej korzystają z możliwości wysyłania i odbierania SMS (89%), robią zdjęcia i nagrywają filmy (82%), surfują po Internecie (78%), odbierają i wysyłają maile (73%) oraz korzystają z mediów społecznościowych (53%). Dziewięciu na dziesięciu użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych. Głównie tych, do przeglądania stron internetowych (94%) oraz odbierania i wysyłania poczty (68%). Spore grono użytkowników korzysta z komunikatorów (54%) oraz aplikacji zakupowych (43%).
A ile to wszystko kosztuje? Co trzeci Polak płaci za korzystanie z telefonu lub telefonów od 21 do 50 zł, podobnie co trzeci płaci od 51 do 100 zł. 17% ankietowanych wydaje powyżej 100 zł miesięcznie, a 19% mieści się w kwocie 20 zł.