Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Koszalin: IV sesja Rady Miejskiej

2019-03-18 02:11:00 Ala za UM Koszalin
IV sesja Rady Miejskiej

BRM-3.0002.2.2019.MK

PORZĄDEK OBRAD

IV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie

w dniu 28 marca 2019 roku

Miejsce obrad:

sala konferencyjna Nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie.

Rozpoczęcie sesji o godz. 9:00.

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.

4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.

5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.

6. Informacja z działalności Placówki Straży Granicznej w Kołobrzegu na terenie

Miasta Koszalin w 2018 r

7. Informacja z działalności Straży Miejskiej w Koszalinie w 2018 roku.

8. Rozpatrzenie projektów uchwał:

1. w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina

na 2019 r.:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

2. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata

2019-2033:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

3. w sprawie emisji obligacji komunalnych:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

4. w sprawie trybu prac na projektem uchwały budżetowej:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

5. w sprawie określenia zasad, sposobu, trybu oraz organów i osób uprawnionych do

umarzania, odraczania oraz rozkładania na raty należności pieniężnych

o charakterze cywilnoprawnym, przypadających Gminie Miastu Koszalin lub jej

jednostkom organizacyjnym oraz warunków dopuszczalności pomocy publicznej:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

6. w sprawie odwołania Skarbnika Miasta Koszalina:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

7. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Koszalina:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

8. w sprawie przyjęcia sprawozdania Prezydenta Miasta Koszalina i Starosty

Koszalińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta

Koszalina i Powiatu Koszalińskiego za 2018 r.:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

9. w sprawie przyjęcia „Sprawozdania z działalności Komendanta Miejskiego Policji

w Koszalinie oraz informacji o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego

na terenie miasta w 2018 roku”:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

2

10. w sprawie przyjęcia „Informacji Komendanta Miejskiego Państwowej Straży

Pożarnej w Koszalinie o stanie bezpieczeństwa miasta Koszalina w zakresie ochrony

przeciwpożarowej w 2018 roku”:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

11. w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego

o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Koszalina za 2018 rok :

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

12. w sprawie przyjęcia raportu Prezydenta Miasta Koszalina z realizacji za 2018 r.

Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2015-2018:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

13. w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Opieki

nad Zabytkami na lata 2014-2018:

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

14. w sprawie przyjęcia informacji z realizacji „Miejskiego Programu Wspierania

Rodziny i Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2016-2018” za 2018 rok:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

15. w sprawie przyjęcia „Miejskiego Programu Wspierania Rodziny i Rozwoju Pieczy

Zastępczej na lata 2019-2021:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

16. w sprawie uchwalenia programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony

bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2019 - 2023 pn.

"Bezpieczny Koszalin":

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

17. w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi

oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Koszalina w 2019 roku:

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

18. o zmianie uchwały w sprawie przyjęcia „Strategii Rozwoju Koszalina” i niektórych

innych uchwał:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Kultury

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

19. zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Programu gospodarowania

mieszkaniowym zasobem Gminy Miasta Koszalin na lata 2017-2021:

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

20. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

21. w sprawie bonifikaty od jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa użytkowania

wieczystego gruntów stanowiących własność Gminy Miasto Koszalin zabudowanych

na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (projekt uchwały wniesiony

przez Prezydenta Miasta):

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

3

22. w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty osobom fizycznym będącym

właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych lub

spółdzielniom mieszkaniowym od jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa

użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (projekt uchwały

wniesiony przez KR Prawo i Sprawiedliwość):

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

23. w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie

Gminy Miasto Koszalin:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

24. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru

położonego w rejonie ulic: Władysława IV, Akademickiej, Staszica i Jana Pawła II

w Koszalinie:

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

25. w sprawie odmowy ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej na działce nr

649/2 w obrębie ewidencyjnym nr 0020, przy Al. Monte Cassino w Koszalinie;

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

26. w sprawie wprowadzenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych

dotyczących Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego oraz zmiany uchwały

w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji

z mieszkańcami miasta Koszalin:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

27. w sprawie przyjęcia od Wojewody Zachodniopomorskiego zadań publicznych

z zakresu administracji rządowej:

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

28. w sprawie określenia formy, wysokości i trybu przyznawania pomocy dla repatrianta

i członków jego najbliższej rodziny zaproszonych przez Gminę Miasto Koszalin do

osiedlenia się na terenie Koszalina:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

29. w sprawie przyznania z komunalnego zasobu mieszkaniowego lokalu mieszkalnego

dla rodziny Ostrovskiy:

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

30. w sprawie: określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego Funduszu

Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2019 roku:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

31. w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie przez Gminę Miasto Koszalin współdziałania

z Samorządem Województwa Zachodniopomorskiego w zakresie wspólnej realizacji

projektu partnerskiego w ramach Działania 2.10 Programu Operacyjnego Wiedza

Edukacja Rozwój:

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

32. w sprawie wyrażenia zgody na podjęcie przez Gminę Miasto Koszalin współdziałania

z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wspólnej realizacji projektu

partnerskiego w ramach Działania 8.4 Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020:

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

4

33. w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za doskonalenie

zawodowe nauczycieli oraz ustalenia specjalności i form kształcenia , na które

dofinansowanie jest przyznawane:

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

34. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli

na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach

prowadzonych przez Gminę Miasto Koszalin w 2018 roku:

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

35. w sprawie przyjęcia planu pracy, tematyki oraz terminarza posiedzeń Rady

Miejskiej i Komisji Rady Miejskiej w Koszalinie na 2019 rok:

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

36. w sprawie rozpatrzenia petycji (projekt uchwały zostanie przesłany elektronicznie

po posiedzeniu Komisji w dniu 26.03.2019 r.) :

- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

37. w sprawie rozpatrzenia petycji (projekt uchwały zostanie przesłany elektronicznie

po posiedzeniu Komisji w dniu 26.03.2019 r.) :

- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

9. Interpelacje i zapytania radnych.

10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

11. Wolne wnioski i oświadczenia.

12. Czas dla Rad Osiedli.

 

13. Zamknięcie sesji.

 

UZASADNIENIE

DO PROJEKTU UCHWAŁY RADY MIEJSKIEJ W KOSZALINIE

z dnia 28 marca 2019 roku

w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2019 rok

Projekt uchwały Rady Miejskiej zawiera propozycję zmniejszenia planu dochodów

o 173.509 zł oraz zwiększenia planu wydatków o 16.597.991 zł. Zmiana budżetu wynika

z wprowadzenia do planu danych po uchwaleniu budżetu państwa (subwencje oświatowe)

oraz dodatkowych środków, przeznaczonych głównie na inwestycje 11.426,5 tys. zł i remonty

1.869 tys. zł. Źródłem pokrycia tych wydatków będą wolne środki pieniężne na rachunku

bieżącym budżetu na koniec 2018 roku.

I. Załącznik Nr 1 do projektu uchwały dotyczący zadań gminy zawiera propozycję

zwiększenia planu dochodów o 908.817 zł i wydatków o 11.648.481 zł,

DOCHODY - zwiększenie o 908.817 tys. zł (zmniejszenie 300 zł, zwiększenie 909.117 zł)

w następujących działach klasyfikacji budżetowej:

Dział 758 Różne rozliczenia

Zwiększenie planu o 881.217 zł wynika z pisma Ministerstwa Finansów informującego

o wysokościach subwencji ogólnej w części oświatowej dla Miasta Koszalina, ustalonych po

uchwaleniu budżetu państwa - wzrost o 880.817 zł oraz zaplanowania wpływów z tytułu

terminowych wpłat na ubezpieczenie chorobowe w wysokości 400 zł.

Dział 801 Oświata i wychowanie

Proponowane zwiększenie planu dochodów o 15,6 tys. zł dotyczy:

- opłat za duplikaty legitymacji szkolnych - 300 zł,

zawarcia umowy przez SPI Nr 21 na wynajem pomieszczeń 11.000 zł,

- sprzedaży złomu 1.600 zł,

projektu dofinansowanego ze środków zewnętrznych „Sport i zdrowie" 3.000 zł.

Zmniejszenie planu dochodów o 300 zł dotyczy wpływów z opłat egzaminacyjnych.

852 Pomoc społeczna - zwiększenie o 9.800 zł

Na podstawie decyzji Krajowego Funduszu Szkoleniowego o przyznaniu środków na

kształcenie zawodowe pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie proponuje się

zwiększenie planu o 9.800 zł.

855 Rodzina - zwiększenie o 2.200 zł

Proponuje się zwiększenie planu dochodów o 2.200 zł, stanowiące wpływy ze zwrotu

świadczeń nienależnie pobranych przez podopiecznych MOPR w ubiegłym roku. Środki te

będą przekazane do budżetu Wojewody.

2

WYDATKI zwiększenie o 11.648.481 zł (zmniejszenie o 3.678.853 zł, zwiększenie o

15.327.334 zł),

Dział 600 Transport i łączność - zwiększenie planu o 6.198.630 zł (zmniejszenie planu o

2.777,0 tys. zł, zwiększenie o 8.975.630 zł)

Proponowane zwiększenie planu wydatków dotyczy następujących zadań:

- zakup usług od Miejskiego Zakładu Komunikacji sp. z.o.o. dotyczących darmowych

przejazdów dla uczniów - 970,0 tys. zł; łącznie plan zakupu usług na przejazdy

w bieżącym roku wyniesie 14,0 min zł,

- utrzymanie dróg i mostów - remonty dróg tymczasowych, remonty cząstkowe

i bieżące na drogach gminnych 260,0 tys. zł, na drogach wewnętrznych 450,0 tys. zł

oraz na remonty rowów i przepustów 10,0 tys. zł, łącznie 720,0 tys. zł,

- „ul. Krańcowa" zwiększenie planu o 1.000,0 tys. zł do wysokości 1.117,0 tys. zł

(dotyczy budowy ścieżek rowerowych) w związku ze złożeniem wniosku

o dofinansowanie ze środków zewnętrznych,

- „Os. Unii Europejskiej - drogi - ul. Holenderska" - zwiększenie planu o 1.200,0 tys. zł,

z tego dokumentacja projektowa (200,0 tys. zł) i budowa odcinka ulicy wraz ze

skrzyżowaniami - 1.000,0 tys. zł, łącznie plan wydatków na ten cel w roku bieżącym

wyniesie 1.700,0 tys. zł,

- zmiana nazwy inwestycji z „ul. Władysława IV - Strefa Zorganizowanej Działalności

Gospodarczej" (zmniejszenie środków w kwocie 2.750,0 tys. zł) na „Budowa drogi

gminnej ul. Władysława IV -go w Koszalinie", z planowanymi wydatkami

zwiększonymi o 1.600,0 tys. zł do wysokości 4.350,0 tys. zł, w związku z planowanym

dofinansowaniem inwestycji ze środków zewnętrznych,

- „Przebudowa drogi publicznej przy ul. Spasowskiego wraz z przebudową boiska na

ogólnodostępny parking" - 40.630 zł (drogi gminne 1.270 zł , drogi wewnętrzne

39.360 zł). W celu wyboru najkorzystniejszej oferty na dokumentację projektową

(99.630 zł) Zarząd Dróg i Transportu przeznaczył brakującą kwotę 40.630 zł ze

środków własnych. Jest to inwestycja zaplanowana na pięć lat na łączną kwotę

8.200,0 tys. zł,

- modernizacja chodnika przy ul. Rybackiej - 9,0 tys. zł - zadanie realizowane będzie w

ramach środków RO „Morskie",

urządzanie dróg płytami, gdyż dotychczasowe utwardzanie dróg kruszywem nie daje

długotrwałych efektów - 300,0 tys. zł,

- ul. Rycerska" -uwzględnienie nowego przebiegu drogi na skutek konieczności

ominięcia drzewa stanowiącego pomnik przyrody - 300,0 tys. zł; zwiększenie planu

do kwoty 1.500,0 tys. zł,

- odprawa i dodatek emerytalny pracownika ZDiT - 86,0 tys. zł.

3

Zmniejszenie planu wydatków w tym dziale o 2.777,0 tys. zł wynika ze zmiany nazwy zadania

inwestycyjnego, dotyczącego ul. Władysława IV (2.750,0 tys. zł) oraz przeniesienia przez

RO „Śródmieścia" kwoty 27,0 tys. do Działu 900 na inne zadania.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa - zwiększenie o 812,0 tys. zł dotyczy:

- odszkodowań z tytułu przejęcia gruntów pod budowę ul. Żytniej i ul. Różanej, zgodnie

z wydanymi decyzjami administracyjnymi 452,0 tys. zł,

nabycia nieruchomości do zasobów gminy - 360,0 tys. zł.

Dział 750 Administracja publiczna - zwiększenie planu o 586,2 tys. zł (zwiększenie o

601,3 tys. zł, zmniejszenie o 15,1 tys. zł)

Proponowane zwiększenie planu wydatków o 601,3 tys. zł dotyczy następujących zadań:

- opłaty sądowe za wniesienie pozwów - 100,0 tys. zł,

- modernizacja pomieszczeń w budynku Ratusza - 300,0 tys. zł na,

promocja Koszalina podczas meczu piłki halowej Polska- Brazylia - 40,0 tys. zł oraz

promocja wydarzeń kulturalnych i sportowych w witrynach na przystankach

autobusowych 90,0 tys. zł,

płatności za czynsze i media dotyczące pomieszczeń użytkowanych przez Urząd

Miejski, będących w zasobie Zarządu Budynków Mieszkalnych 64,0 tys. zł

- pozostałe zmiany wynikają z wniosków Rad Osiedli-zwiększenie planu w tym dziale

o 7,3 tys. zł dotyczy zakupu krzeseł do nowej siedziby RO „Śródmieście" i drobnych

remontów w RO „Tysiąclecie".

Zgodnie z wnioskami Rad Osiedli o zmianę przeznaczenia środków proponuje się

przeniesienie kwoty 15,1 tys. zł do innych działów klasyfikacji budżetowej na remonty

placów zabaw oraz na imprezy kulturalne (Dział 900 oraz 921).

801 Oświata i wychowanie - zwiększenie planu o 368.327 zł (zmniejszenie planu

o 209.993 zł, zwiększenie o 578.320 zł)

Zmiany planu w tym dziale dotyczą:

1. zmniejszenia planu wydatków o 209.993 zł na skutek:

- otrzymania niższej o 355.709 zł subwencji oświatowej dla szkół powiatowych

od zaplanowanej w budżecie na 2019 rok, co powoduje zmniejszenie planu wydatków

o 171.673 zł,

- zmiany przeznaczenia wydatków bieżących w kwocie 38.320 zł na majątkowe,

dotyczące remontów w przedszkolach,

2. zwiększenia planu wydatków o 575.320 zł z przeznaczeniem na:

- wydatki inwestycyjne na modernizację pomieszczeń i zakupy majątkowe 575.320 zł

w następujących placówkach:

Przedszkole Nr 21 - przebudowa pomieszczeń piwnicznych - 28,0 tys. zł,

4

Przedszkole Nr 10 - przebudowa sieci elektrycznej - 15.420 zł,

remont dachu w Przedszkolu Nr 8 - 120,0 tys. zł,

modernizacja instalacji wodnych i c.o. w Przedszkolu Nr 9 - 200,0 tys. zł,

SPI Nr 21 - wymiana instalacji elektrycznej -190,0 tys. zł,

zakupy zmywarek kuchennych w przedszkolach - 21,9 tys. zł,

- realizację projektu „STEM - kluczem do sukcesu...", dofinansowanego ze środków

zewnętrznych 3.000 zł.

Dział 851 Ochrona zdrowia - zwiększenie planu o 432.524 zł (zmniejszenie o 137.880 zł

zwiększenie o 570.404 zł),

Proponuje się przeznaczyć 50,0 tys. zł na szczepienia 13 letnich dziewczynek przeciw

wirusowi HPV oraz na szczepienia przeciwko grypie dla mieszkańców Koszalina - 42,0 tys. zł.

Łącznie zaplanowane środki w roku bieżącym na realizację programów zdrowotnych wyniosą

206,0 tys. zł.

Ponadto proponuje się przeznaczyć 340.524 zł na realizację Miejskiego Programu Profilaktyki

i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Środki te stanowią różnicę wynikającą

z rozliczenia za 2018 rok wpływów za wydawanie koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych

(203.147 zł ponad plan) oraz niewykonanego w 2018 roku planu wydatków na realizację tego

Programu. Nadwyżka środków z roku ubiegłego zwiększa plan wydatków roku bieżącego.

Zmniejszenie planu o 137.880 zł wynika ze zmiany klasyfikacji budżetowej wydatków z dotacji

na zakup usług. Razem na zakup usług proponuje się przeznaczyć 447.404 zł, a na wydatki

inwestycyjne 31.000 zł. Środki te zostaną przeznaczone m.in. na organizację imprez dla dzieci

i młodzieży oraz na remonty placów zabaw.

Dział 852 Pomoc społeczna - zwiększenie planu o 564,4 tys. tys. zł na następujące

zadania:

kształcenie zawodowe i przekwalifikowanie pracowników MOPR - środki uzyskane

z Krajowego Funduszu Szkoleniowego - 9,8 tys. zł,

- zwiększenie nakładów na modernizację pomieszczeń biurowych w budynku przy

ul. Monte Cassino 2 - 80,0 tys. zł do wysokości 375,0 tys. zł. Pomieszczenia te

zostały użyczone przez Urząd Marszałkowski na siedzibę MOPR. Dodatkowe

pomieszczenia zostaną przeznaczone dla pracowników MOPR, natomiast przy

ul. Morskiej 43 i przy ul. Podgórnej dotychczas zajmowane przez MOPR zostaną

przeznaczone na inne cele.

- zakup usług opiekuńczych świadczonych przez firmę zewnętrzną dla mieszkańców

Koszalina - zwiększenie planu o 410,0 tys. zł wynika ze wzrostu stawek godzinowych

za świadczenie usług w dni robocze o 8,3 % do kwoty 26 zł i w dni wolne od pracy o

7 % do kwoty 30 zł. Ponadto wzrost ten wynika ze zwiększenie ilości godzin (o ok.

10%) do wysokości 93 tysięcy dla ok. 400 podopiecznych. Roczny plan na to zadanie

wynosił będzie 1.300,0 tys. zł.

5

„Teleopieka domowa" za pośrednictwem centrum monitoringu - kontynuacja

w 2019 roku dla osób 75 + z terenu Koszalina - 33,6 tys. zł,

- „Rozwój usług opiekuńczych w Gminie Miasto Koszalin" kontynuacja zadania w roku

bieżącym - 31,0 tys. zł, realizowanego przez pracowników MOPR. Jest to dwuletni

program dofinansowany w 98 % z Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Zachodniopomorskiego.

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

Na wniosek Rad Osiedli proponuje się zmianę przeznaczenia kwoty 4,5 tys. zł - przeniesienie

planu wydatków do Działu 921 na imprezy kulturalne.

855 Rodzina

Proponuje się zwiększenie planu wydatków w tym dziale o 2.200 zł. Kwota ta stanowi zwrot

nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej, które następnie zostaną przekazane

do budżetu Wojewody.

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego (zmniejszenie o

380.980 zł, zwiększenie o 2.860.980 zł)

Proponuje się zwiększenie planu wydatków o 2.480,0 tys. zł na następujące zadania:

1) dotyczące gospodarki odpadami 2.111,0 tys. zł z przeznaczeniem na:

- zakup usług - 1.100,0 tys. zł w związku ze wzrostem opłaty za odbiór i

zagospodarowanie odpadów komunalnych od 1 lutego br., w wyniku zmiany

przepisów dotyczących skrócenia okresu magazynowania odpadów z 3 lat do

jednego roku oraz zmniejszenia dopuszczalnej ilości magazynowanych

odpadów. Skutkiem tych zmian jest zwiększenie ilości dostaw odpadów do

Regionalnych Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK),

- montaż pojemników półpodziemnych - 1.011,0 tys. zł zadanie to będzie

kontynuowane w bieżącym roku,

2) wyłapywanie dzikich zwierząt - zwiększenie planu o 91,0 tys. zł, gdyż za 2 miesiące br.

zaplanowane na ten cel środki zostały wykorzystane w 50 %,

3) „Zagospodarowanie Góry Chełmskiej - zrównoważona trasa rowerowa „Single Track"

180,0 tys. zł - zwiększenie wartości zadania do wysokości 780,0 tys. zł.

4) remont kładki przez rzekę na wysokości Os. Unii Europejskiej, w ramach projektu

„Zagospodarowanie brzegów rzeki Dzierżęcinki..." 70,0 tys. zł, wartość całego zadania

w roku bieżącym wyniesie 2.557,0 tys. zł,

Pozostałe zmiany w tym dziale wynikają z przesunięć planu pomiędzy paragrafami

klasyfikacji budżetowej z bieżących na majątkowe, dotyczących zadań realizowanych

w ramach Budżetu Obywatelskiego - 351.180 zł oraz w ramach środków w dyspozycji Rad

Osiedli - zmniejszenie planu o 29.800 zł i zwiększenie o 57.800 zł.

6

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - zwiększenie o 202,7 tys. zł

(zmniejszenie o 153,4 tys. zł oraz zwiększenie o 356,1 tys. zł)

Proponowane zmiany w tym dziale dotyczą następujących instytucji:

1. Centrum Kultury 105 proponuje się przenieść kwotę 153,4 tys. zł z wydatków

będących w dyspozycji KS na dotację podmiotową dla CK 105. W wyniku tej zmiany

dotacja podmiotowa dla CK 105 zwiększy się o 335,8 tys. zł. Środki te zostaną

przeznaczone na działalność bieżącą, w tym:

na zadania w ramach „Budżetu Obywatelskiego" - 34,0 tys. zł (przeniesienie środków

pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej),

nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne 111,0 tys. zł oraz zmiana paragrafu

z bieżących na dotację podmiotową w wysokości 104,4 tys. zł,

- wymianę serwera w CK 105 do obsługi księgowości, kadr i wynagrodzeń oraz na

remont instalacji wodnej i cyrkulacji powietrza - 76,4 tys. zł,

na zadania Rad Osiedli zlecone do realizacji przez CK 105 - (prowadzenie chóru) -

10,0 tys. zł,

2. Koszalińska Biblioteka Publiczna - 13,0 tys. zł na nagrody jubileuszowe,

Pozostałe zmiany w tym dziale wynikają z wniosków Rad Osiedli i związane

są z przeznaczeniem ich na inne cele, niż pierwotnie zaplanowano - zmniejszenie

o 15,0 tys. zł oraz zwiększenie wydatków na imprezy kulturalne o 7.300 zł.

Dział 926 Kultura fizyczna - zwiększenie o 6,0 tys. zł

Proponuje się zwiększenie planu wydatków o 6,0 tys. zł na wynagrodzenia dotyczące

zarządzania Halą Widowiskowo- Sportową, na skutek podwyższenia najniższego

wynagrodzenia.

II. Załącznik Nr 2 do projektu uchwały dotyczący zadań powiatu zawiera propozycję

zmniejszenia planu dochodów o 1.082.326 zł i zwiększenia planu wydatków

o 4.949.510 zł

DOCHODY - zmniejszenie o 1.082.326 zł (zwiększenie o 154.200 zł, zmniejszenie

o 1.236.526 zł) i w następujących działach klasyfikacji budżetowej:

Dział 600 Transport i łączność

Zwiększenie planu o 119,0 tys. zł wynika ze zmiany harmonogramu płatności w ramach

projektu „Inwestycje w zintegrowaną infrastrukturę związaną z transportem

niskoemisyjnym...".

7

Dział 758 Różne rozliczenia

Zmniejszenie planu w tym dziale o 1.236.526 zł dotyczy subwencji oświatowej ustalonej dla

Koszalina, po uchwaleniu budżetu państwa.

Dział 801 Oświata i wychowanie (zwiększenie planu o 29,7 tys. zł) oraz Dział 854

Edukacyjna opieka wychowawcza (zwiększenie o 5,5 tys. zł)

Proponowane zwiększenie planu w tych działach o 35.200 zł wynika z: uzyskanych wpływów

z najmu pomieszczeń - 7.000 zł, darowizn - 1.500 zł, wpływów z usług - 4,0 tys. zł, zwrotów

środków z roku poprzedniego - 5.100 zł, kar wynikających z umów - 1.600 zł, sprzedaży

składników majątkowych 2.500 zł, ujęcia w planie projektów dofinansowanych z programu

„Erasmus+" 12.900 zł i innych wpływów 600 zł.

WYDATKI - zwiększenie planu o 4.949.510 zł (zmniejszenie o 665.543 zł, zwiększenie

o 5.615.053 zł), w następujących działach klasyfikacji budżetowej:

Dział 600 Transport i łączność zwiększenie planu wydatków o 2.399.470 zł

(zmniejszenie o 40.630 zł i zwiększenie o 2.440.100 zł)

Zmniejszenie planu o 40.630 zł dotyczy środków przeznaczonych na dokumentacje, które

można przeznaczyć na inne cele.

Zwiększenie planu wydatków o 2.440.100 zł dotyczy następujących zadań:

bieżące remonty dróg, utrzymanie dróg i mostów, utrzymanie trwałości projektów

1.130,0 tys. zł,

kontynuacja budowy ścieżki rowerowej przy ul. Wojska Polskiego 1,2 min zł,

remont schodów przy wiadukcie przy Al. Monte Cassino - 22,1 tys. zł,

„Inwestycje w zintegrowaną infrastrukturę związaną z transportem niskoemisyjnym..."

(zmiana harmonogramu realizacji tego projektu) - 88,0 tys. zł.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - zwiększenie planu

0 220,0 tys. zł

Proponuje się przeznaczyć kwotę 120,0 tys. zł na Fundusz Wsparcia Policji dla Komendy

Miejskiej Policji na utrzymanie funkcjonariuszy Oddziału Prewencji (zakwaterowanie

1 wyżywienie) oraz dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej na wydatki bieżące

dotyczące funkcjonowania jednostki (zakup paliwa, remonty, szkolenia) 100,0 tys. zł.

801 Oświata i wychowanie zwiększenie planu o 2.034.500 zł (zmniejszenie

o 42.813 zł, zwiększenie o 2.077.313 zł) Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

zwiększenie planu o 700 zł

Proponowane zwiększenie planu w tym dziale o 2.034,5 tys. zł dotyczy głównie wydatków na

następujące inwestycje:

8

- izolacja pionowa budynku I LO - 500,0 tys. zł; zadanie realizowane będzie

w latach 2019-2020, łączna wartość zadania wyniesie 1.450,0 tys. zł. Prace będą

polegały na osuszeniu fundamentów i ścian przyziemia budynku,

modernizacja obiektu ZS Nr 1 - 1,5 min zł; inwestycja realizowana będzie w latach

2019-2020 na łączną kwotę 2.500,0 tys. zł. Planowany jest remont dachu budynku

głównego, sali gimnastycznej i budynku sanitariatów szkolnych, wykonanie wentylacji

w sanitariatach uczniowskich, przebudowa układu wentylacyjno - klimatyzacyjnego

hali sportowej oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczenia maszynowni

wentylacyjnej na pracownię gastronomiczną.

Pozostałe zmiany planu wydatków związane są realizacją projektów z udziałem środków

zewnętrznych z programu edukacyjnego „Erasmus+" 55.713 zł, zgodnie z harmonogramem

ich realizacji w roku bieżącym; pozostałe zwiększenie planu dotyczy bieżącego

funkcjonowania placówek szkolnych - 21,6 tys. zł.

Dział 855 Rodzina

Zwiększenie planu o 12.540 zł dotyczy placówek opiekuńczo - wychowawczych i związane

jest ze wzrostem kosztów funkcjonowania (POW Nr 2 wzrost o 1.940 zł) oraz z przyjęciem

przez POW Nr 1 jednego dziecka ponad limit, określony w regulaminie, kierując się zasadą

nierozłączności 6-ga rodzeństwa - wzrost kosztów utrzymania o 10,6 tys. zł.

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - zwiększenie planu o 282,3 tys. zł

(zmniejszenie o 582,1 tys. zł, zwiększenie o 864,4 tys. zł)

Proponowane zwiększenie planu o 864.400 zł wynika głównie ze zmiany paragrafów

określających wydatki bieżące na dotacje podmiotowe dla instytucji kultury na łączną kwotę

582.100 zł. Pozostałe zwiększenie planu dotacji na kwotę 282,3 tys. zł dotyczy

następujących instytucji kultury:

1. Bałtycki Teatr Dramatyczny - remont pomieszczeń teatru i zakup mebli - 50,0 tys. zł,

2. Filharmonia Koszalińska - ofoliowanie okien Filharmonii, ze względu na ochronę

ptactwa 200,0 tys. zł,

3. Koszalińska Biblioteka Publiczna - zwiększenie dotacji o 32,3 tys. zł na wydruk książki

„Koszalin współczesny" 21,0 tys. zł, nagrody jubileuszowe - 5,3 tys. zł oraz wydanie

książki, będącej wydawnictwem pokonferencyjnym z okazji 100 - lecia odzyskania

przez Polskę niepodległości 6,0 tys. zł.

W wyniku dokonanych zmian budżet Koszalina na 2019 rok wynosił będzie : plan

dochodów 598.073.128,75 zł, plan wydatków 634.873.128,75 zł, deficyt budżetowy

36.800.000 zł. Deficyt będzie sfinansowany przychodami, na które składają się wolne

środki na koniec roku 2018 oraz planowana emisja obligacji

 

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Napad na jubilera w CH Forum Koszalin. Bandyci wjechali do środka Centrum samochodem

12 Grudnia 2019 godz. 8:00 Ala
 

Uwaga kierowcy! Nowe przepisy - korytarz życia i jazda na suwak

6 Grudnia 2019 godz. 7:09 Ala za KG Policji
6 grudnia 2019 r. wchodzą w życie przepisy dotyczące „korytarza życia” oraz jazdy zgodnie z zasadą zamka błyskawicznego – tzw. jazdy na suwak, wprowadzone ustawą z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. poz. 2202). Korytarz życia Obowiązek tworzenia korytarza życia dotyczy kierowców poruszających się drogami o co najmniej dwóch pasach ruchu w jednym kierunku. W sytuacji wymagającej utworzenia korytarza życia kierujący pojazdami powinni umożliwić swobodny przejazd pojazdom służb ratowniczych poprzez odpowiednie usytuowanie. Zgodnie z przyjętą zasadą kierujący pojazdami, poruszający się lewym pasem będą musieli zjechać do lewej krawędzi pasa, a pozostali do prawej krawędzi. Sprawne utworzenie korytarza życia będzie szczególnie ważne na drogach wielopasmowych, ponieważ dla służb ratowniczych liczy się każda sekunda. Im szybciej kierujący pojazdami zrobią dla nich miejsce, tym większa szansa na uratowanie życia. Niezwykle ważnym jest fakt wyznaczenia miejsca na korytarz życia, który w przypadku kilku pasów ruchu zawsze będzie występować po lewej stronie (tj. pomiędzy lewym pasem ruchu i pasem z nim sąsiadującym). Tym samym kierowca nie będzie musiał się zastanawiać, z której strony nadjedzie pojazd uprzywilejowany. Nowe przepisy zabraniają również pojazdom innym niż uprzywilejowane korzystania z utworzonego korytarza życia. Wyjątkiem są pojazdy zarządców dróg lub pomocy drogowej biorący udział w akcji ratowniczej. Jazda na suwak Przepisy dot. "jazdy na suwak” precyzują sposób zachowania kierowców w sytuacji występowania zatoru na drodze, przy jednoczesnym zanikaniu pasa ruchu lub występującej na nim przeszkodzie. Zgodnie z nowymi przepisami (art. 22 ust. 4a i 4b ustawy – Prawo o ruchu drogowym) w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z kilkoma pasami ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie ma możliwości kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się tym pasem ruchu nie będzie miał (jak dotychczas) obowiązku ustępowania pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu (mającym kontynuację), na który zamierza wjechać. Przepis art. 22 ust. 4a ustawy wskazuje, że w takiej wyjątkowej sytuacji drogowej kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu (mającym kontynuację) jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu, umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na pas sąsiedni, na którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy. Przywołany wyżej przepis należy czytać zgodnie z intencją ustawodawcy, który miał na celu przede wszystkim zapewnienie większej płynności ruchu na całym przekroju (szerokości) jezdni. Tym samym należy uznać, że kierujący pojazdem znajdujący się na pasie, na którym z różnych względów (zanikanie, przeszkoda) nie można kontynuować jazdy, jest w uprzywilejowanej sytuacji i powinien zostać „wpuszczony” przez kierującego jadącego sąsiednim pasem na pas ruchu, na którym kontynuowanie jazdy jest możliwe. Jednocześnie należy wskazać, że dla stosowania nowej zasady (art. 22 ust. 4a i 4b ustawy — Prawo o ruchu drogowym) muszą zaistnieć jednocześnie dwa warunki: po pierwsze, musi występować znaczne zmniejszenie prędkości, a więc zazwyczaj będzie to spowolnienie „zatorem drogowym”, w którym pojazdy stoją lub poruszają się z niewielką prędkością. Przyczyną zatoru drogowego może być zarówno duże natężenie ruchu, jak również kolizja, bądź awaria pojazdu, itp.,Warto podkreślić, że zasada „jazdy na suwak” nie znajduje zastosowania w przypadku istotnego zmniejszenia prędkości pojazdów względem prędkości dopuszczalnej, gdy ta zmniejszona prędkość będzie nadal wyższa, niż w przypadku zatoru drogowego (np. przypadek spowolnienia ruchu z 90 km/h do 40 km/h). Co istotne, zasada „jazdy na suwak” nie będzie miała zastosowania również w przypadku dojeżdżania do końca pasa włączania (np. na autostradzie), jeżeli nie występuje zator drogowy. po drugie, miejsce wjazdu zostało wyraźnie określone jako miejsce (końcowy odcinek pasa ruchu) bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu. Chodzi o to, aby uniknąć próby zmiany pasa ruchu jednocześnie przez kilku kierowców w kilku miejscach, co nie sprzyja niewątpliwie płynności ruchu. Ustawodawca nową regulacją - przy zachowaniu powyższych warunków - daje niejako „gwarancję”, że kierowca na pasie ruchu, który się kończy, nie musi szukać wcześniej możliwości zmiany pasa ruchu, ponieważ dojeżdżając do samego końca zostanie płynnie wpuszczony na sąsiedni pas. Stosowanie naprzemiennej zasady zapewni równomierne kontynuowanie jazdy kierowcom z dwóch lub trzech pasów ruchu. Należy wyraźnie podkreślić, że przepis nie stanowi zalecenia, tylko wprost reguluje jakie obowiązki spoczywają na kierujących pojazdami. Mimo nowych regulacji nie można zapominać o tym, że kierujący zmieniający pas ruchu w takiej sytuacji nie został zwolniony z obowiązku zachowania szczególnej ostrożności (art. 22 ust. 1 ustawy), dlatego też uwzględniając różne okoliczności, manewr zmiany pasa ruchu powinien być wykonany z zachowaniem warunków bezpieczeństwa.  ...
 

Są umowy na projekt S6 Koszalin-Słupsk

10 Grudnia 2019 godz. 5:30 Ala za GDDKiA
GDDKiA podpisała umowy na zaprojektowanie S6 na odcinkach Koszalin - Sławno i Sławno - Słupsk o łącznej długości 46,2 km. Wykonawca będzie miał 12 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych. Wykonawcą obu dokumentacji będzie firma Mosty Gdańsk, a łączna wartość umów to około 7,6 mln złotych. Przypomnijmy, że możemy już jeździć 130 km drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina. Przygotowanie S6 za 120 mln złotych Prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S6 Koszalin-Słupsk są możliwe dzięki przyznanemu finansowaniu w kwocie około 120 mln złotych. Te środki są przeznaczone zarówno na zaprojektowanie drogi, jak również na pozyskanie nieruchomości pod budowę tej trasy. Po opracowaniu projektów budowlanych będziemy mogli uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i wypłacić odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogę. Tym samym od 2021 roku odcinek ten będzie już przygotowany do realizacji.   Ostatni odcinek S6 na Pomorzu Zachodnim Od tego roku możemy już jeździć 130 km nowej S6 od Goleniowa do Koszalina. Do dokończenia są jeszcze prace na części obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie jest aktualizowany projekt. Odcinek Koszalin-Słupsk to ostatni fragment S6 w województwie zachodniopomorskim, przed przystąpieniem do etapu realizacji. Trasa została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Koszalin (koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa) - Sławno (początek obwodnicy Sławna) i Sławno (początek obwodnicy Sławna) - Słupsk (początek obwodnicy Słupska). W ramach inwestycji przewidziana jest realizacja dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Połączenia z pozostałą siecią drogową będą możliwe przez 8 węzłów drogowych....
 

Sukcesy koszalińskich flecistek

3 Grudnia 2019 godz. 13:50 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Wielkim sukcesem zakończył się udział uczennic klas fletu Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Koszalinie na I Turnieju Kameralistyki Fletowej Młody kameralista . Przesłuchania konkursowe  odbyły się 23 listopada w  Sali herbowej Urzędu Miasta w Sławnie. Występy uczniów szkół muzycznych pierwszego stopnia województwa zachodniopomorskiego i pomorskiego grających w duetach i triach  fletowych, oceniane były w trzech kategoriach wiekowych. W każdej z nich koszalińskie flecistki poszczycić się mogą  zdobytymi nagrodami.   Kategoria A Grupa I Julia Najmrocka i Weronika Kasperowicz ( przygotowane przez Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską )  III miejsce   Kategoria A Grupa II Gabriela Pałka i Marianna Janasik (przygotowane przez Natalię Jewłoszewicz - Dziedzic )  I miejsce Julianna Cichosz i Małgorzata Kozakiewicz (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską  )  III miejsce   Kategoria A Grupa III Joanna Kowalska i Zuzanna Felisiak (przygotowane przez Natalię Jewłoszewicz - Dziedzic )  I miejsce Lena Dubiel i Zofia Brończyk (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Magdę Morus-Fijałkowską )  III miejsce Carmen Kolos i Maja Morka ( przygotowane przez Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską )  wyróżnienie   Kategoria B Grupa III Maria Diaczuk, Hanna Kobylarz i Jagoda Rakoca (przygotowane przez Agnieszkę Bugajską i Małgorzatę Kobylarz-Wasilewską  )  II miejsce.               Międzynarodowy sukces koszalińskiej pianistki  W dniach 20-25 listopada odbył się we Lwowie I Międzynarodowy Konkurs Młodych Pianistów C. BECHSTEIN. Występów młodych pianistów z Polski, Ukrainy, Litwy i Bułgarii wysłuchało  Jury, złożone z wybitnych pianistów z Ukrainy, Stanów Zjednoczonych Ameryki, Włoch i Niemiec. Polskę reprezentował prof. Andrzej Tatarski z AM w  Poznaniu.  Gabriela Bortnowska z klasy V OSM II stopnia została laureatką II miejsca w swojej grupie wiekowej. Gabriela jest uczennicą pana Pawła Bortnowskiego.   Grand Prix dla Julii Chojnackiej w IV Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu. W sali kameralnej Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w dniach 29-30.11.2019r. po raz czwarty odbył się Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy organizowany przez Stowarzyszenie Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu. Wzięło w nim udział ponad 50 najlepszych skrzypków z całej Polski, którzy startowali w trzech grupach wiekowych. Występy uczestników były oceniane przez Jury, w skład którego weszli wybitni polscy skrzypkowie i pedagodzy. Dla najwyżej punktowanego uczestnika Konkursu Jury przyznała nagrodę Grand Prix. W tym roku jej laureatką została Julia Chojnacka z kl. VI OSM I st. ( naucz. mgr Olga Borowska). Otrzymała ona również nagrodę specjalną za najlepiej wykonaną etiudę. Wyróżnienie za przygotowanie  młodej skrzypaczki otrzymała również nauczycielka Julii....