Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
Wydarzenia

Droga rowerowa "Stary Kolejowy Szlak" już prawie gotowa

Autor Ala za Rower przez Pomorze Zachodnie 18 Maj 2023 godz. 7:38
Coraz bliżej końca budowy nowych odcinków rowerowego Starego Kolejowego Szlaku, które powstają w III etapie inwestycji. Prawie 2,5-kilometrowy odcinek powstał między drogami powiatowymi przebiegającymi przez Żeleźno i Wronie Gniazdo w gminie Białogard. Droga o nawierzchni bitumicznej ma szerokość 3 m i metrowe pobocze. Organizacja ruchu dopuszcza przejazd po niej pojazdów upoważnionych. Pojawiło się także wiele kilometrów nowego oznakowania. Drugi z odcinków inwestycyjnych o długości około 800 metrów i szerokości 2 m powstaje wzdłuż drogi gminnej na odcinku od Karlina do dawnej drogi krajowej nr 6. Przebudowa obejmuje tu również krótki odcinek bitumicznego chodnika. W ramach etapu III, 30 km trasy na odcinkach: Mielno – Mścice, Mścice – Koszalin, Konikowo – Niedalino, Strzekęcino – Wronie Gniazdo i Pomianowo – Klępino zostanie oznakowane. Wykonawcą jest tu firma Domar z podkoszalińskiego Tatowa. Zobaczcie jak wygląda teraz odcinek Żeleźno-Wronie Gniazdo.

1/15

2/15

3/15

4/15

5/15

6/15

7/15

8/15

9/15

10/15

11/15

12/15

13/15

14/15

15/15

Jeżeli nie życzą sobie Państwo, aby Państwa zdjęcie było zamieszczone w naszej galerii, prosimy przesłać informacje na adres email: redakcja@ekoszalin.pl. W tytule prosimy umieścić słowo WIZERUNEK. Po otrzymaniu informacji zdjęcie zostanie usunięte.

Czytaj też

Nowa odsłona Stary Kolejowy Szlak w jesiennych barwach

Art, fot. ZZDW - 4 Listopada 2025 godz. 9:21
Zakończył się w tym roku V etap budowy trasy rowerowej Stary Kolejowy Szlak — i to w wyjątkowo malowniczym otoczeniu, gdy okolica przywdziała już barwy jesieni. W gminach Połczyn‑Zdrój – Świdwin (odcinek Wardyń → Smardzko) powstał nowy fragment trasy o długości 11,877 km. W gminie Białogard zrealizowano dodatkowy odcinek o długości 1,18 km. Oznakowany został również odcinek trasy Smardzko → Świdwin o długości około 6,5 km. Łącznie w tym etapie powstało więc około 13 km nowej trasy, które już można w pełni użytkować. Łączne wydatki na V etap wyniosły blisko 25,3 mln zł. Z tego: udział środków europejskich wyniósł 85 % wydatków kwalifikowanych, co daje niemal 21,4 mln zł. wkład własny Województwa Zachodniopomorskiego wyniósł ponad 3,87 mln zł. Trasa Stary Kolejowy Szlak to nie tylko nowoczesna ścieżka rowerowa, ale też turystyczny szlak łączący morze z Pojezierzem Wałeckim, prowadzący w dużej części po dawnych nasypach kolejowych. Dzięki realizacji V etap rowerzyści zyskali nowy, bezpieczny odcinek zazwyczaj z dala od ruchu kołowego; gminy Połczyn-Zdrój, Świdwin i Białogard zyskały atrakcję, która może przyciągać ruch turystyczny i wspierać lokalną rekreację; jesienny krajobraz tej trasy – z kolorowymi drzewami, spokojem i płaskim profilem – stwarza wyjątkową okazję do wycieczek rowerowych w sezonie poza letnim. Choć V etap został zakończony, droga rowerowa „Stary Kolejowy Szlak” wciąż się rozwija – kolejne odcinki i oznakowania są planowane w ramach programu rozbudowy sieci tras rowerowych w regionie.

Rowerowa trasa na Starym Kolejowym Szlaku coraz dłuższa

Ala za ZZDW Koszalin - 2 Lipca 2024 godz. 12:13
Trwają prace na rowerowym Starym Kolejowym Szlaku, a ściślej mówiąc na etapie V tej inwestycji. Jest to odcinek biegnący ze Świdwina i łączący się z główną osią SKS w miejscowości Wardyń Górny w gminie Połczyn Zdrój. Powstający tu blisko 12-kilometrowa trasa, przebiega w dużej części po nieczynnym nasypie kolejowym, zlokalizowanym wzdłuż przebudowywanej aktualnie drogi wojewódzkiej nr 152. Prace jak widzicie są na różnych poziomach zaawansowania. Prowadzone są też roboty przy budowie niewielkiego obiektu mostowego, który kiedyś pełnił funkcję mostu kolejowego, a w przyszłości będzie służył rowerzystom. V etap SKS to również budowa 1,2 kilometrowego odcinka w granicach Białogardu. Trasa prowadzi tu również po nasypie kolejowym. Projekt przewidziany jest do współfinansowania przez Unię Europejską z Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniopomorskiego 2021 – 2027.