Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin 57. na liście miast, po których poruszają się auta z najmniejszym przebiegiem

Autor Ala za Rankomat.pl 19 Listopada 2020 godz. 12:33
Prawie 194 tys. km na liczniku ma przeciętne auto w Koszalinie. Na tle całego kraju to nienajlepszy wynik. Pod tym względem Koszalin jest daleko również za Szczecinem. Z kolei od warszawskich samochodów, które znalazły się na szczycie zestawienia, auta z Koszalina dzieli różnica przebiegu na poziomie 35 tys. km.

Eksperci rankomat.pl, bazując na deklaracjach kierowców korzystających z porównywarki OC,

przygotowali listę największych 84. miast w Polsce, po których poruszają się auta z najmniejszym przebiegiem. Kierowcy z Koszalina deklarują średni przebieg pojazdów na poziomie 194 tys. km. W efekcie to miasto znalazło się w drugiej części tabeli, a dokładniej na jej 57. miejscu. Niższy średni przebieg w województwie zachodniopomorskim zadeklarowali kierowcy ze Szczecina (180 tys. km), który znalazł się na 24. miejscu zestawienia. Trochę lepiej Koszalin wypada w porównaniu ze Stargardem (75. miejsce), gdzie przeciętne auto ma na liczniku 202 tys. km.

 

W III kwartale bieżącego roku zmotoryzowani mieszkańcy Koszalina za ubezpieczenie OC płacili średnio 707 zł. To o 29 więcej od średniej krajowej i o 2 zł więcej od średniej wojewódzkiej. Więcej za obowiązkową polisę musieli zapłacić zmotoryzowani mieszkańcy Szczecina (798 zł), a mniej Stargardu (689 zł). 

 

– Deklarowany przebieg auta to tylko jeden z czynników branych pod uwagę przez ubezpieczycieli podczas wyceny polisy. Na cenę OC wpływa także historia ubezpieczenia kierowcy czy dane techniczne jego pojazdu. Równie ważne mogą być: sieć i rodzaj dróg, którymi się porusza, liczba ich użytkowników i statystyki wypadkowe, które przekładają się na ryzyko wystąpienia kolizji  lub wypadku w tym regionie – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Produktu rankomat.pl.