Poprzedni wykonawca inwestycji zrealizował zaledwie około 20 proc. robót na inwestycji. Dokończenie
prac zostało podzielone na trzy etapy. Roboty dla etapu pierwszego - dokończenia wiaduktu DK10 dla jezdni w stronę Szczecina i drugiego - jezdni DK10 w stronę Szczecina wraz z łącznicami Stargard-Świnoujście i Świnoujście-Szczecin - trwają już od czerwca tego roku. Wykonanie tych prac ma umożliwić, na koniec tego roku, przeniesienie ruchu na nowy wiadukt i jezdnię DK10 w stronę Szczecina. Umożliwi to również rozpoczęcie prac dla trzeciego, ostatniego etapu, dla którego obecnie trwa przetarg. Ten etap będzie obejmował wykonanie pozostałych łącznic, przebudowę jezdni DK10 w stronę Stargardu wraz z nowym wiaduktem i przebudowę jezdni autostrady A6 wraz z budową jezdni zbiorczo-rozprowadzających.
Budowa coraz bardziej zaawansowana
Wraz z postępem prac budowlanych wprowadzane są kolejne zmiany w organizacji ruchu. Od września kierowcy korzystają już z nowej łącznicy relacji Świnoujście-Szczecin. Jej uruchomienie umożliwiło budowę najazdu na nowy wiadukt węzła od strony Szczecina. Wprowadzona dzisiaj zmiana organizacji ruchu umożliwi budowę najazdu na wiadukt również od strony Stargardu. Budowa samego wiaduktu jest już mocno zaawansowana. Obecnie wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu uruchomienia nowej jezdni DK10 w stronę Szczecina, co jest planowane przed końcem tego roku. Nie będzie to oznaczało jednak przywrócenia relacji Kołbaskowo-Szczecin. Ta relacja podobnie jak relacja Stargard-Kołbaskowo wymaga budowy nowych łącznic, które będą realizowane w trzecim etapie przebudowy węzła.
Węzeł po nowemu
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący miasto Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, ale również na jezdnie zbiorczo-rozprowadzające, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł. Nawierzchnia autostrady w rejonie węzła zmieni się na nową, bitumiczną – w miejsce starej i zniszczonej nawierzchni betonowej. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.