Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland

W trosce o reputację

2018-01-16 05:54:00 Ala za Urząd Miejski
Koszalin się zmienia. I to na naszych oczach. Ma nowe drogi, centra handlowe, zakłady przemysłowe. Także nasze wyobrażenie o Koszalinie powinno ulec transformacji.

Miasto to idea. Idea niezwykle złożona, choć niemal każdy jest w stanie zdefiniować ją na swój sposób. Dynamiczny rozwój współczesnych miast wymaga szczegółowego zarządzania ich wizerunkiem. Miasta rywalizują ze sobą o nowych inwestorów, turystów czy mieszkańców. Zabiegają o jak najlepszą reputację. Chcą być nie tylko jak najczęściej odwiedzanymi, ale i rekomendowanymi miejscami. Dlatego muszą troszczyć się o to, by wyobrażenie o nich było jak najlepsze.

 

Centrum Pomorza.

 

Dzięki swojemu położeniu na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych (dróg S6 i S11) oraz bliskości portów w Kołobrzegu i Darłowie, miasto dysponuje wielkim potencjałem rozwojowym. W najbliższych latach jedną z najważniejszych gałęzi gospodarczych miasta będzie turystyka. Środkowe Pomorze wyrasta na lidera i jest najchętniej wybieranym kierunkiem wypoczynkowym w Polsce. Koszalin, silnie oddziaływując na miejscowości pasa nadmorskiego, przyciąga turystów rozbudowaną ofertą rekreacyjną i handlową. Mamy ambicję być liderem wśród 100 - tysięcznych polskich miast i poprzez swoje centralne położenie w trójkącie Szczecin – Gdańsk – Poznań, kluczowym ośrodkiem gospodarczym całego Pomorza.

Czytaj też

Nowy logotyp Koszalina

Ekoszalin za FB Andrzeja Fulbiszewskiego - 10 Stycznia 2018 godz. 13:50
Od poniedziałku Koszalin na nowe logo, jak widać na zdjęciu cieszy się sporą popularnością.

Koszalin: Nowa marka miasta

ekoszalin POLECA Film eWok za Urząd Miejski - 10 Stycznia 2018 godz. 4:31
Nasze miasto zyskało nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej. Po blisko dziesięciu latach dotychczasowy slogan "Koszalin pełnia życia" zastąpił "Koszalin Centrum Pomorza". Nowa marka miasta.   Miasto to idea. Idea niezwykle złożona, choć niemal każdy jest w stanie zdefiniować ją na swój sposób. Dynamiczny rozwój współczesnych miast wymaga szczegółowego zarządzania ich wizerunkiem. Miasta rywalizują ze sobą o nowych inwestorów, turystów czy mieszkańców. „Koszalin Centrum Pomorza”to marka nastawiona na rozwój. Jej ambitne założenia pozwalają promować Koszalina pod kątem jego licznych walorów w każdym z sektorów miejskiej aktywności.Jest to także koncepcja oparta na jasnych i czytelnych wartościach. Koszalin to wyjątkowe miejsce do życia. Chcemy pokazać je z dumą.   Centrum Pomorza.   Dzięki swojemu położeniu na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych (dróg S6 i S11) oraz bliskości portów w Kołobrzegu i Darłowie, miasto dysponuje wielkim potencjałem rozwojowym. W najbliższych latach jedną z najważniejszych gałęzi gospodarczych miasta będzie turystyka. Środkowe Pomorze wyrasta na lidera i jest najchętniej wybieranym kierunkiem wypoczynkowym w Polsce. Koszalin, silnie oddziaływując na miejscowości pasa nadmorskiego, przyciąga turystów rozbudowaną ofertą rekreacyjną i handlową . Mamy ambicję być liderem wśród 100 - tysięcznych polskich miast i poprzez swoje centralne położenie w trójkącie Szczecin – Gdańsk – Poznań, kluczowym ośrodkiem gospodarczym całego Pomorza.   Stawiamy na rozwój.   Chcąc rywalizować z miastami wojewódzkimi, mocno inwestujemy w infrastrukturę drogową oraz  tworzenie najlepszy warunków do rozwoju biznesu. Uzbrajamy kolejne hektary pod budowę nowych przedsiębiorstw. Przynosi to wymierne efekty. Swoje centra dystrybucyjne lokują u nas największe sieci handlowe, które zaopatrują w towary sklepy obszaru Polski północnej. Siłą napędową naszej gospodarki w najbliższych latach będzie skuteczne wykorzystanie terenów inwestycyjnych strefy ekonomicznej. Położymy także nacisk na rozwój branży IT oraz wykorzystanie potencjału handlowego wynikającego z rozwijającej się turystyki zakupowej. Pomorze potrzebuje silnego, centralnego ośrodka gospodarczego. Koszalin współpracujący z nadmorskimi gminami będzie znaczącym partnerem dla Gdańska i Szczecina.       Smart City.   Wyznajemy zasadę, że miasto będzie „smart”, gdy będą w nim mieszkać wykształceni i świadomi ludzie potrafiący płynnie korzystać z nowych technologii. Istotą Smart City jest dla nas świadome określanie potrzeb i umiejętne wskazywanie rozwiązań. Stawiamy na współpracę biznesu i nauki na wszystkich szczeblach edukacji. Podpisaliśmy już ponad 30 umów partnerskich pomiędzy firmami a koszalińskimi szkołami, tworząc w nich klasy patronackie. Nasi uczniowie poszerzają swoją wiedzę korzystając z najnowocześniejszego sprzętu, działającego w oparciu o najnowsze technologie. Planujemy wprowadzić w naszych szkołach innowacyjny program informatyki realizowany we współpracy z Politechniką Koszalińską oraz przedstawicielami lokalnych firm z branży IT.   Kulturalnie i energetycznie.   Koszalin jest najważniejszym ośrodkiem kulturalnym w regionie. „Dzieje się” – to słowa słyszane coraz częściej podczas setek wydarzeń organizowanych przez miejskie i prywatne instytucje. Jesteśmy miastem debiutów młodych i zdolnych artystów. Od wielu lat budujemy markę naszych ogólnopolskich festiwali, takich jak „m - teatr”, „Reflektor”, „Hanza Jazz Festiwal” czy „Młodzi i Film”. Według  Rankingu Kreatorów Rozwoju Kultury Miejskiej, Koszalin jest drugim miastem w Polsce, najlepiej dbającym o kulturę. Miastem, w którym twórcy i animatorzy mają najlepsze warunki do rozwoju. Od kameralnych przedstawień i wystaw po wielkie koncerty i widowiska. W Koszalinie każdy znajdzie coś dla siebie.   Jesteś nad morzem? Odwiedź Koszalin!   Kilka milionów turystów wypoczywa każdego roku, korzystając z uroków Bałtyku w pobliżu Koszalina. To tu woda spotyka się z zielenią tworząc wyjątkowe możliwości spędzania wolnego czasu ludziom aktywnym i pełnym energii. Budujemy atrakcyjną ofertę rekreacyjną skierowaną do mieszkańców i turystów. Więcej odwiedzających, to większe zyski dla naszych przedsiębiorców. Ponad 70 kilometrów ścieżek rowerowych, Rower Miejski, Park Wodny, koncerty w Amfiteatrze, Wodna Dolina i zrewitalizowana Góra Chełmska oraz bogata oferta handlowa – to interesująca alternatywa dla pragnących odpocząć od zgiełku nadmorskich kurortów. Zapraszamy do Koszalina!     Miasto dla Ciebie.   Stawiamy na dialog. Konsultacje społeczne i partycypacja mieszkańców, to podstawy nowoczesnego zarządzania miastem. Nauczyliśmy się, że najwięcej osiągamy słuchając się nawzajem. Podstawą koszalińskiego społeczeństwa obywatelskiego są silne i prężnie działające organizacje pozarządowe. Za sprawą Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego mieszkańcy Koszalina od pięciu lat decydują, jak wykorzystać cześć funduszy z budżetu miasta. Wspólne pomysły jednoczą ludzi, którzy chcą aktywnie uczestniczyć w życiu swojej małej ojczyzny. Przy udziale Rady Seniorów wprowadziliśmy innowacyjny system teleopieki oraz „Kartę Seniora”. Dzięki sugestii mieszkańców powstała „Karta Dużej Rodziny” i program „Koszalińskie Becikowe”. Jesteśmy otwarci na nowe, ceniąc przy tym swoją tradycję. Wiatr od morza i energia mieszkańców nieustannie napędza nas do działania.       Jak powstała nowa marka.   Chcąc oprzeć nowy program promocji na wiedzy i doświadczeniu jak największej liczby specjalistów reprezentujących możliwie wiele obszarów życia, Prezydent Miasta Koszalina powołał Zespół ds. Budowy Programy Promocji Miasta Koszalina. Zespół składał się z 27 osób – przedstawicieli Urzędu Miejskiego, uczelni wyższych, stowarzyszeń, lokalnych ekspertów etc. Spotkania konsultacyjne zespołu miały charakter otwarty.  O nowym Programie Promocji Miasta Koszalina rozmawiało ponad 50 osób w dyskusjach panelowych podzielonych na konkretne działy: Biznes, Nauka, Turystyka, Kultura, Styl życia, Historia , a także ponad. 100 osób przysłuchujących się i zabierających głos w poszczególnych spotkaniach Prace zespołu odbywały się w 2016 roku, kiedy to przeprowadzono 8 spotkań trwających łącznie kilkadziesiąt godzin.   Celem powołania zespołu było stworzenie bazy wiedzy dotyczącej potencjału promocyjnego miasta, oraz odszukanie nadrzędnej wartości, jaką dysponuje Koszalin. Wartości, która może spajać jak najwięcej spośród obszarów promocyjnych wyznaczonych przez zespół (Biznes, Historię, Kulturę, Naukę, Sport, Styl Życia oraz Turystykę). W drodze konsultacji ustalono również w sposób jednoznaczny, że marka „Koszalin Pełnia Życia” wymagała zdecydowanego rebrandingu, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju miasta, nowych inwestycji, znaczącej poprawy infrastruktury na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, a także planowany przedsięwzięć o strategicznym dla miasta charakterze (rewitalizacja śródmieścia, przebudowa amfiteatru, budowa mariny na jeziorze Jamno, itd.). Efektem prac Zespółu ds. Budowy Programy Promocji był raport zawierający wnioski oraz konkretne wskazówki, w oparciu, o które powstał nowy Program Promocji Koszalina oraz System Identyfikacji Wizualnej wraz ze znakiem promocyjnym miasta.   Program Promocji Koszalina stworzony został na bazie wniosków pokonsultacyjnych oraz badań przeprowadzonych do ewaluacji Strategii Rozwoju Miasta, przez pracowników Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji UM. Projekty graficzne – nowe logo i systemu identyfikacji wizualnej wykonała firma RIO Creativo ze Słupska. Warto zaznaczyć, że pracownikami firmy są także absolwenci Politechniki Koszalińskiej.   Nowa marka Koszalina została zaprezentowana 8 stycznia w Filharmonii Koszalińskiej, podczas Spotkania Noworocznego Prezydenta Miasta.