Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

S6: Przetarg na obwodnicę Koszalina, umowa na odcinek łączący Bożepole Wielkie z obwodnicą Trójmiasta

Autor Ala za GDDKiA 20 Listopada 2018 godz. 13:24
Wreszcie ruszyły prace dotyczące S6. GDDKiA ogłosiła przetarg na "Zaprojektowanie i budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód" oraz podpisała umowę na dofinansowanie budowy fragmentu drogi ekspresowej S6 łączącej Słupsk z Gdańskiem: dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km: Boże Pole – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia Wielki Kack.

Przedmiotem zamówienia GDDKiA jest zaprojektowanie i budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód od km 6+400 do km 14+300 w granicach istniejącego pasa drogowego (odcinek 7,9 km), uwzględniająca zabezpieczenie obszaru Góry Chełmskiej przed napływem wody gruntowej oraz uwzględniająca budowę obiektu inżynierskiego WK-119.

 

 

 

 

W ramach inwestycji przewiduje się wykonanie w szczególności następujących zasadniczych robótbudowlanych:

— budowę drogi ekspresowej o długości około 7,9 km,

— budowę obiektu inżynierskiego WK-119,

— budowę obiektów inżynierskich, przepustów i przejść dla zwierząt i płazów,

— budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg dojazdowych i zjazdów,

— budowę urządzeń ochrony środowiska oraz nasadzenia zieleni,

— budowę niezbędnej infrastruktury technicznej związanej z drogą m.in.:

Elementów systemu odwodnienia drogi (w tym m.in.: kanalizacja deszczowa, rowy, przepusty, zbiornikiretencyjne),

Elementów oświetlenia układu drogowego,

Zasilania obiektów i urządzeń,

Elementów systemu zarządzania ruchem w tym kanalizacji teletechnicznej oraz urządzeń organizacji ibezpieczeństwa ruchu (ogrodzenia i ekrany akustyczne),

— przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą m.in.:

Sieci wodociągowej,

Sieci kanalizacji sanitarnej,

Sieci kanalizacji deszczowej,

Sieci melioracji,

Sieci elektroenergetycznych,

Sieci teletechnicznych,

— opracowanie dokumentacji powykonawczej,

— roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją,

— wykonanie stałej organizacji ruchu na drodze krajowej i odcinkach przebudowywanych dróg,

— wykonanie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkichdziałek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy),

— aktualizację i uzupełnienie badań geotechnicznych i udokumentowanie posiadanych danych (w tymarchiwalnych) w opinii geotechnicznej (jeśli zachodzi taka potrzeba), dokumentacji badań podłoża gruntowego iprojekcie geotechnicznym,

 

— opracowanie dokumentacji powykonawczej spełniającej wymagania odpowiednich przepisów.

Termin składania ofert został przesunięty na 30.11.2018r. na godz. 10:50, a wykonawca chcąć wziąć udział w przetargu musi wpłacić wadium w wysokości 2 mln złotych. 

 

Równocześnie GDDKiA Oddział Gdańsk podpisała umowę na dofinansowanie budowy fragmentu drogi ekspresowej S6 łączącej Słupsk z Gdańskiem dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km: Boże Pole – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia Wielki Kack. Na pierwsze dwa odcinki umowy z wykonawcami podpisaliśmy w czerwcu br., a na odcinek najbliższy Trójmiasta w marcu br. Obecnie trwa projektowanie, a prace budowalne ruszą w drugiej połowie 2019 r. po uzyskaniu zezwoleń na realizacji inwestycji. W drugiej połowie 2021 roku będziemy mogli pojechać tymi trzema odcinkami S6. Całkowity koszt budowy wyniesie ponad 2 mld zł, a unijne dofinansowanie przekroczy 984 mln zł.

 

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Ważne odcinki S6 i S10 będą realizowane w PPP

Ala za Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju - 6 Czerwca 2018 godz. 20:59
Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował 5 czerwca, że 4 odcinki dróg ekspresowych będą budowane w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Przed posiedzeniem przeprowadzono analizy potrzeb związanych ze znaczeniem gospodarczym poszczególnych odcinków dróg planowanych do budowy. Wyniki analizy zostały zaprezentowane na posiedzeniu komitetu, który zdecydował, że w modelu PPP zostaną zbudowane następujące drogi: S6 obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie), S10 Bydgoszcz – Toruń, S6 zachodnia obwodnica Szczecina. Realizacja tych inwestycji w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas (np. 30 lat). W zmian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Szczegółowe warunki realizacji umowy zostaną wynegocjowane pomiędzy stronami. Zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie wiąże się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych. Ministerstwo Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za realizację projektów na drogach krajowych, przeprowadzi szczegółowe analizy finansowe. Ich celem będzie przygotowanie dokumentacji do negocjacji z potencjalnymi partnerami. Równocześnie zostaną przeprowadzone konsultacje z europejskim urzędem statystycznym EUROSTAT w celu wypracowania takiej struktury podziału zadań i ryzyk w inwestycjach, by zobowiązania strony publicznej nie były zaliczane do długu publicznego. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w zakresie długu publicznego jest warunkiem umożliwiającym wybór partnera i zawarcie umowy PPP.