Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Koszalin: Piastowska w remoncie

2017-07-06 05:44:00 Ala za Rzecznik Prasowy Prezydenta Koszalina
W związku z rozpoczęciem prac przy budowie ul. Piastowskiej (ok. 3 mln złotych, obecnie rozpoczęto prace przy kanalizacji deszczowej). W związku z tym zamknięty został dla ruchu pierwszy odcinek ulicy (od ul. Młyńskiej do ul. Jedności). Pozostała część ulicy Piastowskiej jest czynna dla ruchu (od ul. Zwycięstwa do ul. Jedności). Całość przebudowy ma być gotowa do końca br. W zakresie prac m.in. budowa ścieżki rowerowej, parkingów, oświetlenia, chodników. Część jezdni będzie wykonana z bruku. Większa część asfaltowa. Droga ma mieć charakter spacerowy, po zakończeniu prac wprowadzone zostanie tutaj ograniczenie prędkości.
Szczegóły inwestycji. 

 

 

 

 

 

 

 „Rozbudowa i przebudowa ulicy Piastowskiej w Koszalinie" 
w ramach 
zadania inwestycyjnego Ulica Piastowska, Jedności, Głowackiego" 

w tym:

 

Zadanie nr 1: „Rozbudowa i przebudowa ulicy Piastowskiej"

Zadanie nr 2: „Droga dojazdowa od ul. Głowackiego- dz. 193/28"

 

1.      Zakres rzeczowy

 

Zadanie Nr 1 : Rozbudowa i przebudowa ul. Piastowskiej

 

Branża drogowa

 

długość ulicy – około 506,30 m

klasa ulicy – lokalna KR3

projektowana prędkość 30km/h

Konstrukcja:

Jezdnia ulicy Piastowskiej,

- warstwa ścieralna- beton asfaltowy AC 8S 50/70, dla KR3, gr.4cm

- warstwa wiążąca- beton asfaltowy AC 16W 50/70, dla KR3, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza- beton asfaltowy AC 22P 50/70. Dla KR3, gr. 7cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

Jezdnia ulicy Piastowskiej (wyniesienie jezdni)

- warstwa ścieralna- kostka granitowa 8/11 spoinowana żywicą epoksydową

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

Zjazdy, miejsca postojowe

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

Chodniki

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm/ płytki chodnikowe 50x50x7

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 15cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

Droga rowerowa

- warstwa ścieralna- beton asfaltowy AC 8S 50/70 (kolor czerwony), dla KR1, gr.4cm

- warstwa wiążąca- beton asfaltowy AC 16W 50/70, dla KR1, gr.5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm.

 

Branża sanitarna

Kanalizacja deszczowa                                                                                                           - L=   604 m

 

Branża elektryczna

1)    usunięcie kolizji sieci ENERGA-OPERATOR S.A.

2)    demontaż istniejącego oświetlenia ENERGA Oświetlenie – 15kpl

3)    oświetlenie uliczne i przejść dla pieszych

 

Zadanie Nr 2 :  „Droga dojazdowa od ul. Głowackiego - dz. 193/28" – (bez oświetlenia)

                                               

Branża drogowa

 

Droga wewnętrzne dz. nr 193/28

Droga wewnętrzna KR1 długości 75,30 m

Prędkość projektowana: 20km/h

           Powierzchnia nawierzchni 645 m2

 

Konstrukcja :

Ciągu pieszo jezdnego- odnoga ul. Bartosza Głowackiego 

- warstwa ścieralna- kostka betonowa, gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

  gr. 20cm

- podbudowa pomocnicza- mieszanka związana z cementem C3/4 ≤ 6,0MPa ,gr.18cm

 

Zjazdu – tymczasowego

wymiary : szerokość 5/13 m, długość 4m

- warstwa górna – płyty betonowe ażurowe wibroprasowane 60/40cm  gr. 8cm

- podsypka cem.- piaskowa 1:4, gr. 5cm

- podbudowa zasadnicza - mieszanka niezwiązana z kruszywa C90/3, 0-31,5mm ,

   gr. 20cm

- warstwa mrozoochronna- piasek o k≥8m/dobę, gr. 15cm

 

Branża sanitarna 

Kanalizacja deszczowa                                                                    - L= 90,00 m

 

Wykonawcy  :

 

DOMAR

Kazimierz Domaracki

Tatów 3

76 – 039 Biesiekierz

 

Zadanie 1:

3.049.000,00 zł

 

Zadanie 1: 30.11.2017r.

 

 
Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Skontroluj swoje znamiona - akcja bezpłatnych badań dermatologicznych w Koszalinie

17 Lipca 2017 godz. 7:08 ekoszalin z mat. inf.
26 i 27 lipca mieszkańcy Koszalina będą mieli okazję wykonać bezpłatne badania wszystkich znamion na swojej skórze.Celem akcji zainicjowanej przez Fundację NEUCA dla Zdrowia jest promocja profilaktyki i diagnostyka czerniaka. Każdego roku na świecie diagnozuje się około 130 tys. nowych zachorowań na czerniaka. Tylko w Polsce co roku około 2,5 tys. osób dowiaduje się o chorobie. Kluczową rolę w walce z czerniakiem odgrywa wczesna diagnostyka.   Wśród symptomów, jakie powinny nas zaniepokoić i skłonić do wizyty u dermatologa są między innymi zmiany koloru naszych znamion, nieregularny kształt bądź ich krwawienie. Niezależnie od ewentualnego występowania tych objawów powinniśmy co roku wykonywać badania dermatoskopowe.   W odpowiedzi na tę potrzebę, Fundacja NEUCA we współpracy z aptekami działającymi w ramach programu PARTNER+, organizuje ogólnopolską akcję badań, której celem jest promocja profilaktyki i diagnostyka czerniaka.   Profilaktyka to najprostsze i najtańsze działanie prozdrowotne. Im wcześniej wykryjemy chorobę, tym szybciej zaczniemy ją leczyć . Skóra jest największym organem naszego ciała, który w dodatku chroni nasz organizm przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Dlatego troska o stan skóry to nie tylko troska o wygląd zewnętrzny, ale o zdrowie całego organizmu – komentuje Katarzyna Butkiewicz, lekarz spec. dermatologii i wenerologii, członek Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.   W trakcie wizyty dermobusa Fundacji NEUCA dla Zdrowia, wykwalifikowany personel medyczny obecny na miejscu oceni wszystkie znamiona barwinkowe pacjentów, potocznie zwane pieprzykami. Dermatoskop wykorzystywany podczas badania pozwala na objerzenie nie tylko powierzchni skóry, ale także jej głębszych struktur. Dzięki temu specjalista jest w stanie określić czy zmiana nie ewoluuje w groźnego dla zdrowia i życia pacjenta - czerniaka złośliwego. Po zakończonej wizycie, pacjent otrzyma wynik badania wraz obrazem podejrzanego znamienia i dalszymi zaleceniami. Badanie jest całkowicie bezinwazyjne i pozwala na określenie następujących parametrów:   ·       A (asymmetry) - asymetria - czerniak w odróżnieniu od zmian barwnikowych wykazuje nieregularny wygląd, ·       B (borders) - granice - brzegi zmiany są nierówne i postrzępione, ·       C (color) - kolor - kolor czerniaka jest różnorodny od jasnobrązowego do czarnego, nierównomiernie rozłożony, często z punktowym skupieniem barwnika, ·       D (diameter) - średnica zmiany > 5 mm, ·       E (elevate) - uwypuklenie - uwypuklenie się zmiany ponad otaczający naskórek.   Dermobus będzie zlokalizowany w Koszalinie 26 lipca przy ulicy Staszica 38 i 27 lipca przy ulicy Łużyckiej 30, między godzinami 10:00 16:00 przy siedzibie partnera akcji. Następnie ruszy do Krokowej. Udział w badaniu jest bezpłatny, wymagane są jednak wcześniejsze zapisy. Można ich dokonywać w okresie dziesięciu dni przed planowanym badaniem pod tym samym adresem, gdzie odbywać się będą badania....
 

Dorota Gudaniec najlepszą Polką na Mistrzostwach Europy Ironman we Frankfurcie

14 Lipca 2017 godz. 3:08 Art
Najlepszą naszą reprezentantką była Dorota Gudaniec, zajęła 5 miejsce w F55-59, a czas z jakim przekroczyła metę to 13:40:27. W naszej reprezentacji Dorota zajęła najwyższe miejsce. W kategorii PRO nie było naszych reprezentantów. Mariusz Pirek, który chciał złamać barierę 9 godzin oraz powalczyć o podium kategorii M30-34 niestety mia Sebastian Kienle GER oraz Sarah Crowley AUS zwyciężyli na Mistrzostwach Europy Ironman we Frankfurcie. Sebastian Kienle uzyskał niesamowity czas 07:41:42. Pomijając fakt krótszej trasy rowerowej o trzy kilometry, czas Sebastiana robi wrażenie. Triathlonista po pierwszej części, czyli po pływaniu pojawił się w strefie zmian T1 na 16 pozycji, miał aż 4 minuty i 27 sekund straty do lidera. Sebastian to Uber-biker, który tego dnia uzyskał najlepszy czas odcinka rowerowego 4:02:22, co daje średnią prędkość 43.82 km/h. Dokładając do tego trzeci najszybszy maraton 2:45:09 (3:55 min/km) zwyciężył z przewagą 4 min. 25 sek. nad drugim Andim Böcherer GER. Pierwsze dwa miejsca we Frankfurcie w ubiegłym roku wyglądały identycznie, jedyną różnicą była mniejsza różnica pomiędzy tymi zawodnikami, poniżej 1 minuty. Trzecie miejsce przypadło Patrikowi Nilsson SWE. Aż sześciu zawodników złamało barierę 8 godzin.   W wyścigu kobiet nie było niespodzianki kiedy jako pierwsza z wody wyszła była pływaczka reprezentacji Wielkiej Brytanii Lucy Charles. Tutaj sytuacja wyglądała podobnie jak u mężczyzn. Sarah Crowley AUS, która w T1 miała prawie 8 minut straty, zdążyła zmniejszyć ją znacznie na rowerze, aby na biegu uciec rywalce jeszcze bardziej. Na mecie miała około 4 minut przewagi nad drugą zawodniczką. Sebastian Kienle i Sarah Crowley wygrali po $30.000. Aż 36 Polaków ukończyło Ironman Frankfurt. Wśród amatorów z najlepszym czasem zawody ukończył Grzegorz Wiśniowski 09:08:57, dało to jemu 11 miejsce. Jednocześnie Grzegorz był najwyżej sklasyfikowanym mężczyzną z Polski w kategorii wiekowej. Najlepszą naszą reprezentantką była Dorota Gudaniec, zajęła 5 miejsce w F55-59, a czas z jakim przekroczyła metę to 13:40:27. W naszej reprezentacji Dorota zajęła najwyższe miejsce. W kategorii PRO nie było naszych reprezentantów. Mariusz Pirek, który chciał złamać barierę 9 godzin oraz powalczyć o podium kategorii M30-34 niestety miał wypadek na trasie rowerowej. Na ostatnich kilometrach wybuchła jemu przednia opona i zaliczył tak zwany "szlif". Stracony czas był już nie do odrobienia. Startowali Andrzej Adamczak 11,37 / 31 miejsceRadek Gudaniec 12,22 136 miejsce...
 

S11 na odcinku od Koszalina do Bobolic będzie budowana

20 Lipca 2017 godz. 7:54 Ala za MIB, GDDKiA
Rada Ministrów przyjęła przedłożoną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). Zmieniony dokument dokonuje priorytetyzacji drogowych zadań inwestycyjnych, z uwzględnieniem nowego limitu dostępnego na inwestycje realizowane na sieci dróg krajowych. Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z 20 czerwca 2017 r. limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Jednocześnie Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk został zobowiązany do przedstawienia do końca roku listy inwestycji, których budowa zostanie sfinansowana w ramach podwyższonego o 28 mld zł limitu. Zobowiązanie to zostało już wypełnione. - Zwiększony limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych pozwala na realizację nowych, nieujętych w dotychczasowym limicie odcinków dróg ekspresowych i autostrad, szczególnie w Polsce Wschodniej. Chodzi przede wszystkim o drogę ekspresową S19, stanowiącą istotny element międzynarodowego korytarza transportowego Via Carpatia. Co szczególnie ważne, zaktualizowany PBDK zabezpiecza finansowanie - 27,4 mld zł - na cały ten ciąg - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Oprócz tego do listy inwestycji dodano zadania wspierające korytarz Via Carpatia, takie jak autostrada A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej oraz droga ekspresowa S17 Piaski – Hrebenne (granica polsko-ukraińska).   Lista kluczowych projektów została uzupełniona o zadania stanowiące dopełnienie ciągów drogowych - m.in. S3 Świnoujście - Troszyn, S17 w. Drewnica - w. Zakręt, S52 Północna Obwodnica Krakowa, S74 Przełom/Mniów - Kielce. W ramach limitu 135 mld zł powstaną również nowe obwodnice w ciągach dróg krajowych, m.in. obwodnica Olesna S11, obwodnica Chełma S12, obwodnica Opatowa dk 9/S74, obwodnica Nowego Sącza i Chełmca dk 28 czy obwodnica Poręby i Zawiercia dk 78.Na mapie kolorem niebieskim zaznaczono zadania, które planowane są do realizacji w ramach nowego limitu finansowego. Wraz z oszczędnościami uzyskiwanymi podczas rozstrzygania postępowań przetargowych, na listę będą trafiać kolejne zadania....
 

Pomorze Zachodnie najpopularniejsze w Polsce

15 Lipca 2017 godz. 11:29 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Pomorze Zachodnie jest najpopularniejszym polskim regionem turystycznym spośród odwiedzanych w Unii Europejskiej. Tak wynika z najnowszego raportu Eurostatu. W 2015 roku w naszym regionie wykupiono 12,3 mln noclegów, co uplasowało Zachodniopomorskie przed najpopularniejszymi regionami m.in. Malty, Bułgarii, Belgii, Węgier czy Finlandii. Dane Eurostatu potwierdzają trend widoczny w wielu badaniach. Od lat Pomorze Zachodnie zajmuje pierwsze miejsce w kraju pod względem liczby udzielonych noclegów. W zeszłym roku było to 13,4 mln noclegów. Druga w zestawieniu Małopolska ma ich o milion mniej.   Rosnącą popularność naszego województwa widać na przestrzeni lat. Według danych za 2013 r. Pomorze Zachodnie odwiedziło ponad 2 mln osób. Z czego ponad 500 tys. to turyści z zagranicy. Liczba ta w każdym kolejny roku rosła. W zeszłym roku było to już 2,5 mln turystów. Co ważne – dane te obejmują wyłącznie osoby, które skorzystały przynajmniej z jednego noclegu – nie uwzględnia turystów jednodniowych, którzy nie nocują, jak i korzystających z noclegów np. u rodziny czy znajomych.   Można spodziewać się, że mimo nie najlepszej pogody obecny sezon będzie rekordowy. Wynika to ze zwiększonego zainteresowania odpoczynkiem nad polskim morzem (mniejsza popularność takich kierunków jak Egipt, Tunezja, Turcja). Pamiętajmy też, że w pierwszych dniach sierpnia w Szczecinie odbędzie się finał regat The Tall Ship Races, który przyciąga miliony uczestników – mieszkańców i turystów.   Z badań ankietowych prowadzonych przez Województwo Zachodniopomorskie wynika, że wśród zagranicznych turystów najwięcej jest obywateli Niemiec (83%), Wielkiej Brytanii (2,67%) i krajów skandynawskich (1,4%). W tej grupie również od lat obserwuje się wzrost przybywających na Pomorze Zachodnie. Wpływa na to siatka połączeń lotniczych obejmująca port Szczecin-Goleniów (który bije rekordy obsługiwanych pasażerów) oraz systematyczne, wieloletnie promowanie regionu na wielu imprezach targowych o profilach turystycznych (m.in. targi ITB w Berlinie, WTM w Londynie, Reisen w Hamburgu, Salon des Vacances w Brukseli) i specjalistycznych (targi o tematyce wodnej m.in. Boot w Dűsseldorfie, golfowe Hanse Golf w Hamburgu, Danish Travel Show).   Ponad 180-kilometrowy odcinek wybrzeża Bałtyku wraz z urokliwymi kurortami to wciąż najsilniejszy zachodniopomorski „magnes”. Region słynie z pięknych piaszczystych i bezpiecznych plaż. W tym roku 23 miejsca – kąpieliska lub mariny na Pomorzu Zachodnim otrzymały Błękitne Flagi. Aby je otrzymać, obiekt musi spełniać restrykcyjne kryteria dotyczące czystości wody, bezpieczeństwa wypoczynku, dostępności dla niepełnosprawnych oraz dbałości o środowisko naturalne.   Walka o turystę wymaga działań kompleksowych, prowadzonych na wielu płaszczyznach - Od lat we współpracy z samorządami i przedsiębiorcami Pomorza Zachodniego pracujemy nad tym, aby nasz region był konkurencyjny przez cały rok. Nie wystarczy sam piękny Bałtyk. Liczy się bogata oferta turystyczna i kulturalna, infrastruktura – począwszy od pensjonatów i pól campingowych, po sieć kolejową i drogową. W ostatnich latach przebudowaliśmy 40% dróg wojewódzkich, łącznie ponad 860 km. Dzięki potężnym inwestycjom w tabor kolejowy, już w przyszłym roku będziemy obsługiwać wszystkie połączenia regionalne nowoczesnymi i komfortowymi pociągami. Stawiamy na rozwój sieci dróg rowerowych, opracowujemy całą koncepcję, by stworzyć kompletny system. A już dziś mamy ponad 700 km dróg dla rowerów. Poza tym turyści lubią wracać do miejsc, gdzie są po prostu sympatyczni i życzliwi ludzie – wyjaśnia marszałek Olgierd Geblewicz.   Dużą wartością jest zaktualizowana w 2013 roku marka naszego województwa, która usystematyzowała i uatrakcyjniła kolorystykę znaków wizualnych, objęła stworzenie nowego, bardzo już rozpoznawalnego logo i założyła niezwykle istotną rzecz, jaką jest eksponowanie nazwy Pomorze Zachodnie, zamiast administracyjnej województwo zachodniopomorskie  Z badań ruchu turystycznego za rok 2014 wynika, że ponad 90% osób, które odwiedziły Pomorze Zachodnie chce tutaj wrócić.  ...