Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Wiki:                 baza noclegowa   dla dzieci  

Repertuar kina Kryterium

2 Marca 2013 godz. 10:44
Repertuar Kina Kryterium, Koszalin, ul. Zwycięstwa 105, tel. 94 347 57 41/41

 

 

Repertuar znajduje się tutaj.

Zobacz popularne artykuły:
 

Centrum dla mieszkańców!

22 Kwietnia 2016 godz. 17:27 Robert Kuliński
Znamy laureatów konkursu architektonicznego na koncepcję przebudowy śródmieścia Koszalina. Zwycięską koncepcję przygotowali architekci z grupy ToProjekt z Rybnika. Konkurs był przygotowany przez koszaliński oddział Stowarzyszenia Architektów RP. Sąd Konkursowy w składzie: arch. Zbigniew Maćków (SARP Wrocław) – przewodniczący sądu, arch. Bartosz Warzecha (SARP Koszalin) – sędzia referent, arch. Piotr Fokczyński (SARP Wrocław) – sędzia, arch. Iwona Stepanow - sędzia z ramienia Organizatora, arch. Łukasz Adamczyk- sędzia z ramienia Organizatora, arch. Piotr Śmierzewski – (SARP Koszalin) sędzia z ramienia Organizatora - nagrodził trzy projekty. Fragment wizualizacji zwycięskiego projektu.   Miejsce trzecie uzyskała koncepcja Grupy Domino ze Szczecina. Autorami projektu są Wojciech Dunaj i Rafał Stemporowski. Panowie podzielą między siebie kwotę 10 tys. zł. - Wizualizacja do obejrzenia pod linkiem ->>> LINK .   Miejsce drugie i 20 tys. zł zdobyła pracownia Zespół 22 z Warszawy. Autorami projektu są Wojciech Conder, Aleksander Drzewiecki, Maciej Kowalczyk, Agnieszka Lewandowska, Michał Tatjewski, Izabela Kubicka i Maciej Sidorowicz. Wizualizacja do obejrzenia pod linkiem  ->>> LINK.     Architekci z Rybnika okazali się bezkonkurencyjni. Sąd Konkursowy wybrał ich wizję jednogłośnie. Zespół pracowni ToProjekt w składzie: Marek Wawrzyniak, Karol Wawrzyniak, Takashi Kimba i Katarzyna Mazurek od lewej: A. Miszczor sekretarz Sądu Konkursowego oraz K. Wawrzyniak z ToProjekt. zdobyli nie tylko gwarancję realizacji projketu, ale także 50 tys. zł. Wizualizacja pod linkiem ->>> LINK.     - Spoczywa na nas wielka odpowiedzialność – mówi Karol Wawrzyniak reprezentant ToProjekt, zwycięskiego zespołu z Rybnika. - Myślę, że będzie nam stosunkowo łatwo ją udźwignąć, bo mamy już za sobą rewitalizację centrum Rybnika.   Dla zwycięskiego zespołu architektów ważnym elementem jest światło, które „gra” w przestrzeni miejskiej. - Musieliśmy przyjechać do Koszalina. Wstawaliśmy przed świtem, aby dokładnie zobaczyć, jak słońce przemieszcza się po tym fragmencie miasta, od wschodu do zachodu. Aktualnie światło w Koszalinie jest największym problemem – wyjaśnia współautor nowej koncepcji centrum – Światło tworzy atmosferę. Dzięki odpowiedniej barwie i natężeniu można sprawić, że wieczorem człowiek w sercu miasta będzie się czuł komfortowo, a tego właśnie chcemy.       Bartosz Warzecha prezes koszalińskiego SARP wyjaśnił dlaczego właśnie te projekty uzyskały najwyższe noty. - Braliśmy pod uwagę specyfikę lokalną, ekonomikę tych rozwiązań, jakość samej architektury i urbanistyki. Ale naszym głównym założeniem było to, żeby projekt był skrojony na miarę Koszalina. Wynik konkursu jest wiążący dla miasta – dodaje. - Oczywiście jeśli wystąpiłyby jakieś drastyczne okoliczności, to władze mogą od niego odstąpić, ale w jakimś stopniu projekt musi być zrealizowany. Zawsze można wprowadzić zmiany co do niektórych rozwiązań, ale to dziś rozpoczynamy budowę nowego centrum Koszalina.   Warzecha nie potrafił określać czasu realizacji projektu, ale stwierdził, że najpóźniej za dwa lata Koszalin powinien mieć nowoczesne Śródmieście.   Wojciech Kasprzyk wiceprezydent Koszalina mniej zdecydowanie wypowiadał się o obligatoryjnym charakterze konkursu. Zapewnił jednak, że miasto chce stworzyć teren dla mieszkańców według ustalonego wzorca, wypracowanego podczas wcześniejszych konsultacji społecznych. Kasprzyk daleki był od przedstawienia choćby szacunkowej kwoty pieniędzy potrzebnej do przebudowy centrum. - Na pewno Fragment wizualizacji zwycięskiego projektu. autorzy przygotowali jakieś obliczenia – mówi wiceprezydent. - Będziemy sprawdzać i poszukiwać sposobów finansowania ze środków unijnych, nie wykluczamy także możliwości dofinansowania z budżetu miasta.   Projekt przygotowany przez rybnickich architektów na pewno wzbudzi kontrowersje. Pod względem wizualnym nikt nie będzie miał chyba żadnych zarzutów, jednak kwestia zmian organizacji ruchu samochodowego może spotkać się z głosami wielkiej krytyki. Autorzy proponują radykalne rozwiązanie. Projekt zakłada ograniczenie ruchu kołowego pomiędzy ul. Kazimierza Wielkiego i Mickiewicza oraz na ul. Młyńskiej od Andersa do Zawiszy Czarnego. Na tym fragmencie miasta dopuszczony ma być tylko ruch dla komunikacji miejskiej, pojazdów uprzywilejowanych i zaopatrzenia. Na pozostałych ulicach starego miasta, zaprojektowano ruch jednokierunkowy, a odzyskany pas jezdni ma być przeznaczony na miejsca płatnego parkowania.   Jak do takich propozycji ustosunkują się władze Koszalina oraz mieszkańcy miasta? Czekamy na rozwój wydarzeń, a Was Drodzy Czytelnicy zachęcamy do komentowania....
 

„Cudo” na szynach w Koszalinie

23 Kwietnia 2016 godz. 9:59 Robert Kuliński
Koszaliński dworzec w sobotni poranek zapełnił się tłumem ciekawskich. Zaaferowani mieszkańcy miasta przyszli zobaczyć z bliska Pendolino. Nowoczesny pociąg dotychczas kursujący na trasie Kraków- Warszawa – Trójmiasto, będzie dojeżdżał do Kołobrzegu, już od 29 kwietnia. Po drodze Pendolino będzie zatrzymywać się także w Lęborku, Słupsku i Koszalinie. Pokaz cudu techniki włoskiej inżynierii kolejowej był jednak zarezerwowany przede wszystkim dla dziennikarzy, ale podczas 15 minutowego postoju w stolicy subregionu, koszalinianie mieli okazję przyjrzeć się pociągowi z bliska.   - Przyszliśmy z małżonką sprawdzić warunki podróży w Pendolino, bo 2 maja wyjeżdżamy do Krakowa – mówi Damian Borówka. - Jedziemy w cztery osoby, czyli ja z małżonką i dwójka naszych dzieci. Chcieliśmy się dowiedzieć czy w przedziale rodzinnym zmieści się wózek.   Czteroosobowa rodzina w podróży to jest już konkretny wydatek, jednak firma przewozowa kusi systemem zniżek.- Kupiliśmy bilety z miesięcznym wyprzedzeniem. Zapłaciliśmy 100 zł za jeden bilet normalny, za dziecko 60 zł i jedna „zerówka”. Czyi cały wydatek wyniósł 263 zł – wylicza Borówka.   W sumie nie dużo zważywszy na to, że pociąg z Koszalina do Krakowa dojedzie w ciągu niespełna 8 godzin. Standardowy czas podróży na tej trasie, dotychczas wynosił ponad 12 godzin.   - Pociągi Intercity Premium, czyli potocznie zwane Pendolino, to są składy bardzo nowoczesne. Oferują też najwyższy komfort podróży – mówi Marta Ziemska biuro prasowe PKP Intercity. - Przede wszystkim są wyciszone. Nasi pasażerowie chwalą to, że jest cicho. Nie słychać tego charakterystycznego stukotu. Dużym plusem jest też to, że pociąg przystosowany jest do potrzeb różnych grup pasażerów. Osoby niepełnosprawne poruszające się na wózkach inwalidzkich nie mają problemu z dostaniem się na pokład, ponieważ są specjalne windy. Osoby niewidome i słabowidzące otrzymują informację głosową, jak i zapisaną alfabetem Braille'a. Na pokładzie znajdują się także trzy przedziały dla opiekunów z małymi dziećmi. Jest także specjalna toaleta z przewijakiem.   Pani rzecznik szczegółowo opisywała zalety Pendolino, a z głośników romantycznym szelestem sączyła się muzyka Chopina. Wnętrze wagonów, większości bez przedziałowych, błyszczało odbitym światłem od czystych płaci podłogi. Natomiast standard toalety zadziwia starannym, acz minimalistycznym designem oraz ergonomią, jakiej na próżno szukać w starych składach polskiej kolei. Wagon restauracyjny także doskonale umili czas podróży. Nie tylko z powodu estetyki i funkcjonalności, ale także obsługi. Najprawdziwsze cappucciono z pianką, która nie opada po minucie to prawdziwy walor, który należy podkreślić.   Pan Damian Borówka pozytywnie ocenił warunki, w jakich przyjdzie mu wyruszyć w podróż do Krakowa – Byliśmy w środku i jest tam miejsce na wózek. Możemy skorzystać ze specjalnej półki – opisuje z zadowoleniem. - Przedział rodzinny jest rewelacyjny i cieszę się, że będę mógł podróżować w komfortowych warunkach, a nie jak dotąd....
 

Pendolino rusza do Kołobrzegu

29 Kwietnia 2016 godz. 8:38 Aa za intercity.pl
Już dziś pociąg kategorii Express InterCity Premium (EIP) wyruszy w pierwszy regularny kurs z Krakowa do Kołobrzegu. W drodze na Pomorze Zachodnie skład będzie zatrzymywał się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Lęborku, Słupsku i Koszalinie. Ceny biletów zaczynają się od 79 złotych za przejazd do stolicy oraz od 100 złotych do Krakowa. Od 29 kwietnia jedna para pociągów kategorii Express InterCity Premium (Pendolino) kursująca między Krakowem a Trójmiastem będzie miała wydłużoną trasę. Składy będą jeździły do Kołobrzegu, zatrzymując się m.in. w Lęborku, Słupsku oraz Koszalinie. Pociągi do Krakowa będą kursowała od poniedziałku do soboty (odjazd 05:47). Natomiast w kierunku Kołobrzegu od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę (odjazd 13:38). Przejazd z Kołobrzegu do Krakowa wyniesie 8h27min (dziś blisko 12h) a do Warszawy 5h53min (dziś blisko 8h Bilety od 79 zł do Warszawy i od 100 zł do Krakowa   Planując podróż z wyprzedzeniem, pasażerowie mogą skorzystać z puli najtańszych biletów dostępnych w ramach oferty Super Promo. Dzięki temu, za podróż z Kołobrzegu, Koszalina, Lęborka czy Słupska do Warszawy zapłacą 79 zł (2. klasa), a do Krakowa 100 zł (2 klasa). Po wyprzedaniu biletów w najniższych cenach klienci mogą skorzystać z oferty Wcześniej-Taniej, gwarantującej atrakcyjne rabaty (30%, 20%, 10%). Od cen odliczane są ulgi ustawowe, np. studencka (51%) czy uczniowska (37%). Bez względu na termin zakupu, na zniżki mogą liczyć również rodziny, posiadacze Karty Dużej Rodziny czy seniorzy. Bilety na pociąg można kupić w kasach, przez Internet na www.intercity.pl oraz za pomocą aplikacji IC Mobile Navigator.    ...