Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Rower - duch w Koszalinie

Autor Ekoszalin za Koszalińską Inicjatywą Rowerową 3 Września 2015 godz. 13:10
Koszalińska Inicjatywa Rowerowa postawi pierwszy w naszym mieście Rower-duch (ghost bike) poświęcony potrąconej pod koniec sierpnia na przejściu dla pieszych przy ulicy Fałata 64-letniej Elżbiecie. Pierwszy, i miejmy nadzieję ostatni, rower-duch stanie w pobliżu miejsca, w którym zginęła rowerzystka.

"Ghost bike" to sposób na upamiętnienie rowerzystów, którzy zginęli w wypadkach drogowych. Stanowią również przestrogę i apel o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa wobec wszystkich niechronionych uczestników ruchu drogowego - pieszych, rowerzystów i motocyklistów. "Rowery duchy" stoją już w kilku miastach w Polsce, m.in w Poznaniu i Łodzi. Są to stare jednoślady pomalowane na biało, z krótką informacją o wypadku do jakiego doszło w miejscu gdzie stoją. 

 

"Rower duch" zostanie ustawiony w piątek 4 września o godzinie 12:00 na ulicy Fałata, w pobliżu przejścia dla pieszych niedaleko skrzyżowania z ulicą Szenwalda. 

Poprzedni artykuł

Czytaj też

Zmiany na Rondzie Solidarności

Ekoszalin za UM w Koszalin / fot ZDM Koszalin - 3 Września 2015 godz. 12:58
Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie umieścił na swojej stronie internetowej nową, proponowaną organizację ruchu na Rondzie Solidarności. Po konsultacjach społecznych rozwiązanie zostanie wprowadzone w życie jeszcze w tym roku. Na stronie ZDM czytamy - W chwili obecnej jest to Rondo  Solidarności to rondo klasyczne, 5 – wlotowe o dwóch pasach ruchu. Problemy jakie charakteryzują takie ronda to: Wybór kierunku ruchu następuje na tarczy skrzyżowania, Skrzyżowanie pojazd powinien opuścić z prawego pasa, Ze względu na miejskie zagospodarowanie terenu występują zbyt krótkie pasy przeplatania Mała przepustowość dla przyjętej średnicy skrzyżowania.   Ze względu na znaczne natężenie ruchu, wszystko to prowadzi do zmniejszenia przepustowości skrzyżowania (kierowcy z obawy przed kolizją objeżdżają wyspę zewnętrznym pasem) oraz pogorszenia bezpieczeństwa ( punkty kolizji przy zjeździe z tarczy skrzyżowania). Wizualne przedstawienie opisanych problemów stanowi rysunek nr 1. W związku z powyższym Zarząd Dróg Miejskich opracował projekt zmian, który  załączony jest na rysunku .   ZDM zakłada wykonanie ronda kierunkowego, na którym kierowca podejmuje „świadomą” decyzje wyboru kierunku już przed skrzyżowaniem. Z tego względu organizacja uwzględnia dodanie tablic z kierunkami na pasach ruchu oraz na samej tarczy skrzyżowania. Planowane korzyści ze zmiany organizacji: Zmniejszenie ilości punktów kolizji, Wzrost przepustowości m.in. wykorzystanie pasa wewnętrznego, Poprawa czytelności skrzyżowania, Poszerzenie wlotów ulicy Połczyńskiej, Oznakowanie w technologii grubowarstwowej – znaczenie trwałości i widoczności,   Jeżeli przyjęte rozwiązanie się sprawdzi i uzyska pozytywne opinie mieszkańców, Komendy Miejskiej Policji, Straży Miejskiej oraz Zachodniopomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego (wraz z instruktorami nauki jazdy) ZDM planuje wprowadzenie w przyszłości analogicznych rozwiązań na innych skrzyżowaniach o dwóch pasach ruchu.