Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Koszalinianka w prestiżowej WSeries

2018-11-29 02:07:00 Ala za WSeries, FB/Natalia Kowalska
Natalia Kowalska, była wielokrotna mistrzyni kartów oraz pierwsza Polka startująca w Formule 2 została zakwalifikowana do elitarnego grona 50 kierowców-kobiet WSeries.

Talent nie ma płci. Każdy, kto posiada umiejętności, pasję i zaangażowanie, powinien mieć szansę na ściganie się na szczycie sportów motorowych, a seria W tworzy szanse i otwiera drzwi kariery. Nowopowstała WSerie ma na celu zapewnienie wyjątkowym kierowcom-kobietom możliwości w sportach motorowych, które po prostu nie były dla nich dostępne. Pamiętamy, że w 2012 roku Kowalska wzięła udział w otwartym naborze do zespołu Verva Racing Team. Nie przeszła jednak do drugiego etapu. Twierdziła, że było to powodem niesprawiedliwego traktowania kobiet przez organizatora naboru, Verva Racing Team i Orlen. Wywołało to kontrowersje. Teraz od WSerie otrzymuje szansę. 

Zakwalifikowani do projektu  kierowcy zostali starannie wybrani z puli ponad 100 kandydatów z 30 krajów na całym świecie, w tym z USA, Chin oraz Indii, a także z Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec i Skandynawii.

"Tak się przydarzyło, że j zostałam zaproszona do dołączenia do nowopowstałej serii- WSeries. Kierując się dewizą 'Why not' tudzież 'Carpe Diem' zdecydowałam się przyjąć zaproszenie, a w dalszej częsci zostałam zakwalifikowana do kolejnego etapu, który odbędzie się na koniec stycznia. Miło mi, że po kilku latach wciąż pamięta się mnie jako wartościowego kierowcę wyścigowego. Tym bardziej, że moje serce niezmiennie należy do wyścigów. Jeszcze nie wiem gdzie mnie ta podróż zaprowadzi, być może do zupełnie innego celu za kierownicą, ale miło mieć możliwość wskoczenia do wagonika, który wydawał się oddalać bezpowrotnie! Trzymajcie kciuki" napisała na FB Natalia Kowalska. 

"Nawet dzisiaj istnieje ogromny brak równowagi płci w sportach motorowych, a WSeries robi pierwszy krok, aby to zmienić - mówi Catherine Bond Muir, CEO WSeries.

Seria W to nie tylko konkurs, w którym można wziąć udział, ale także całkowity fundusz nagród w wysokości 1 500 000 $ został przyznany, a zwycięzca serii ogólnej otrzymał 500 000 $. Seria W będzie również finansować koszty podróży i utrzymania, co otworzy konkurencję dla kierowców ze wszystkich środowisk ekonomicznych na całym świecie.

W styczniu odbędzie się kolejny etap selekcji. Kierowcy rywalizować będą nie tylko na torze. Rywalizacja obejmie także m.in. testy sprawnościowe i profilowanie psychometryczne oraz liczne testy umiejętności jazdy. Były gwiazdor F1 David Coulthard i Alex Wurz znajdą się wśród sędziów. 

Zaprojektowaliśmy Wseries specjalnie po to, aby wyłonić kobiece talenty na całym świecie - mówi David Coulthard, przewodniczący rady doradczej WSeries.

Ostateczny skład kierowców WSeries  poznamy po serii testów na torze wyścigowym Tatuus T-318 - przed pierwszym wyścigiem sezonu, w Hockenheim w Niemczech 3 maja.

 

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Koszalin: Sylwester bez fajerwerków

10 Grudnia 2018 godz. 4:47 Ala za FB/Dorota Róża Chałat, fot. archiwum
Apelujemy do prezydenta Koszalina, Piotra Jedlińskiego, by w Koszalinie wzorem Warszawy, Częstochowy, Krakowa, Olsztyna, Gdańska i Wrocławia w Sylwestra podczas miejskiej zabawy na Rynku Staromiejskim nie było pokazu sztucznych ogni. Chodzi o dobro zwierząt. Pokazy sztuczni ogni to stres dla domowych pupili! Koszalińską akcję zainaugurowały radne Dorota Róża Chałat i Katarzyna Czarkowska, które złożyły interpelację w sprawie akcji "Sylwester bez fajerwerków" w Koszalinie.  Bardzo chcemy, aby Koszalin dołączył do grona miast w których zamiast fajerwerków będą odbywać się inne, równie spektakularne atrakcje w noc sylwestrową, np. pokazy laserów. Co roku o północy 31 grudnia nasze zwierzęta przechodzą wielką traumę z powodu pokazu fajerwerków. W wielu miastach, kierując się dobrem zwierząt odchodzi się od organizacji pokazu sztucznych ogni. Dlatego nasza redakcja przyłącza się do akcji "Sylwester bez fajerwerków" i apeluje do prezydenta Koszalina, Piotra Jedlińskiego, by podczas wspólnego powitania nowego 2019 roku na Rynku Staromiejskim nie było pokazu sztucznych ogni. Zapraszamy wszystkie osoby i organizacje, dla których dobro zwierząt jest ważne do poparcia tego apelu. Wystarczy, że na facebooku polubicie i udostępnicie ten apel.  Pamiętajmy o naszych podopiecznych czworonogach, dla nich Sylwester to przede wszystkim ogromny stres. - To co dzieje się w schronisku podczas sylwestra jest nie do opisania. Zwierzęta wpadają w panikę - tłumaczy Elżbieta Miklis prezes koszalińskiego oddziału Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. - Jestem przeciwna używaniu petard i rakiet podczas nocy sylwestrowej nie tylko ze względu na naszych podopiecznych, ale także dlatego, że jest to bezmyślne wyrzucanie pieniędzy w powietrze. Można by je przeznaczyć na bardziej szczytne cele. Zawodowo jestem także związana ze służbą zdrowia i wiem jak od strony ostrego dyżuru w szpitalu wygląda żniwo zabaw z fajerwerkami.  Coraz więcej osób ma na uwadze dobro swoich pupili. Na facebooku można znaleźć stronę zatytułowaną „Nie strzelam w Sylwestra”. Należy pamiętać o tym, że nasi czworonożni przyjaciele także mają uczucia, a to co dla człowieka jest normalne, czyli sylwestrowa feta dla nich jest czymś kompletnie niezrozumiałym i przerażającym. ...
 

Sano ma nowego właściciela

5 Grudnia 2018 godz. 1:57 Aa, fot. e-sano.pl
Stokrotka należąca do Maxima Grupė nabyła 100 procent udziałów Sano od Miglione Investments Limited z siedzibą na Cyprze, która jest własnością osób będących pośrednimi udziałowcami Vilniaus Prekyba. Oficjalny komunikat Maxima Grupė: "Sieć sklepów Stokrotka, należąca do Maxima Grupė przejęła Sano, kolejną sieć detaliczną działającą na polskim rynku. Spółka została przejęta od powiązanych akcjonariuszy. Planowane połączenie spółek ma nastąpić na początku 2019 roku. Sano posiada 36 sklepów w północno-zachodniej części Polski, świadczy również usługi e-commerce. W 2017 r. obroty Sano wyniosły ponad 71 mln EUR. Firma zatrudnia około 900 pracowników. - W najbliższych latach skupimy się na polskim rynku, ponieważ planujemy tam szybki rozwój. Jednym z priorytetów naszej strategii na polskim rynku jest integracja już istniejących firm. Przejęcie Sano i fuzja ze Stokrotką pozwolą nam umocnić pozycje w północno-zachodnim regionie Polski. Wykorzystamy również know-how Sano w e-commerce, co otworzy nowe możliwości rozwoju biznesu - mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė. Stokrotka nabyła 100% udziałów Sano od Miglione Investments Limited z siedzibą na Cyprze. Jest własnością osób będących pośrednimi udziałowcami Vilniaus Prekyba. Po przejęciu Sano Maxima Grupė posiada obecnie 551 sklepów o różnym formacie i wielkości w Polsce. W tych sklepach pracuje prawie 9 tysięcy pracowników. Łączna wartość obrotów sieci handlowych należących do Maxima Grupė w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano) wynosi ponad 720 mln EUR. Według stanu na koniec listopada Maxima Grupė miała prawie 1070 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku firma planuje otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach. Decyzja o integracji marek (Stokrotka, Sano) zostanie podjęta na początku przyszłego roku....
 

Amfiteatr: Przetarg po raz trzeci

9 Grudnia 2018 godz. 6:47 Ala za CK 105 Koszalin
Po raz trzeci ogłoszono przetarg na modernizację koszalińskiego amfitetaru. W dwóch poprzednich ofertę złożyła tylko jedna firma: Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego i Usług Inwestycyjnych Piotr Flens z Koszalina. Najpierw zaproponowała cenę nieco ponad 44 mln zł., a następnie 43 mln 50 tys. złotych. Oferty składać można do 22.01.2019 roku, a planowane zakończenie inwestycji to 31 sierpień 2020 roku. 18 października br.  Neubrandenburgu ezydent Koszalina Piotr Jedliński, dyrektor Centrum Kultury 105 Paweł Strojek oraz nadburmistrz Neubrandenburga Silvio Witt. podpisali umowę na realizację modernizacji koszalińskiego amfiteatru oraz współpracę kulturalną między miastami. Zakres modernizacji amfiteatru (planowany koszt to prawie 20 mln zł): 1. Widownia na 4325 miejsc, scena i otoczenie widowni;2. Zaplecze sceny (otoczenie, podpiwniczenie, parter, piętro)Zaplecze ma być przebudowane na obecnej konstrukcji o nowoczesnej architekturze, doświetlone światłem zewnętrznym (oszklony), ogrzewane (podłączenie do MEC-u), w otoczeniu zewnętrznym uwzględniono taras zewnętrzny z miejscami do ustawienia stolików i krzeseł.3. zagospodarowanie terenu, aranżacje zieleni i oświetlenia, ogrodzenie, bramy wjazdowe bramki (system do wpuszczania widzów), monitoring wizyjny widowni i zaplecza, monitoring konstrukcji zadaszenia, naprawa dachu i system przeciwwłamaniowy.4. wymiana instalacji wodno – kanalizacyjnej oraz elektrycznej;5. zamontowanie windy obsługującej zarówno osoby niepełnosprawne, jak i umożliwiającej przetransportowanie sprzętu technicznego (nagłośnienie i oświetlenie). Zaplanowano także w partnerstwie polsko – niemieckim 11 działań miękkich: - debata dot. strategii działań w zakresie komunikacji ze społeczeństwem;- Hanza Jazz Festiwal;- warsztaty filmowe;- Festiwal Akordeonowy;- wystawa interdyscyplinarna artystów;- Festiwal Kulinarny Ulica Smaków;- konferencja o ogrodach;- udział w czterech działaniach miękkich zaproponowanych przez Neubrandenburg;  ...
 

Czy loty do Warszawy uda się uratować?

6 Grudnia 2018 godz. 13:14 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Drastyczne podwyżki opłat lotniskowych są przyczyną likwidacji przez Ryanair połączenia lotniczego Szczecin-Goleniów – Warszawa. Tak wynika z informacji przewoźnika, który z dniem 7 stycznia 2019 r. kończy to niezwykle popularne wśród mieszkańców regionu połączenie. Marszałek Olgierd Geblewicz zwrócił się do Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” z prośbą o wyjaśnienie uwag wskazywanych przez przewoźnika, a także o uwzględnienie konieczności utrzymania połączenia.  - To jest niezwykle ważne połączenie dla naszych mieszkańców, dla szeroko rozumianego biznesu, dla rozwoju regionu. Informacja o likwidacji połączenia Ryanair z Lotniska Chopina w Warszawie do Goleniowa mocno nas zaniepokoiła. Tym bardziej, że jak podaje przewoźnik – głównym powodem są drastyczne podwyżki opłat lotniskowych pobieranych przez Państwowe Przedsiębiorstwo „Porty Lotnicze”. Mieszkańcy Pomorza Zachodniego potrzebują tego połączenia - mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.   Blisko 95% obłożenia najlepiej pokazuje jak popularne są uruchomione przez Ryanair połączenia lotnicze na linii Warszawa – Szczecin-Goleniów. Wśród mieszkańców Szczecina oraz całego Pomorza Zachodniego cieszą się popularnością, bo stanowią nie tylko doskonałą alternatywę dla połączeń kolejowych czy samochodowych pod względem czasu i komfortu podróży, ale są równie atrakcyjne pod względem kosztów.  Nie może więc dziwić, że upublicznienie przez Ryanair informacji o likwidacji z dniem 7 stycznia 2019 r. połączenia na trasie ze stolicą, wywołało szerokie niezadowolenie wśród zachodniopomorskich mieszkańców.   Z podawanych przez przewoźnika informacji wynika, że znacząco wzrosły zarówno opłaty handlingowe jak i lotniskowe – podbierane przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. W specjalnym liście przesłanym do prezesa Portów Mariusza Szpikowskeigo, Województwa Zachodnioporskie wyraża tu cytat „wysokie zaniepokojenie likwidacją połączeń lotniczych irlandzkiego przewoźnika Ryanair z Lotniska Chopina w Warszawie” i zwraca się z prośbą o ustosunkowanie się do podawanych przez przewoźnika powodów likwidacji połączenia Szczecin – Warszawa. List to także prośba o „uwzględnienie znaczącej potrzeby mieszkańców Pomorza Zachodniego w zakresie utrzymania przedmiotowego połączenia”.   Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego posiada 18,41% udziałów w Porcie Lotniczym Szczecin-Goleniów oraz aktywnie wspiera jego rozwój. W ciągu ostatnich 4 lat zainwestował w lotnisko 20 mln zł, dzięki czemu znacząco poprawiła się infrastruktura i wzrosła możliwość rozwoju siatki połączeń. ...