Podróżujący pociągami PKP Intercity/TLK na trasie Koszalin-Sławno muszą przesiadać się w Koszalinie i Sławnie do autobusów, które są podstawione przy dworcach. Z kolei osoby jadące pociągami Regio na zastępczą komunikację autobusową przesiadają się w Wiekowie.
Realizowany przez PKP "Projekt rozjazdowy" obejmuje montaż 245 nowych rozjazdów zlokalizowanych na 21 liniach kolejowych i 55 posterunkach ruchu w 12 województwach. Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa oraz zapewnienie sprawnego przejazdu pociągów. Rozjazd jest ważnym elementem infrastruktury kolejowej umożliwiającym przejazd pociągów z jednego toru na drugi. Po zakończeniu inwestycji zwiększy się komfort podróży i prędkość przejazdu przez wymienione rozjazdy.Podpisana w marcu umowa za ponad 127 mln netto obejmuje wymianę 142 rozjazdów na terenie województw: pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, warmińsko-mazurskiego i łódzkiego.
Na tym nie koniec zmian. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 9 lutego br. umowę za około 9 mln zł na dokumentację przedprojektową dla odcinków Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg – Szczecin oraz Słupsk – Koszalin – Stargard – Szczecin. Celem studium jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na liniach Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg – Szczecin (linie nr 202 – 402 – 401) oraz Słupsk – Koszalin – Stargard – Szczecin (linie numer 202 – 351). Koncepcja obejmie około 400 km linii kolejowych. Zakładane jest skrócenie czasu przejazdów pociągów pasażerskich między Trójmiastem a Szczecinem. Wyniki studium umożliwią przyszłą poprawę przepustowości linii kolejowych i uruchomienie większej ilości połączeń zarówno regularnych jak i sezonowych na trasie Trójmiasto - Szczecin.