Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

Autor Ala za NFZ O. Szczecin 30 Maj 2021 godz. 6:37
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 – pacjent otrzyma niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Zdarza się, że w dniu wolnym od pracy, czasami w nocy, gorzej się poczujemy lub nasze dziecko nagle dostanie gorączki. Nasza przychodnia jest zamknięta, a do dyżurnej trudno się dodzwonić. Pomocna w takich chwilach może się okazać udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia teleplatforma pierwszego kontaktu. Jeśli z niej skorzystamy, będziemy mogli porozmawiać, w zależności od potrzeb i sytuacji: z  lekarzem, pielęgniarką lub położną. 

 

Połączenie jest bezpłatne; może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

Telefony odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano następnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

 

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. 

 

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, personel medyczny zaleci:

·      wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)

·      kontakt z naszym lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)

·      a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położną. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzą wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta.  

 

W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. W razie potrzeby lekarz może skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej lub zalecić wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.  

 

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza języka migowego. 

 

W razie nagłego zachorowania w nocy, weekendy lub święto, wybierz Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

 

Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 137 200