Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Od 15 bm. nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2019/2020 dla województwa zachodniopomorskiego

2019-12-15 07:04:00 Ala za PKP Intercity
Nowe pociągi do Lublina, Olsztyna, Suwałk i Łodzi oraz więcej połączeń w sezonie letnim – to najważniejsze nowości dla województwa zachodniopomorskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 15 grudnia 2019 roku

Od 15 grudnia łatwiej będzie dojechać do Lublina. Nowy pociąg IC Bolko pojedzie w relacji Szczecin – Lublin przez Zieloną Górę, Wrocław, Opole i Kielce. Szczecin ponownie będzie miał bezpośrednie połączenie z Suwałkami. Zapewni je pociąg TLK Podlasiak relacji Ełk/Suwałki – Warszawa – Szczecin. Podczas szczytów przewozowych pojedzie nowy skład TLK Słupia relacji Łódź – Warszawa – Trójmiasto - Kołobrzeg, który ułatwi dojazd na Pomorze Środkowe. Podobnie jak TLK Bryza, nowy, codzienny pociąg, który połączy Kołobrzeg z Olsztynem. Na tory wraca pociąg IC Włókniarz, który połączy Łódź ze Szczecinem, jadąc przez Kalisz 
i Poznań.

W składzie IC Przemyślanin relacji Przemyśl – Świnoujście pojawi się grupa wagonów do Słupska, jadących przez Piłę, Szczecinek, Białogard, Koszalin i Sławno. Wagony będą przełączane w Poznaniu.

 

Trasę zmienia nocny pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl – Kołobrzeg, który wraca na trasę podstawową przez Warszawę i pojedzie w skróconej relacji Kraków – Kołobrzeg.  Ze względu na prace modernizacyjne na linii kolejowej, w rozkładzie 2018/2019 skład będzie kursował trasą objazdową na odcinku Kielce – Iława przez Częstochowę, Zduńską Wolę Karsznice, Inowrocław i Toruń.

 

Więcej pociągów w wakacje

Do i ze Świnoujścia codziennie będzie kursować sześć par pociągów, w wakacje liczba ta wzrośnie do dziewięciu. W sezonie letnim PKP Intercity uruchomi dzienny pociąg TLK Barnim, który zapewni połączenie Świnoujścia i Kołobrzegu z Wrocławiem. Nad morze pociąg będzie przyjeżdżać około godziny 13:00, w kierunku Dolnego Śląska będzie ruszać około 15:00.

W wakacyjne weekendy PKP Intercity uruchomi nowy pociąg TLK Jamno relacji Słupsk – Wrocław, który zastąpi TLK Łebsko relacji Łeba – Jelenia Góra.

PKP Intercity utrzyma w wakacje kursowanie trzech par pociągów Pendolino do i z Kołobrzegu oraz jednego połączenia kategorii Express InterCity.

Okres letni przyniesie także więcej połączeń między Białogardem a Poznaniem. Wtedy ich liczba wzrośnie do ośmiu. Poza sezonem na tej trasie będzie kursować pięć par pociągów.

Dostosowanie do prac modernizacyjnych

 

Obowiązujący od 15 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Trwają prace na linii Poznań – Szczecin, które wpływają na ograniczenie jej przepustowości. Część składów nadal będzie jeździć objazdem przez Zbąszynek, Rzepin i Kostrzyn. 

Kompleksowa informacja dla podróżnych

 

Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach biletowych, a także przez Internet. Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Przetarg na S6 Słupsk - Lębork unieważniony. Droga najwcześniej za pięć lat

22 Lipca 2020 godz. 20:18 Ala
Unia Europejska nie sfinansuje budowy trasy S6 na odcinku Słupsk - Lębork. Ze względu na przesunięcie finansowania GDDKiA zmuszona była unieważnić przetarg. Budowa ruszy najszybciej w 2022 r. Drogowcy zakładali, że inwestycja będzie współfinansowana przez Unię Europejską. Okazało się jednak, że tak się nie stanie. Według nowej koncepcji budowa trasy S6 Słupsk - Lębork ma być finansowana z budżetu centralnego, nad którym władanie ma rząd.Dla odcinków przyszłej S6 na wschód od Koszalina do początku obwodnicy Słupska, o długości ponad 46 km, opracowywany jest obecnie projekt budowlany. Ten fragment będzie realizowany w formule tradycyjnej, po uzyskaniu przez GDDKiA decyzji ZRID. Przetargi na wyłonienie wykonawców prac budowlanych planowane są w III kwartale 2021 roku, tak by realizacja zakończyła się w 2025 roku.    W tym samym roku ma też zakończyć się realizacja pozostałej części S6 w województwie pomorskim, która będzie prowadzona w formule „Projektuj i buduj”. Dla odcinków od Lęborka do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej przetargi na wyłonienie wykonawców prac projektowych i budowlanych planujemy ogłosić w III kw. br. z kolei na S6 Słupsk – Lębork w IV kw. br.     W realizacji jest ponad 40-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie i Gdynia Wielki Kack. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie - Luzino, Luzino - Szemud oraz Szemud - Gdynia. ...
 

Mielno: Historia drogowskazu na S6. Powód do dumy, czy wstydu?

29 Lipca 2020 godz. 11:15 Ala, fot. FB/Stanisław Gawłowski
Choć historia tego znaku znalazła szczęśliwe zakończenie, to bulwersuje. Zaangażowali się w nią niezależny senator, poseł partii rządzącej i samorządowcy. W tej historii, jak w soczewce skupia się istniejący w Polsce podział władzy. Mieszkańcy Mielna oraz turyści wreszcie doczekali się odpowiedniego oznakowania zjazdu z drogi S6 do nadmorskiego Mielna. O ten znak zabiegała od dawna burmistrz Mielna, Olga Roszak-Pezała. Już w lutym tego roku ekoszalin.pl informował o 'Sukcesie Gminy Mielno w sprawie drogi S6 ". Niestety, radość była przedwczesna... W połowie czerwca br. do walki o drogowskaz włączył się senator Stanisław Gawłowski. Niezależny członek Izby Wyższej Parlamentu złożył 18.06.2020 r.  oświadczenie senatorskie skierowane do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka dotyczące właśnie oznakowania na nowo wybudowanych drogach krajowych, na drogach ekspresowych i na autostradach:     "Tylko w naszym regionie Pomorza Zachodniego jest cały szereg miejscowości nadmorskich, do których każdego roku dojeżdżają tysiące turystów, jest tam kilka węzłów, a nie ma informacji o tym, że na właściwym węźle można zjechać i dojechać do Mielna, Sarbinowa czy do innych miejscowości nadmorskich" - wytykał rządzącym senator Gawłowski. Trudno ocenić, co wskórał opozycyjny senator. Faktem jest, że do akcji wkroczył poseł partii rządzącej (PiS) Paweł Szeferneker, która na swoim fanpage zadowolony poinformował: W zeszłym tygodniu, po publikacji "Głosu Koszalińskiego", wystąpiłem z interwencją poselską do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o pilne oznakowanie na drodze S6 dojazdu do nadmorskich kurortów. Dziś znaki się pojawiły". Od redakcji: To żenujące, by w tak banalną -  jak umieszczenie znaku ułatwiającego komunikację - sprawę angażowali się senatorowie, posłowie i samorządowcy. Ten znak pokazuje tylko jak bardzo jesteśmy podzieleni. A przecież można prościej i zwyczajniej: zrozumieć i zaakceptować wypowiadane przez samorządowców potrzeby lokalnej ludności. I nie odtrąbiać sukcesu, który w ogóle nim nie jest. To raczej powód do wstydu. ...