Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Koszalin: Nowa marka miasta

2018-01-10 04:31:00 eWok za Urząd Miejski
Nasze miasto zyskało nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej. Po blisko dziesięciu latach dotychczasowy slogan "Koszalin pełnia życia" zastąpił "Koszalin Centrum Pomorza".

Nowa marka miasta.

 

Miasto to idea. Idea niezwykle złożona, choć niemal każdy jest w stanie zdefiniować ją na swój sposób. Dynamiczny rozwój współczesnych miast wymaga szczegółowego zarządzania ich wizerunkiem. Miasta rywalizują ze sobą o nowych inwestorów, turystów czy mieszkańców. „Koszalin Centrum Pomorza”to marka nastawiona na rozwój. Jej ambitne założenia pozwalają promować Koszalina pod kątem jego licznych walorów w każdym z sektorów miejskiej aktywności.Jest to także koncepcja oparta na jasnych i czytelnych wartościach. Koszalin to wyjątkowe miejsce do życia. Chcemy pokazać je z dumą.

 

Centrum Pomorza.

 

Dzięki swojemu położeniu na skrzyżowaniu szlaków komunikacyjnych (dróg S6 i S11) oraz bliskości portów w Kołobrzegu i Darłowie, miasto dysponuje wielkim potencjałem rozwojowym. W najbliższych latach jedną z najważniejszych gałęzi gospodarczych miasta będzie turystyka. Środkowe Pomorze wyrasta na lidera i jest najchętniej wybieranym kierunkiem wypoczynkowym w Polsce. Koszalin, silnie oddziaływując na miejscowości pasa nadmorskiego, przyciąga turystów rozbudowaną ofertą rekreacyjną i handlową . Mamy ambicję być liderem wśród 100 - tysięcznych polskich miast i poprzez swoje centralne położenie w trójkącie Szczecin – Gdańsk – Poznań, kluczowym ośrodkiem gospodarczym całego Pomorza.

 

Stawiamy na rozwój.

 

Chcąc rywalizować z miastami wojewódzkimi, mocno inwestujemy w infrastrukturę drogową oraz

 tworzenie najlepszy warunków do rozwoju biznesu. Uzbrajamy kolejne hektary pod budowę nowych przedsiębiorstw. Przynosi to wymierne efekty. Swoje centra dystrybucyjne lokują u nas największe sieci handlowe, które zaopatrują w towary sklepy obszaru Polski północnej. Siłą napędową naszej gospodarki w najbliższych latach będzie skuteczne wykorzystanie terenów inwestycyjnych strefy ekonomicznej. Położymy także nacisk na rozwój branży IT oraz wykorzystanie potencjału handlowego wynikającego z rozwijającej się turystyki zakupowej. Pomorze potrzebuje silnego, centralnego ośrodka gospodarczego. Koszalin współpracujący z nadmorskimi gminami będzie znaczącym partnerem dla Gdańska i Szczecina.

 

 

 

Smart City.

 

Wyznajemy zasadę, że miasto będzie „smart”, gdy będą w nim mieszkać wykształceni i świadomi ludzie

potrafiący płynnie korzystać z nowych technologii. Istotą Smart City jest dla nas świadome określanie potrzeb i umiejętne wskazywanie rozwiązań. Stawiamy na współpracę biznesu i nauki na wszystkich szczeblach edukacji. Podpisaliśmy już ponad 30 umów partnerskich pomiędzy firmami a koszalińskimi szkołami, tworząc w nich klasy patronackie. Nasi uczniowie poszerzają swoją wiedzę korzystając z najnowocześniejszego sprzętu, działającego w oparciu o najnowsze technologie. Planujemy wprowadzić w naszych szkołach innowacyjny program informatyki realizowany we współpracy z Politechniką Koszalińską oraz przedstawicielami lokalnych firm z branży IT.

 

Kulturalnie i energetycznie.

 

Koszalin jest najważniejszym ośrodkiem kulturalnym w regionie. „Dzieje się” – to słowa słyszane coraz

częściej podczas setek wydarzeń organizowanych przez miejskie i prywatne instytucje. Jesteśmy miastem debiutów młodych i zdolnych artystów. Od wielu lat budujemy markę naszych ogólnopolskich festiwali, takich jak „m - teatr”, „Reflektor”, „Hanza Jazz Festiwal” czy „Młodzi i Film”. Według  Rankingu Kreatorów Rozwoju Kultury Miejskiej, Koszalin jest drugim miastem w Polsce, najlepiej dbającym o kulturę. Miastem, w którym twórcy i animatorzy mają najlepsze warunki do rozwoju. Od kameralnych przedstawień i wystaw po wielkie koncerty i widowiska. W Koszalinie każdy znajdzie coś dla siebie.

 

Jesteś nad morzem? Odwiedź Koszalin!

 

Kilka milionów turystów wypoczywa każdego roku, korzystając z uroków Bałtyku w pobliżu Koszalina. To

tu woda spotyka się z zielenią tworząc wyjątkowe możliwości spędzania wolnego czasu ludziom aktywnym i pełnym energii. Budujemy atrakcyjną ofertę rekreacyjną skierowaną do mieszkańców i turystów. Więcej odwiedzających, to większe zyski dla naszych przedsiębiorców. Ponad 70 kilometrów ścieżek rowerowych, Rower Miejski, Park Wodny, koncerty w Amfiteatrze, Wodna Dolina i zrewitalizowana Góra Chełmska oraz bogata oferta handlowa – to interesująca alternatywa dla pragnących odpocząć od zgiełku nadmorskich kurortów. Zapraszamy do Koszalina!

 

 

Miasto dla Ciebie.

 

Stawiamy na dialog. Konsultacje społeczne i partycypacja mieszkańców, to podstawy nowoczesnego

zarządzania miastem. Nauczyliśmy się, że najwięcej osiągamy słuchając się nawzajem. Podstawą koszalińskiego społeczeństwa obywatelskiego są silne i prężnie działające organizacje pozarządowe. Za sprawą Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego mieszkańcy Koszalina od pięciu lat decydują, jak wykorzystać cześć funduszy z budżetu miasta. Wspólne pomysły jednoczą ludzi, którzy chcą aktywnie uczestniczyć w życiu swojej małej ojczyzny. Przy udziale Rady Seniorów wprowadziliśmy innowacyjny system teleopieki oraz „Kartę Seniora”. Dzięki sugestii mieszkańców powstała „Karta Dużej Rodziny” i program „Koszalińskie Becikowe”. Jesteśmy otwarci na nowe, ceniąc przy tym swoją tradycję. Wiatr od morza i energia mieszkańców nieustannie napędza nas do działania.

 

 

 

Jak powstała nowa marka.

 

Chcąc oprzeć nowy program promocji na wiedzy i doświadczeniu jak największej liczby specjalistów

reprezentujących możliwie wiele obszarów życia, Prezydent Miasta Koszalina powołał Zespół ds. Budowy Programy Promocji Miasta Koszalina. Zespół składał się z 27 osób – przedstawicieli Urzędu Miejskiego, uczelni wyższych, stowarzyszeń, lokalnych ekspertów etc. Spotkania konsultacyjne zespołu miały charakter otwarty.  O nowym Programie Promocji Miasta Koszalina rozmawiało ponad 50 osób w dyskusjach panelowych podzielonych na konkretne działy: Biznes, Nauka, Turystyka, Kultura, Styl życia, Historia , a także ponad. 100 osób przysłuchujących się i zabierających głos w poszczególnych spotkaniach Prace zespołu odbywały się w 2016 roku, kiedy to przeprowadzono 8 spotkań trwających łącznie kilkadziesiąt godzin.

 

Celem powołania zespołu było stworzenie bazy wiedzy dotyczącej potencjału promocyjnego miasta, oraz

odszukanie nadrzędnej wartości, jaką dysponuje Koszalin. Wartości, która może spajać jak najwięcej spośród obszarów promocyjnych wyznaczonych przez zespół (Biznes, Historię, Kulturę, Naukę, Sport, Styl Życia oraz Turystykę). W drodze konsultacji ustalono również w sposób jednoznaczny, że marka „Koszalin Pełnia Życia” wymagała zdecydowanego rebrandingu, zwłaszcza w kontekście dynamicznego rozwoju miasta, nowych inwestycji, znaczącej poprawy infrastruktury na przestrzeni ostatniego dziesięciolecia, a także planowany przedsięwzięć o strategicznym dla miasta charakterze (rewitalizacja śródmieścia, przebudowa amfiteatru, budowa mariny na jeziorze Jamno, itd.). Efektem prac Zespółu ds. Budowy Programy Promocji był raport zawierający wnioski oraz konkretne wskazówki, w oparciu, o które powstał nowy Program Promocji Koszalina oraz System Identyfikacji Wizualnej wraz ze znakiem promocyjnym miasta.

 

Program Promocji Koszalina stworzony został na bazie wniosków pokonsultacyjnych oraz badań

przeprowadzonych do ewaluacji Strategii Rozwoju Miasta, przez pracowników Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji UM. Projekty graficzne – nowe logo i systemu identyfikacji wizualnej wykonała firma RIO Creativo ze Słupska. Warto zaznaczyć, że pracownikami firmy są także absolwenci Politechniki Koszalińskiej.

 

Nowa marka Koszalina została zaprezentowana 8 stycznia w Filharmonii Koszalińskiej, podczas Spotkania Noworocznego Prezydenta Miasta.

 

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Nowa atrakcja w Mielnie. Powstanie Leśna Pętla Przygód i Tajemnic

17 Stycznia 2018 godz. 13:19 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Mielno nie zwalnia tempa z inwestycjami w atrakcje turystyczne. Tym razem samorząd miejski stawia na wykorzystanie przyrody i zakątków historycznych. Do czerwca 2018 roku ma powstać „Leśna Pętla Przygód i Tajemnic”. „Leśna Pętla Przygód i Tajemnic" ma być nowym produktem turystycznym w regionie. Na edukacyjno-przyrodniczym szlaku zaprojektowano piętnaście atrakcji. Ścieżka oprowadzać będzie spacerowiczów po ciekawych zakątkach, zwracając ich uwagę na przyrodę i historyczne budowle. Trasa ułożona na palisadach łączyć się będzie w jeden ciąg spacerowy, z którego skorzystać będą mogły m.in. rodziny z dziećmi.   Przedsięwzięcie, które gotowe ma być do czerwca 2018 roku, wykorzysta nie tylko naturalne położenie terenu, ale także grodziska i bunkry na nim się znajdujące. Ponadto nowa infrastruktura zostanie innymi artystycznymi instalacjami typu figury żołędzia czy szyszki, bramy, siedziska o różnych kształtach oraz podesty na polanach i pagórkach. Koszt inwestycji to prawie 1,2 mln zł, z czego unijna pomoc Urzędu Marszałkowskiego wyniesie ponad pół mln zł. Projekt wpisuje się w założenia 4 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020 „Naturalne otoczenie człowieka”, działanie 4.1 „Dziedzictwo kulturowe”.   To nie jest pierwsze unijne wsparcie na przeprowadzenie turystycznych inwestycji, jakie Gmina Mielno pozyskała w ostatnich miesiącach z Urzędu Marszałkowskiego. W drugiej połowie sierpnia 2017 roku władze miasta oraz wicemarszałek Jarosław Rzepa parafowali dokumenty dotyczące dofinansowania budowy promenady przyjaźni w Mielnie kwotą 1,7 mln zł oraz powstania skarbnicy wioski rybackiej w Chłopach w wysokości 824 tys. zł. Efekty końcowe prac poznamy również w 2018 roku. Infrastruktura ma zostać oddana do użytku do września. ...
 

Jeszcze mocniej podbiją Europę. Koszaliński producent okien z eurofunduszami na innowacje

20 Stycznia 2018 godz. 5:48 Ala za Urząd Maeszałkowski
PUF - fabryka okien i drzwi - zamierza jeszcze odważnej podbijać europejskie rynki. Koszalińska spółka wdroży nowoczesne oprogramowanie, którego efektem będzie nowy produkt - okno SQUARE 2. Pomysł firmy otrzymał wsparcie z Urzędu Marszałkowskiego w ramach RPO WZ 2014-2020. Umowę dofinansowania przedsięwzięcia, które przyznał Zarząd Województwa, popisał w piątek, 19 stycznia 2018 roku w Koszalinie, wicemarszałek Tomasz Sobieraj oraz prezes Jarosław Loos. Zakres, a przede wszystkim efekty inwestycji przedstawiają się imponująco, stąd zyskała ona marszałkowskie wsparcie z funduszy Unii Europejskiej.  - Nowoczesne oprogramowanie umożliwi koszalińskiemu producentowi stolarki okiennej i drzwiowej na wprowadzenie produkcji bez udziału dokumentacji papierowej. Urządzenia podłączone zostaną bowiem  bezpośrednio do specjalistycznego programu, co w efekcie zoptymalizuje proces produkcyjny, a nawet zidentyfikuje najczęściej pojawiające się błędy - wyliczał zalety przedsięwzięcia wicemarszałek województwa Tomasz Sobieraj.  Ponadto realizacja projektu wiąże się z zakupem wysokiej klasy sprzętu. Będzie to: centrum tnące i obróbcze wyposażone m.in. w trzy tarcze tnące 500-550 mm, zgrzewarka dwugłowicowa, agregat wiercący do zawiasów oraz centrum frezujące.  Koszt inwestycji wyniesie prawie 3,7 mln zł. Urząd Marszałkowski wspomoże PUF kwotą ponad 1,3 mln zł. Fundusze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego. Przedsięwzięcie, które zakończy się w sierpniu br., wpisuje się w założenia 1 Osi Priorytetowej „Gospodarka, Innowacje, Nowoczesne Technologie”, działanie 1.5 „Inwestycje przedsiębiorstw wspierające rozwój regionalnych i inteligentnych specjalizacji”.  Przedsiębiorstwo PUF to działająca od 1992 roku koszalińska fabryka okien i drzwi z PCV, drewna oraz aluminium. Zatrudnia około 200 osób. Bogata oferta i asortyment sprawiły, że spółka może pochwalić się wieloma obiektami, które powstały z udziałem jej produktów. Do nich z pewnością należą: Hotel Agon Opera w Berlinie, Pałac Jabłonowskich w Warszawie, Historic Palace w Brugii, a także osiedla mieszkaniowe przy Boxhagener Strasse w stolicy Niemiec czy Barts Square w Londynie....
 

Koszalin: Wiosna cyklistów

12 Stycznia 2018 godz. 6:11 eWok,fot. Dominik Wasilewski
 

Wybrano ofertę wykonawcy na jeden z odcinków S6 tzw. Trasy Kaszubskiej

21 Stycznia 2018 godz. 11:46 Ala za GDDKiA
Na wykonanie odcinka drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią najlepszą ofertę złożyła firma Pol-Aqua. Po decyzji wyboru jest czas na ewentualne odwołania i kontrolę uprzednią w Urzędzie Zamówień Publicznych. W dniu 19.01.2018 r. została wybrana najkorzystniejsza oferta na realizację odcinka drogi ekspresowej S6 Trasy Kaszubskiej (zadanie nr 4) między Szemudem a Gdynią – firmy Pol-Aqua Sp. z o.o., która zaprojektuje i wykona trasę za 817.110.153,92 zł w terminie 34 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i zapewni 10 lat gwarancji jakości na elementy infrastruktury.   Po dokonaniu wyboru, zgodnie z procedurą przetargową, komisja przetargowa oczekuje 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji. Równolegle dokumentacja przetargowa zostaje przesłana do kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po pomyślnym przeprowadzeniu tego etapu można będzie podpisać umowę z ww. wykonawcą. oczątek zadania nr 4 znajduje się za węzłem Szemud, a koniec odcinka znajduje się za węzłem Gdynia Wielki Kack, na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Odcinek drogi ekspresowej ma ok. 20,2 km długości oraz dodatkowo 2,9 km ma długość rozbudowywanego odcinka istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno – Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack ─ ze względu na natężenia ruchu ─ będą po trzy pasy. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.   W postępowaniach przetargowych znajdują się jeszcze: • zadanie nr 3: odcinek między Luzinem (bez węzła) Szemud (z węzłem) o długości 10,26 km;   • zadanie nr 2: odcinek między Bożympolem Wielkim a Luzinem (z węzłem) 10,4 km długości....