Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

„Dla Ciebie zginął policjant, strażak, żołnierz, a dla mnie tata” - nowa kampania społeczna Fundacji Dorastaj z Nami.

2017-11-15 05:58:00 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Ruszyła kampania społeczna Fundacji Dorastaj z Nami „Dla Ciebie zginął policjant, strażak, żołnierz, a dla mnie tata”. To kolejna inicjatywa fundacji, która swoją opieką otacza dzieci, których rodzice zginęli lub zostali poszkodowani na służbie – to dzieci strażaków, policjantów, żołnierzy, ratowników górskich. Celem kampanii jest pokazanie, że za każdym mundurem stoi człowiek, który po pracy chciałby wrócić do domu, do swoich bliskich. Niestety – czasem nie wraca…
Wideo z artykułu: „Dla Ciebie zginął policjant, strażak, żołnierz, a dla mnie tata” - nowa kampania społeczna Fundacji Dorastaj z Nami.

Zawsze, gdy słyszymy w wiadomościach o śmierci funkcjonariusza służby publicznej, w Fundacji wiemy, że właśnie komuś zawalił się świat. Odchodzi partner, ojciec, mąż, który często był jedynym żywicielem rodziny. W tle doniesień medialnych – tragedii, kryjącej za słowami „zostawił żonę i dzieci…” – kryje się o wiele więcej, niż jest przekazywane za pośrednictwem mediów. Ci ludzieswoją codzienną pracą ryzykowali dla wspólnego dobra nas wszystkich i my chcemy przypominać, że praca strażaka, żołnierza, policjanta czy ratownika to nie jest zwyczajna praca, tylko misja, która służy dobru każdego z nas. Pamiętajmy więc o dzieciach tych z nich, którzy nie wrócili z pracy do domu.

Zadbanie o nie, to najlepsza forma powiedzenia „dziękuję” – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Zarządu Fundacji Dorastaj z Nami.

 

Kampania pokazuje historie, które znamy z serwisów informacyjnych i gazet, z innej, prywatnej strony. Na stronie Fundacji (www.dorastajznami.org) możemy lepiej poznać historie zmarłych bohaterów – rodziców podopiecznych Fundacji. Dowiedzieć się jakie mieli pasje, jak spędzali czas wolny, za czym najbardziej tęsknią ich dzieci. Możemy zobaczyć jakimi ludźmi byli na co dzień.

 

Elementem kampanii są spoty telewizyjne i radiowe, w których wykorzystano prawdziwe archiwalne materiały informujące o wypadkach z udziałem służb publicznych.  W spotach zderzono je z narracją rodziną – prywatną. W spocie słyszymy głos dziewczynki – Moniki, której tata policjant zginął podczas policyjnej interwencji, pchnięty nożem przez młodocianych chuliganów. Monika i jej siostra Krysia miały wtedy kilka lat.

 

SPOT 1: https://youtu.be/dU1Q-F-mICM

SPOT 2: https://youtu.be/ADPC7yALSdM

SPOT 3: https://youtu.be/Bi6S6QfhQ3c

 

W ramach kampanii zaplanowano także działania na Facebooku. Fundacja Dorastaj z Nami oferuje swoim podopiecznym wsparcie edukacyjne, psychologiczne, rozwojowe oraz pomoc w wejściu na rynek pracy. Wyjątkową rolę pełni doradca edukacyjny, który opiekuje się daną rodziną przez wiele lat, jest obecny przy kolejnych etapach rozwoju podopiecznego i  pomaga mu w precyzyjnym nakreśleniu kierunku udzielanego wsparcia. Fundacja wspiera również dorosłych członków rodziny, organizując warsztaty, wydając poradniki oraz inicjując działania integracyjne. Podopieczni Fundacji mogą liczyć na pomoc każdego dnia – dopóki dziecko się uczy, nawet do 25 roku życia.

 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zwrócimy dziecku rodzica ani nie zastąpimy go w stu procentach, ale możemy towarzyszyć mu w dorastaniu – zapewnić pomoc psychologa, wsparcie w  nauce, odnalezieniu  i rozwijaniu pasji, doradzić w planowaniu drogi zawodowej. Pragniemy chociaż w takim stopniu złagodzić brak ukochanego rodzica – mówi Magdalena Pawlak, Prezes Fundacji Dorastaj z Nami.

 

Informacje o tym, jak można pomóc dzieciom bohaterów  znajdują się tutaj: www.dorastajznami.org.

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Rusza modernizacja amfiteatru

11 Czerwca 2018 godz. 4:29 Ala
- 2 lipca ma zostać podpisana umowa na modernizację koszalińskiego amfiteatru. Obiekt w Koszalinie dzięki finansowemu wsparciu programu Interreg 4A nie tylko zmieni się nie do poznania, ale i stanie się dostępny koszalinianom przez cały rok – poinformował Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. - Po roku prac wreszcie udało się ustalić konkretną datę podpisania umowy – mówił podczas konferencji Piotr Jedliński, prezydent Koszalina. – Szkoda tracić czasu i czekać z ogłoszeniem przetargów aż do tego czasu. Dlatego wkrótce ruszymy z pierwszym przetargiem na inżyniera kontraktu. Później uruchomimy kolejne przetargi na roboty ogólnobudowlane i specjalistyczne, techniczne. W ogłoszeniach pojawi się klauzula o konieczności pozyskania do realizacji tego celu środków unijnych – zapowiedział Piotr Jedliński, prezydent Koszalina.  - Amfiteatr nie tylko zmieni swój wygląd, ale i funkcję. Stanie się dostępny dla mieszkańców przez cały rok. Zostanie także wyposażony w nowoczesny sprzęt umożliwiający realizację spektakularnych imprez. Tak żebyśmy nie musieli już chodzić po kablach łączących scenę z realizatorami widowiska – dodał prezydent.  - Z ogłoszeniami na przetargi ruszymy szybko, bo po pierwsze – jak pokazuje doświadczenie -  ich uczestnicy swoje oferty składają dosłownie w ostatniej chwili, a po drugie pojawi się mnóstwo pytań. Modernizacja amfiteatru to pod względem trudności wykonania projekt podobny do budowy filharmonii. Wówczas było chyba siedemset zapytań – wyjaśnił Jedliński. Rozstrzygnięcie przetargów ma zbiec się z datą podpisania umowy finansujące ten projekt. Wstępny koszt tej inwestycji to 16 mln złotych. Dokładną ceną ustalą jednak przetargowe rozstrzygnięcia.   ...