Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Biegi w Koszalinie:

7 Maj 2017 godz. 5:49
Art za manowo.pl
 

Marsz i bieg w Manowie dla całych rodzin

7 maja br. przy Stadionie Gminnym w Manowie odbędzie się kolejna - już czwarta - edycja Biegu Wiosennego i Marszu Nordic Walking. Dla uczestników biegów przewidziano pamiątkowe medale - wizualizacja medalu już wkrótce! Zapraszamy całe rodziny. Biegać mogą zarówno dorośli, jak i dzieci. Z myślą o nich organizatorzy przygotują strefę zabaw. Zapraszamy! Regulamin IV Biegu Wiosennego i Marszu Nordic Walking  – Manowo 2017 1.    Organizator: - Wójt Gminy Manowo 2. Współorganizatorzy: - Rada Sołecka Manowo - Gminny Ośrodek Kultury w Wyszewie - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 3.Cel imprezy: -promocja Gminy Manowo -promocja tras ,,Nordic Walking Park Pomorza Środkowego’’ -promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia   4.Termin i miejsce:    - 7 maja 2017 roku, start i meta przy Stadionie Gminnym  w  Manowie. - biegi dzieci rozpoczynają się o godzinie 10.30,    - bieg główny na 5 km– start o 12.00    - marsz nordic walking na 3 km- start o 12.00    - szczegółowe trasy biegu i marszu dostępne będą na stronie internetowej        www.manowo.pl,   5.Uczestnictwo: - w biegu mogą startować wszyscy chętni, którzy chcą dbać o swoje zdrowie i      rozwijać sprawność fizyczną   2.    Kategorie wiekowe i dystanse:    -kategoria I – dziewczęta i chłopcy- rocznik 2012 i młodsi – 50 m - kategoria II – dziewczęta – rocznik 2010 – 2011 -100 m - kategoria III – chłopcy – rocznik 2010-2011 -100 m. - kategoria IV – dziewczęta – rocznik 2009 – 2007 – 200 m - kategoria V – chłopcy - rocznik 2009 – 2007 – 200 m - kategoria VI – dziewczęta – rocznik 2006 – 2004 – 500 m - kategoria VII – chłopcy - rocznik 2006 – 2004 – 500 m - kategoria VIII – dziewczęta – rocznik 2003 - 2001 – 1000 m - kategoria IX – chłopcy – rocznik 2003-2001 – 1000 m - kategoria X kobiety – 5 km - kategoria XI mężczyźni – 5 km - kategoria XII  kobiety - marsz nordic walking- ok.3 km - kategoria XIII mężczyźni - marsz nordic walking- ok.3 km     3.    Nagrody: - trzy pierwsze osoby w każdej kategorii otrzymują nagrody rzeczowe - 200 pierwszych uczestników biegu głównego i marszu (łącznie), otrzyma      pamiątkowy, odlewany medal - wszyscy zawodnicy kategorii I-IX otrzymają pamiątkowe medale. 4.    Postanowienia końcowe :   - zawodnicy startują na własną odpowiedzialność - organizator zapewnia pomoc medyczną podczas biegu - podczas zawodów wszyscy zawodnicy muszą posiadać przymocowane do     koszulek na klatce piersiowej numery startowe - każdy zawodnik otrzymuje numer startowy, który po biegu upoważnia do     otrzymania posiłku i napoju - osoby do lat 18 za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów prawnych - zawody odbędą się bez względu na panujące warunki atmosferyczne - ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora - organizator nie ubezpiecza uczestników biegu - przyjmuje się, że zgłoszenie do zawodów (wpis na listę zawodników) jest      równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu - uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez     organizatora celem podania wyników zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia     1997 r. o ochronie danych osobowych - akceptując regulamin uczestnik wyraża zgodę aby zdjęcia, nagrania filmowe     z jego osobą  a także wyniki mogły być wykorzystane przez media oraz w      celach marketingowych organizatora i sponsorów biegu - wszelkie informacje dotyczące zawodów będą umieszczane na stronie      internetowej www.manowo.pl     Serdecznie zapraszamy do biegania   Za komitet organizacyjny   Monika Jarosik: tel. 94 318 31 52, email: oswiata@manowo.pl Dorota Zwiefka: tel. 94 318 31 49, email: promocja@manowo.pl                    
1 Marca 2017 godz. 14:37
Ekoszalin z mat. informacyjnych
 

Dzień Kobiet w Parku Wodnym

Dziś święto Kobiet, więc może warto spędzić je tak, jak Kobiety lubią najbardziej? Relaks, nastrojowa atmosfera, porady konsultantek z zakresu medycyny estetycznej, zabiegi kosmetyczne, konkursy z nagrodami. Park Wodny Koszalin, jak zawsze przygotował coś specjalnego na taką okazję. Serdecznie zapraszamy wszystkie panie, które pragną spędzić niesamowity czas otulone wspaniałą atmosferą i mnóstwem atrakcji. Zabiegi kosmetyczne, bicze szkockie, pellingi solne, masaż na łóżku Aquai oraz rytuały saunowe to jedynie namiastka atrakcji, które przygotował Park Wodny Koszalin dla pań w dniu ich święta.   W środę 8 marca, w koszalińskim aquaparku odbędzie się Wieczór Piękna i Relaksu podczas którego organizatorzy zaproszą m.in. na niezwykle relaksujące i pobudzające zmysły ceremonie zapachowe.   Dodatkowo pomiędzy dedykowanymi rytuałami saunowymi, będzie można skorzystać min. z relaksacyjnego masażu ciała, pielęgnacyjnych zabiegów na twarz i dłonie, biczy szkockich, masażu na łóżku Aquai, specjalistycznych porad konsultantek Małego spa, jaki i Partnerów wieczoru: firmy ProBeauty, dermaArt, Naturhouse, Yasumi, Cliniq.   Należy przypomnieć, że od kilku miesięcy do szerokiego wachlarza atrakcji koszalińskiego aquaparku dołączyła jeszcze jedna – Małe spa, w którym można skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych przeprowadzanych w nowoczesnej kapsule kosmetycznej Neoqi Flamingo, oddać się w ręce profesjonalnych fizykoterapeutów w gabinecie masażu czy skorzystać z zabiegu biczy szkockich lub masażu na łóżku Aquai. Wszystkie zabiegi, które oferowane są w Małym spa z pewnością zaspokoją potrzeby osób pragnących odprężenia i relaksu, a dodatkowo pozwolą przy tym odmłodzić ciało i poprawić stan skóry.   Aby wziąć udział w Wieczorze piękna i relaksu, wystarczy zakupić 3-godzinny bilet w cenie 45 zł, który jest już w sprzedaży w kasach Parku Wodnego Koszalin.      
22 Listopada 2016 godz. 13:21
Ekoszalin z mat. informacyjnych
 

Jak biegać zdrowo i bezpiecznie przez cały rok?

Wszechobecny kult zdrowego stylu życia i młodości sprawiają, że coraz częściej decydujemy się na uprawianie sportu. Jedną z jego najpowszechniejszych form jest bieganie. Niestety zazwyczaj przygodę z joggingiem rozpoczynamy bez odpowiedniego przygotowania. O tym, kto może i powinien biegać, a także o skutkach niewłaściwego trenowania opowiada dr n. med. Jacek Walawski, specjalista ortopedii i traumatologii ze Szpitala Żagiel Med w Lublinie. Bieganie – zdrowe i bezpieczne. Ale czy zawsze? Bieganie, które kiedyś dotyczyło raczej wyłącznie sportowców, dzisiaj stało się sportem powszechnie uprawianym. Sprzyja temu kilka czynników. Po pierwsze, do biegania wystarczy dobre obuwie i odpowiedni strój. Jest zatem tanie. Po drugie, jogging możemy uprawiać niezależnie od pory roku i pory dnia. W tym przypadku niewielkie znaczenie odgrywa także miejsce. Biegać da się praktycznie wszędzie – niezależnie od tego czy jesteśmy w domu, na urlopie czy w delegacji. Jeżeli już decydujemy  się na bieganie, warto być świadomym, jakie konsekwencje zdrowotne może pociągać za sobą ten sport. Zwykle treningi biegowe zaczynają osoby do nich nieprzygotowane. – zauważa dr n. med. Jacek Walawski, specjalista ortopedii i traumatologii ze Szpitala Żagiel Med w Lublinie. Często początkujący biegacze decydują się od razu na bardzo intensywne treningi. To nagminnie popełniany błąd, który może skutkować znacznymi przeciążeniami stawów. Bieganie samo w sobie nie jest bardzo urazowym sportem, ale pamiętajmy, że nieprawidłowa technika czy właśnie nadmierne przeciążenia mogą prowadzić do kontuzji. Mogą też powodować zaostrzenia niezdiagnozowanych wcześniej urazów czy zwyrodnień. Najczęściej ten sport promują ludzie młodzi, zdrowi i sprawni fizycznie. Stają się oni dla nas przykładem a ich wygląd, kondycja i satysfakcja z ruchu celem naszych wysiłków. Często nie dostrzegamy różnic pomiędzy nimi a nami – zarówno wiekowych jak i wagowych  – dodaje.   Kiedy ktoś mnie pyta, od czego zacząć, zawsze mówię, że od głowy. Czyli spokojnie, bez ścigania się, dla frajdy. I przede wszystkim – z pokorą. Najlepiej od marszobiegów. Spokojnie (S P O K O J N I E) truchtamy, a jak poczujemy, że rwie nam się oddech, przechodzimy do marszu. Wędrujemy dopóty, dopóki oddech się nie uspokoi. I tak 2-3 powtórki. Nie ma się co przejmować, że na początku wyprzedza nas każdy: pani o lasce czy 13-letni pies – mówi Beata Sadowska, biegająca dziennikarka, autorka książki „I jak tu nie biegać!”   Biegać każdy może… A może jednak nie? Bieganie jest dość powszechnym sportem między innymi z uwagi na to, że można go uprawiać w łatwy i przyjemny sposób. Szczególnie ostrożnie do joggingu powinny jednak podchodzić osoby z nadwagą. Dynamika ruchu towarzysząca bieganiu zawsze obciążać będzie stawy. Nie jest to nic złego, jeśli potrafimy odpowiednio dobrać technikę biegu oraz długość i intensywność treningu. Szczególne znaczenie ma to jednak w przypadku osób z nadwagą. Dodatkowe kilogramy powodują, że obciążenie stawów jest znacznie większe, co nie pozostaje bez wpływu na ich kondycję. – tłumaczy dr Walawski. Mówiąc prościej, im większe obciążenie stawu, tym większe prawdopodobieństwo jego uszkodzenia. Oczywiste jest także to, że z biegania powinni zrezygnować ci, którzy mają zdiagnozowane problemy ze stawami oraz wszyscy odczuwający nasilający się po treningu ból.   Gdy bieganie sprawia ból Jest wiele czynników, które mogą powodować ból podczas biegania lub po jego zakończeniu. Często jego przyczyną są błędy w samym treningu, niewłaściwa technika biegania a nawet źle dobrane obuwie. Niestety przyczyną bólu może być też kontuzja. Jeżeli po joggingu pojawiają się dolegliwości bólowe, należy uważnie przyjrzeć się miejscu, w którym występuje. Jeżeli ból się nie nasila i pozwala na kontynuowanie treningów, najprawdopodobniej mamy do czynienia z naturalnym rozciąganiem tkanek czy przyrostem mięśni. Jeśli natomiast  z dnia na dzień czujemy się coraz gorzej, a dolegliwości są coraz ostrzejsze: pojawia się obrzęk lub nadmierne ucieplenie czy zaczerwienienie okolicy stawu – wtedy należy bezwzględnie udać się do lekarza i rozpocząć diagnostykę. – mówi dr Walawski.   Beata Sadowska: Włos mi się jeży na głowie, jak słyszę, że „musi boleć”. Dla mnie to głupota: nie musi! Nie jestem wyczynowcem, nie walczę o olimpijskie złoto. To ma być przyjemność i frajda. Trzeba znać swoje granice. Pewnie, że fajnie mieć nową „życiówkę”, ale nie za wszelką cenę. I znowu wracamy do początku: bieganie zaczyna się od głowy.   Co dzieje się z kolanami gdy dopada je uraz? Uraz powoduje uszkodzenie mechaniczne tkanek i spektrum dolegliwości. Może przybrać postać od prostego stłuczenia aż po skomplikowane złamanie. W przypadku kolana najczęściej jednak mamy do czynienia z urazami typu skrętnego. W najlżejszych przypadkach dochodzi do naciągnięcia torebki stawowej, co nie niesie ze sobą istotnych konsekwencji. W takich sytuacjach wystarczą sprawdzone, domowe metody – zimne okłady i odpoczynek. – mówi dr Walawski. Jeżeli jednak pojawił się obrzęk, zaczerwienienie, kolano rusza się w nietypowy sposób lub zmieniło się coś w jego ustawieniu, coś w „środku przeskakuje” – prawdopodobnie doszło do mechanicznego uszkodzenia. Takie sytuacje wymagają pomocy lekarskiej i odpowiedniej diagnostyki. – dodaje.                                                                           Z pomocą przychodzi współczesna medycyna Zdarza się, że uraz jest na tyle poważny, iż wymaga leczenia szpitalnego. Dzięki stałemu rozwojowi medycyny, unowocześniają się rożnego rodzaju techniki operacyjne. Dotyczy to także ortopedii i chirurgii urazowej. Jesteśmy w stanie pomóc znacznie większej liczbie osób