Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

SNARE BOX - rzeźba kinetyczna

Autor Ekoszalin z mat. inf. 20 Października 2016 godz. 11:18
Galeria Scena zaprasza w piątek 28 października o godz. 18 do koszalińskiego City Box na performance muzyczno-wizualny Roberta Knutha i Sebastiana Maca pod nazwą „Snare Box” . Wstęp wolny

Snare Box (sidła; werbel w żargonie muz.) – należy do rodzaju Diffusion Sculpture, błyskawicznych, dźwiękowych, kinetycznych rzeźb/instalacji. Snare Box jest obiektem modułowym: składa się z kilkunastu podobnych do siebie części, które zawierają ruchome, napędzane niezależnymi źródłami energii elementy, które różnicują moduły pod względem wizualnym i dźwiękowym, tworząc niepowtarzalny (organiczny) rytm całej konstrukcji. Strukturę tę rozbudowują dźwięki generowane przez Knutha i Maca. Rzeźba trwa sumą powtarzalnych rytmicznych błysków, stukotów, oddechów, aż do momentu wyczerpania energii ostatniego z modułów. Całość zamiera, pozostaje tylko ruch obrotowy konstrukcji.


Obiekt i towarzyszące mu tło dźwiękowe w wykonaniu Knutha i Maca nawiązuje do „wyczerpania energii, zaniku, zastygnięcia, śmierci” i ma mocny kontekst ekologiczny. Poszczególne moduły kinetycznego obiektu są pułapkami, w których trzepoczą się ptaki. Początkowo walczą, ale ich energia stopniowo się wyczerpuje, tracą siłę i w końcu zamierają. Następuje cisza..

Autorzy i wykonawcy:

Robert Knuth - twórca performances i happeningów muzycznych („Günter Grass Versöhnungs Gurken” 206, „Stillleben” 2007, „Totrimejk” 2006). Autor i inicjator wielu międzynarodowych projektów artystycznych. Założyciel grupy Paul Pozozza Museum (Düsseldorf 1983), Diffusion Ensemble – wraz z Mazzollem (1995), szef galerii Delikatesy Avantgarde (Gdańsk 1995-1996), autor REF (Radiowe Eksperymentalne Formy) m.in. dla Jazz Radia (2000), Stream Gustloff Trio (2005-2008). Założyciel Galerii >SCENA< dla eksperymentów w Koszalinie. W 2007 realizuje cykl pokazów zatytułowanych „Raj na ziemi jest w Polsce” oraz „Judas”.
Od 2009 mieszka i pracuje w Lipsku. Od października 2010 prowadzi Pracownię Sztuki w Przestrzeni Publicznej i Muzyki Eksperymentalnej na Akademii Sztuki w Szczecinie. W roku 2013 rozpoczyna serię Sound Performance zatytułowanych „Hejnał Mariacki” realizowanych na dworcach Berlina, Hamburga Wiednia i Monachium.
Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Kościuszko Foundation i Museum of Modern Art w Nowym Yorku, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie oraz Zachodniopomorskiej Kolekcji Zachęta w Szczecinie.

Sebastian Mac - gitarzysta i producent, tworzy w nurcie muzyki eksperymentalnej głównie elektroakustycznej i improwizowanej. Autor muzyki filmowej i teatralnej. Występował w ramach/tworzył muzykę do: Warsaw Summer Jazz Days (Warszawa 2013), John Cage Year (Lublin 2012), Europejski Kongres Kultury (Wrocław 2011), Retro/Per/Spektywy (Łódź 2012), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej Kody (Lublin 2011, 2012, 2013), Brave Festival (Wrocław 2012), Porous 4 (Hangzhou 2015 dzięki wsparciu finansowemu Instytutu Adama Mickiewicza w ramach programu „Kultura Polska na Świecie”), „Zawód Fotograf” (film dokumentalny, reż. Natasza Ziółkowska-Kurczuk 2015), „Podopieczni” (spektakl reż. P. Miśkiewicz 2016, Narodowy Teatr Stary im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie).