Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Konferencja: Media masowe w treściach i formach edukacji medialnej

2018-06-05 08:33:00 ekoszalin z mat. inf
Zapraszamy do udziału w debacie o tym niezwykle ważnym problemie. Organizują ją wspólnie Polskie Radio Koszalin S.A., Wydział Technologii i Edukacji Politechniki Koszalińskiej, Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego, a patronuje temu przedsięwzięciu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej. Konferencja w formie forum nauki i praktyki medialnej o temacie: „Media masowe w treściach i formach edukacji medialnej” odbędzie się w Koszalinie w dniach 15-17 czerwca 2018 r.

Funkcjonowanie mediów masowych naznaczone jest rozlicznymi i silnymi zmianami tworzącymi często

zagrożenia dla przyszłości niektórych z nich. Najważniejsze dotyczą spadku zainteresowania odbiorców

, szczególnie kolejnych generacji młodzieży, które rezygnują często z kontaktów z mediami

tradycyjnymi a wobec nowych mają trudne do spełnienia oczekiwania.

Przyczyn tego stanu dopatrywać się można w niezrozumieniu istoty współczesnych mediów

i świadomego, krytycznego ich odbioru ,a także w pogarszającej się kondycji kadrowej twórców

przekazów masowych. Oba te czynniki znajdują się w obszarze badawczym i możliwościach

kreatywnych edukacji medialnej.

Edukacja medialna zajmująca się między innymi edukacją o mediach i edukacją dla mediów może

i powinna silniej niż dotychczas zająć się diagnozą kluczowych zagrożeń dla mediów masowych

a następnie rekomendować niezbędne zamiany w treściach i formach kształcenia o i dla mediów

na wszystkich poziomach szkolnictwa podstawowego, ponad podstawowego, wyższego.

Celem konferencji jest przyczynienie się do diagnozy aktualnego stanu kształcenia tak o mediach

jak i dla mediów , umożliwiającej formułowanie wniosków do praktyki edukacyjnej , tak by wspierały

one polski system medialny.

Intencją organizatorów jest inspiracja do badań i publikacji dotyczących przygotowywania, szczególnie

młodzieży, do odbioru mediów oraz do pracy w instytucjach związanych z komunikowaniem masowym.

Na tej podstawie przewiduje się cztery podstawowe wątki tematyczne konferencji:

- edukacja o mediach i dla mediów w szkolnictwie podstawowym i ponad podstawowym;

- edukacja dla mediów w systemie szkolnictwa wyższego;

- edukacja medialna w strategiach i praktyce funkcjonowania polskich mediów,

- edukacja a jakość informacji w cyberprzestrzeni, człowiek i roboty w postmediach

organizator: patronat:

Organizatorzy:

Polskie Radio Koszalin SA

Wydział Technologii i Edukacji Politechniki Koszalińskiej,

Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego

Patronat:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej

Rada Programowa:

1. Prof. zw.dr hab. Tomasz Krzyżyński Politechnika Koszalińska

2, Prof. zw. dr hab. Bogusław Nierenberg, Uniwersytet Jagielloński

3 Prof. ALK dr hab. Stanisław Jędrzejewski, Akademia Leona Koźmińskiego

4.Prof. nadzw. PK dr hab. Jan Kania, Politechnika Koszalińska

5. Prof. nadzw. UMCS dr hab. Lidia Pokrzycka Uniwersytet Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej

6. Dr hab. Jan Kreft, Uniwersytet Jagielloński

7. Dr Paulina Olechowska, Uniwersytet Szczeciński

8. Dr Monika Śliwińska, Uniwersytet Warszawski

9. Mgr Piotr Ostrowski, Prezes Zarządu Radia Koszalin

Komitet Organizacyjny:

Michał Minkiewicz, Polskie Radio Koszalin

Olga Muryn, Polskie Radio Koszalin

Hanna Jarczyńska, Polskie Radio Koszalin

Anetta Wiśniewska, Polskie Radio Koszalin

Aneta Musyt, Polskie Radio Koszalin

dr Joanna Augustyniak, Politechnika Koszalińska

dr Piotr Szarszewski, Politechnika Koszalińska

organizator: patronat:

Program ramowy:

15 czerwca (piątek):

- przyjazd uczestników, zakwaterowanie w hotelu Gromada Arka Koszalin

11.00 otwarcie konferencji (sala konferencyjna w hotelu Gromada Arka Koszalin)

11.30- 13.30 sesja plenarna (sala konferencyjna w hotelu Gromada Arka Koszalin)

14.00 -15.00 przerwa na obiad (restauracja hotelowa)

15.00 – 17.30 sesje tematyczne (sale konferencyjne w Hotelu Gromada Arka Koszalin)

19.00 – kolacja (restauracja hotelowa)

16 czerwca (sobota)

7.30 śniadanie (restauracja hotelowa)

9.00 – 13.00 sesje tematyczne (Studio Koncertowo-Nagraniowe Polskiego Radia Koszalin)

13.00 zakończenie obrad

13.15 – obiad (restauracja w Polskim Radiu Koszalin)

14.30 wyjazd do Mielna (czas wolny na pobyt w Mielnie)

17.00 powrót do hotelu Gromada Arka Koszalin

19.00 udział w uroczystościach jubileuszowych z okazji 65-lecia Polskiego Radia Koszalin

koncert jubileuszowy w Filharmonii Koszalińskiej

21.00 uroczysta kolacja połączona z finałem Konkursu Reportażu

 

i Dokumentu Radiowego Bałtyk 2018

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Koszalin: Delikatesy "Piotr i Paweł" zlikwidowane

18 Września 2018 godz. 2:26 Ala za dlahandlu.pl, fot. Piotr Walendziak
Trzynastka dla pracowników koszalińskich delikatesów "Piotr i Paweł" okazała się feralna. 13 września dowiedzieli się bowiem, że następnego dnia sklep zostanie zlikwidowany, a oni stracą pracę. Koszalinianie zakupów w "Piotrze i Pawle" już nie zrobią. - Generalnie mamy trzy scenariusze. Jednym z nich jest sprzedaż firmy operatorowi branżowemu, ale wtedy musimy wziąć pod uwagę, że sprzedaż trochę potrwa, choćby ze względu na konieczność zaakceptowania transakcji przez UOKiK. Możemy tu mówić nawet o sześciu miesiącach, które musiałyby upłynąć do sfinalizowania transakcji. Dlatego bierzemy pod uwagę także możliwość sprzedaży wybranych lokalizacji, na których mniej nam zależy. Wtedy zyskalibyśmy gotówkę i czas potrzebny na wdrożenie procesu restrukturyzacji. Trzeci scenariusz to sprzedaż firmy instytucji finansowej, które także znajdują się wśród naszych partnerów rozmów. Dla nas ten scenariusz byłby najlepszy, bo zachowalibyśmy brand i pozycję na rynku, która jest wyjątkowa - mówi Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł.  O restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł pierwszy poinformował portal Dla Handlu. Od początku rok sieć zamknęła dziesięć sklepów na terenie całego kraju, a otwarła dwie nowe placówki - Ostatnie zamknięcia sklepów Piotr i Paweł wynikają z restrukturyzacji sieci i rezygnacji z nietrafionych lokalizacji. W tym sensie można je traktować jako pozytywną wiadomość, świadczącą o tym, że spółka jest dobrze zarządzana - wyjaśnia w rozmowie z dlahandlu.pl prezes TFI Capital Partners Adam Chełchowski.   ...
 

Koszalin: 24-godzinne dyżury przez 7 dni w tygodniu w Centrum Zdrowia Psychicznego

15 Września 2018 godz. 3:33 Ala, fot. FB
 

Koszalin: Ruszył przetarg na połączenie ul. Władysława IV z S6

12 Września 2018 godz. 0:01 Ala za Urząd Miejski Koszalinlin
 

Porządki na „Manhattanie”

21 Września 2018 godz. 2:36 Ala, fot. Dominik Wasilewski
Manhattan, nie ten nowojorski, a koszaliński to niemal 0,3 ha powierzchni w samym centrum miasta. Gmina od sześciu lat próbuje go sprzedać. W czwartym kwartale tego roku ma znów zostać wystawiony na przetarg. Choć na zlikwidowane w 2011 roku targowisko przy ul. Drzymały było już sześć przetargów, a cena  wywoławcza spadła z  ok 2,4 mln złotych do ok. 1,7 mln zł. netto to kupca nie znalazł.  Teren od lat jest wstydliwym dla koszalinian miejscem.    Dlaczego tegoroczny przetarg ma się udać. Dlatego, że postanowiono ten teren uporządkować. Prace porządkowe już trwają. Zmieniono dla niego  plan zagospodarowania przestrzennego zezwalając na wybudowanie na tym terenie budynków mieszkalnych. Prowadzone są także prace polegające na scaleniu zajmowanych obecnie przez „Manhattan” dwóch działek (102/6 wielkości 2845 m2 i 165/1 – 113 m2) w jedną. -  Jest to zabudowa mieszkaniowo – usługowa, do pięciu kondygnacji. Tradycyjnie, jeżeli pojawią się usługi to w parterach. Jak zostanie ten teren zagospodarowany i jak będzie usytuowany o tym decyduje inwestor – wyjaśnia Grzegorz Śliżewski z Wydziału Komunikacji Społecznej ratusza.  Inny pomysł na „Manhattan”, ma stowarzyszenie „Lepszy Koszalin”. Opozycyjni radni chcą zatrzymać proces sprzedaży terenu i proponują dla niego nową, społeczną funkcję. To według nich ma być „miejsce spotkań i imprez dla mieszkańców. „Plac „Środek miasta”, w nazwie nawiązujący do „Koszalin – Centrum Pomorza” byłby obszarem pełniącym funkcje komunikacyjne, reprezentacyjne i wypoczynkowe. To dobre miejsce na kawiarnie, puby, małe sceny, niewielkie sklepy”.        ...