Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

5 km ścieżek rowerowych w Gminie Świeszyno

Autor Ala za Urząd Miejski Koszalin 13 Listopada 2018 godz. 3:40
Droga rowerowa połączy Konikowo, Giezkowo z centrum przesiadkowym zlokalizowanym w Niekłonicach. W wyniku realizacji projektu zostanie wykonane ponad 5 km ścieżek rowerowych. Dodatkowo powstanie punkt bike&ride, który pozwoli mieszkańcom na wygodne i bezpieczne pozostawienie roweru.

Dziś o godz. 11.00 w gabinecie Prezydenta Miasta Koszalina podpisana zostanie umowa dotycząca budowy dróg dla rowerów w Gminie Świeszyno. W podpisaniu umowy weźmie udział pani Ewa Korczak, wójt gminy Świeszyno, wicemarszałek Tomasz Sobieraj oraz prezydent Koszalina Piotr Jedliński.

Budowa dróg dla rowerów na terenie Gminy Świeszyno

 

Koszt całkowity projektu:              4 282 450,04 zł

Koszty kwalifikowalne:                  4 282 450,04 zł

Dofinansowanie:                          2 696 602,50 zł

Poziom dofinansowania:            62,9686855611 %

Rozpoczęcie realizacji projektu:  19-04-2018 r. 

Zakończenie realizacji projektu:  30-05-2022 r.

 

Projekt dotyczy budowy dróg dla rowerów oraz punktu bike&ride na terenie Gminy Świeszyno. Trasa została zaplanowana wzdłuż dróg powiatowych: Konikowo-Niekłonice i Niekłonice-Dunowo. Zostaną połączone miejscowości: Niekłonice, Konikowo, Giezkowo z centrum przesiadkowym zlokalizowanym 
w Niekłonicach. W wyniku realizacji projektu zostanie wykonane ponad 5 km ścieżek rowerowych. Dodatkowo powstanie punkt bike&ride, który pozwoli mieszkańcom na wygodne i bezpieczne pozostawienie roweru. 

Głównym celem projektu jest ograniczenie spadku liczby osób podróżujących komunikacją miejską poprzez poprawę wewnętrznej spójności transportowej obszaru oraz zapewnienie transportu rowerowego umożliwiającego bezpieczny dojazd do pracy oraz innych punktów docelowych. 

Cele szczegółowe projektu to m.in.: 

·         redukcja emisji CO2, 

·         zwiększenie ilości dróg dla rowerów łączących miejscowości gminne z centrami przesiadkowymi,

·         usprawnienie systemu przesiadkowego na terenie gminy Świeszyno. 

 

Natomiast realizacja projektu w perspektywie długoterminowej przyczyni się do: 

·         poprawy stanu środowiska naturalnego, 

·         zmniejszenia emisji CO2, 

·         poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego, 

·         zwiększenia liczby osób wybierających rower jako środek transportu, 

·         minimalizacji stopnia hałasu, promocji postaw proekologicznych, 

·         usprawnienia systemu przesiadkowego na terenie gminy Świeszyno.

 

Zakładane produkty projektu:

- Długość wspartej infrastruktury rowerowej [km] – 5,36

- Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride" [szt.] – 1

- Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride" [szt.] – 4

 

Zakładane rezultaty projektu:

- Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych [tony równoważnika CO2] – 0,08

Projekt wpisuje się w cele założone w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, które są określone w osi priorytetowej II Gospodarka niskoemisyjna Działanie 2.3 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach strategii ZIT dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego.

 

 

 

 

 

Działanie 2.3: Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego

 

Wartość alokacji na Działanie 2.3: 21 000 000 euro (ok. 90 052 200,00 zł)

 

Ilość zidentyfikowanych w Strategii ZIT projektów w ramach Działania 2.3: 29

Ilość złożonych wniosków do oceny w ramach Działania 2.3: 14 (35%)

Ilość podpisanych umów: 12

Wartość podpisanych umów: 53 887 707,27 zł (59,84%)

 

Kto może składać wnioski?

 

- przedsiębiorstwa świadczące usługi publicznego transportu zbiorowego;

 

- jednostki samorządu terytorialnego ich związki i stowarzyszenia;

 

- jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną;

 

W ramach naboru wspierane są trzy typy projektów:

 

TYP 1 -  budowa, przebudowa obiektów/systemu infrastruktury zintegrowanego systemu transportu publicznego w celu ograniczenia ruchu drogowego w centrach miast,  budowa/przebudowa centrów przesiadkowych, budowie i modernizacji dróg dla rowerów i ciągów komunikacji miejskiej, które będą łączyć poszczególne dzielnice miast z centrami przesiadkowymi oraz które będą alternatywną trasą dojazdu do centrów miast dla transportu indywidualnego, tworzeniu inteligentnych systemów transportu (ITS), budowie obiektów „parkuj i jedź" oraz „Bike&Ride".

 

TYP 2 - zakup lub modernizacja niskoemisyjnego taboru transportu miejskiego - zakup pojazdów bezemisyjnych oraz napędzanych energią ze źródeł  alternatywnych 

 

TYP 3 - projekty zwiększające świadomość ekologiczną - działania informacyjno-promocyjne dotyczące np. oszczędności energii, kampanii promujących budownictwo zeroemisyjne lub niskoemisyjny transport oraz modernizacja oświetlenia miejskiego na obszarach miejskich w kierunku jego energooszczędności;