Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Część obwodnicy Koszalina i Sianowa dokończy wybrany w nowym przetargu wykonawca

Autor Ala za GDDKiA 3 Października 2018 godz. 17:13
Został ogłoszony przetarg na dokończenie robót na odcinku 2 o dł. 7,9 km (od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód) obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6. To odcinek, na którym wystąpiły problemy z podłożem uniemożliwiające zastosowanie pierwotnie przewidzianej technologii wzmocnienia podłoża. Nowy wykonawca będzie miał 25 miesięcy (z możliwością skrócenia terminu do 22 miesięcy) na zrealizowanie tego odcinka w formule projektuj i buduj, formuła ta nie narzuca wykonawcom technologii, co umożliwi podejście innowacyjne do robót w szczególnie skomplikowanych warunkach gruntowych. Pozostałe roboty na odcinkach 1 i 3 o dł. 12.3 km będą zakończone przez obecnego Wykonawcę, tj. konsorcjum firm PORR i Polbud Pomorze do końca października 2019 r., z tym że odcinek od obecnej DK6 do węzła Koszalin Północ wraz z węzłem Bielice zostanie udostępniany do ruchu na przełomie kwietnia i maja 2019 roku.

Podczas realizacji obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi ekspresowej S6 stwierdzono na części przebiegu odmienne warunki gruntowe od określonych na etapie przygotowywania dokumentacji projektowej. Podłoże ze względu na bardzo specyficzną budowę, związaną z występowaniem drugiego poziomu wód gruntowych pod ciśnieniem nie nadawało się do zastosowania pierwotnie planowanej technologii wzmocnienia podłoża (kolumny kamienne). Wobec wystąpienia tego problemu podjęto szereg działań zmierzających do wypracowania nowej technologii. Próby zastosowanie nasypu przeciążeniowego i mikrowybuchów nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W związku z powyższym wykonawca obwodnicy zaproponował technologię pali przemieszczeniowych. Wykonano również szereg ekspertyz i badań gruntu. Finalnie jednak nie udało się osiągnąć porozumienia z dotychczasowym wykonawcą co do realizacji tych dodatkowych robót. Wobec tego odcinek 2 obwodnicy został wyłączony z pierwotnego kontraktu, a dotychczasowy wykonawca realizuje na nim uzgodnione prace zabezpieczające.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Ważne odcinki S6 i S10 będą realizowane w PPP

Ala za Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju - 6 Czerwca 2018 godz. 20:59
Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zdecydował 5 czerwca, że 4 odcinki dróg ekspresowych będą budowane w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Przed posiedzeniem przeprowadzono analizy potrzeb związanych ze znaczeniem gospodarczym poszczególnych odcinków dróg planowanych do budowy. Wyniki analizy zostały zaprezentowane na posiedzeniu komitetu, który zdecydował, że w modelu PPP zostaną zbudowane następujące drogi: S6 obwodnica Metropolii Trójmiejskiej, S6 Koszalin – DK 6 (Bożepole Wielkie), S10 Bydgoszcz – Toruń, S6 zachodnia obwodnica Szczecina. Realizacja tych inwestycji w modelu PPP zakłada, że partner prywatny zaprojektuje i wybuduje drogi, a następnie będzie utrzymywał je przez określony czas (np. 30 lat). W zmian strona publiczna zobowiąże się do wnoszenia cyklicznej opłaty za dostępność. Szczegółowe warunki realizacji umowy zostaną wynegocjowane pomiędzy stronami. Zastosowanie modelu PPP w tym przypadku nie wiąże się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów osobowych. Ministerstwo Infrastruktury, które jest odpowiedzialne za realizację projektów na drogach krajowych, przeprowadzi szczegółowe analizy finansowe. Ich celem będzie przygotowanie dokumentacji do negocjacji z potencjalnymi partnerami. Równocześnie zostaną przeprowadzone konsultacje z europejskim urzędem statystycznym EUROSTAT w celu wypracowania takiej struktury podziału zadań i ryzyk w inwestycjach, by zobowiązania strony publicznej nie były zaliczane do długu publicznego. Uzyskanie pozytywnej opinii EUROSTAT w zakresie długu publicznego jest warunkiem umożliwiającym wybór partnera i zawarcie umowy PPP.