Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Polferries Nova Star

Autor Ala za Polferries 13 Lutego 2018 godz. 7:40
Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. informuje, że konsekwentnie wdrażając w życie strategię spółki opartą o Program Batory, zrealizował jeden z jego elementów, wprowadzając używaną jednostkę na linię Gdańsk - Nynäshamn. Ponadto wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i realizując ich słuszne postulaty, wprowadza zdecydowanie nową jakość świadczonych usług pomiędzy Polską a Szwecją. Wejście promu Nova Star planowane jest na przełomie marca/kwietnia bieżącego roku.

Prom ten był zaplanowany w strategii rozwoju spółki, jako kluczowy element, do momentu zrealizowania budowy nowej jednostki.

Pozyskanie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu Wawel, także ze względu na podobne parametry ładunkowe. M/f Nova Star, wybudowana w 2011 roku, posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w bardzo komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów. To wszystko sprawia, że Nova Star jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiego grona klientów, także dla rodzin z dziećmi.

 Zarząd PŻB S.A. jest przekonany, iż prom wprowadzi wysokie standardy świadczenia usług oraz zaoferuje nową jakość dla rynku pasażerskiego pomiędzy Polską, a Skandynawią.

 

Parametry techniczne  jednostki Nova Star

Rodzaj promu: ro-pax.

Rok i miejsce budowy: 2011 w stoczni ST Marine, Singapur

Tonaż: GT 27 744, NT 12 106

Wymiary: długość 161 m, szerokość 25,6 m

Zanurzenie: 6,20 m

Prędkość: 21,0 węzłów

Załadunek: od dziobu i od rufy

Dane techniczne: silniki główne: 4 x 5600 kW, silniki pomocnicze: 3 x 1540 kW, stery strumieniowe: 2 x 1500 kW

Pojemność ładunkowa:  1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych,  łącznie 2 790 m

Miejsca pasażerskie: 1 215

Kabiny pasażerskie: 4-osobowe: 156, lux 4-osobowe: 7; łącznie 652 miejsca noclegowe

Fotele lotnicze: 254