Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Cała S11 w Wielkopolsce w projektowaniu.

Autor Ala za GDDKiA 31 Stycznia 2018 godz. 21:38
Dziś GDDKiA podpisała trzy ostatnie umowy na opracowania projektowe dla przyszłej drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce. Umowy obejmują prace projektowe na łącznej długości ponad 127 km i opiewają na kwotę ponad 17 mln złotych.

Zadaniem projektantów jest opracowanie następującej dokumentacji: Studium Korytarzowe (SK), Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ), Materiały do Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (MdDŚU), Koncepcja Programowa (KP) dla poniższych odcinków :

 

  • Szczecinek - Piła dł. 73 km , Wykonawca to firma  AECOM Polska Sp. z.o.o , kwota umowy to 8 250 767, 43 zł  brutto, termin realizacji to 50 miesięcy.
  • Oborniki – Poznań( wraz z budową obwodnicy Obornik) dł. 23 km, Wykonawca AECOM Polska Sp. z.o.o , kwota umowy 3 791 284,35 zł  brutto, termin realizacji to 42 miesiące.
  • Ostrów Wielkopolski- Kępno dł. 31 km, Wykonawca TRAKT Sp.  z.o.o , kwota umowy  to 4 992 268, 65 zł  brutto, termin realizacji to 50 miesięcy.

Po zakończeniu opracowań  projektowych możliwe będzie ogłoszenie postępowań przetargowych  w formule Projektuj i Buduj pod warunkiem uzyskania finansowania dla  tych odcinków.   

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Kolejny odcinek jedenastki ma nową nawierzchnię

Ala za GDDKiA - 27 Grudnia 2018 godz. 4:58
Zakończył się remont drogi krajowej nr 11 na odcinku Pleszew- Dobra Nadzieja oraz Wyszki o łącznej długości ponad 2,5 kilometra. Zadanie polegało na wymianie zniszczonej nawierzchni na nową. Koszt prac to ponad 3 mln zł brutto. Wykonawcą  robót było  Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego  Kalisz S.A.  W tym miesiącu zakończył się pierwszy etap prac projektowych podzielonych na odcinki Szczecinek – Piła, Ujście – Oborniki, Oborniki – Poznań, Kórnik – Ostrów i Ostrów – Kępno tj. wykonano i zatwierdzono dla tych odcinków Studium Korytarzowe.  Dokonano oceny zaproponowanych  korytarzy i  podjęto decyzje o ich rekomendacji  do dalszych prac projektowych bądź odrzuceniu. W tym miejscu warto dodać, że najbardziej zaawansowane są prace projektowe na odcinku Obwodnicy Ujścia i Piły, gdyż procedowany jest obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek GDDKiA o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach ( DŚU).   Wykonane Studium Korytarzowe określa lokalizację pasa terenu pod nowe zamierzenie drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Wyznaczone korytarze są poprawne technicznie i w sposób minimalny kolidują z istniejącą infrastrukturą. Zakończony właśnie etap prac projektowych  pozwolił określić 500m korytarze przebiegu drogi, w których wkreślony zostanie pas drogowy o szerokości  ok. 60-100 m. Oznacza to, że niekoniecznie działki znajdujące się w danym korytarzu drogi, będą kolidowały z samym przebiegiem trasy (czyli pasem drogowym) danego wariantu.   Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych korytarzach Projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejącą siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych ( obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną. Opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W przyszłym roku przeprowadzone będą również konsultacje społeczne, w ramach których odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami.  Umożliwi to wszystkim zainteresowanym zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).   Po uzyskaniu DŚU, opracowaniu Koncepcji Programowej i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.