Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Rekordowy Port Lotniczy Szczecin-Goleniów

Autor Ala za Port Lotniczy Goleniów 30 Listopada 2017 godz. 7:12
W III kwartałach 2017 roku, Port Lotniczy Szczecin-Goleniów obsłużył 436.803 pasażerów, co stanowi wzrost, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 22,07 % stając się jednym z najszybciej rozwijających się lotnisk w Polsce

Również wrzesień okazał się najlepszym IX miesiącem w historii lotniska. Przez 30 dni września obsłużonych zostało 54.709 pasażerów poprawiając wynik z września 2016 roku o 25,52 %.

Na tak dobre wyniki, złożyło się kilka czynników – powiedział Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność. To między innymi:

  • rekordy popularności bije połączenie do Warszawy, gdzie dzięki coraz większej różnorodności połączeń oferowanych przez PLL LOT, liczba pasażerów tranzytowych zwiększyła się o ponad 120 %
  • codzienne połączenie do Warszawy oferuje RYANAIR
  • linia lotnicza WIZZ AIR, dostrzegając rosnący potencjał na trasach do Bergen, Stavanger oraz Oslo Torp, do ich obsługi przeznaczyła 230 miejscowego Airbusa A-321
  • Szczecin, jak i całe Województwo Zachodniopomorskie coraz częściej stają się miejscem krótkich, 3-4 dniowych wypadów turystycznych, co przekłada się na fakt, iż linie lotnicze Norwegian notują poziom wypełnienia miejsc znacznie przekraczający 90 %, z czego ponad połowę pasażerów stanowią turyści z Norwegii
  • w okresie letnim Szczecin, dzięki wydarzeniom o znaczeniu międzynarodowym (m.in. Zlot Żaglowców, Mistrzostwa Europy w Siatkówce Mężczyzn, Pekao Open) wielokrotnie przeżywał prawdziwy nalot turystów, których część korzystała z Portu Lotniczego Szczecin - Goleniów   

Dodatkowo, dużym zainteresowaniem cieszyły się zagraniczne czartery turystyczne. Mieszkańcy naszego regionu chętne korzystają z wypoczynku na Krecie, Korfu, w Albanii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie czy w Czarnogórze – dodał Krzysztof Domagalski

W całym 2017 roku, Port lotniczy Szczecin-Goleniów powinien obsłużyć około 585.000 pasażerów, poprawiając wynik z 2016 roku o ponad jedną czwartą.

Również 2018 rok napawa optymizmem i pozwala przypuszczać, iż w przyszłym roku obsłużonych zostanie około 700.000 pasażerów. 

A to wszystko za sprawą:

  • uruchamianego od marca połączenia do Edynburga
  • zwiększeniu przez WIZZ AIR o 50 % częstotliwości na połączeniu do Oslo Torp
  • nowym kierunkom czarterów turystycznych: Rodos i Zakynthos z Itaką oraz Antalya z biurem podróży WEZYR 
  • znacznym inwestycjom branży hotelarskiej (cztero i pięcio – gwiazdkowe hotele), realizowanych w pasie nadmorskim, przyciągającym coraz większą ilość turystów wykorzystujących samolot jako środek transportu      
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Lotnisko w Goleniowie na krawędzi bankructwa

Ala za WZP - 12 Sierpnia 2020 godz. 9:04
Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz alarmuje, że Port Lotniczy Szczecin Goleniów jest o włos od ogłoszenia upadłości. Po raz kolejny zwraca się do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz największego wspólnika portu – Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze o podjęcie natychmiastowych działań w tej sprawie, w przeciwnym razie będą odpowiedzialni za upadek lotniska w Goleniowie. - Do tej pory, pomimo czerwcowych zapowiedzi prominentnych przedstawicieli Rządu PiS Marcina Horały i Jacka Sasina, gdy obiecywali wielomilionowe wsparcie, na konto lotniska nie wpłynęła ani jedna złotówka z budżetu państwa. Czas pokazał, że były to puste obietnice dla potrzeb kampanii wyborczej – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. Dotychczas do lotniska w Goleniowie trafiła jedynie pożyczka płynnościowa udzielona z rekomendacji Zarządu Województwa przez Zachodniopomorską Agencję Rozwoju Regionalnego w ramach Zachodniopomorskiego Funduszu Rozwoju, w wysokości 2,5 mln zł. Gdyby nie te pieniądze, pracownicy lotniska nie dostawaliby pensji od maja. Lotnisko najprawdopodobniej nie byłoby w stanie od 1 czerwca wznowić operacji w ruchu pasażerskim.   - Obecnie ta jedyna pomoc doraźna, jaką uzyskała spółka, jest na wyczerpaniu. Politycy PiS tymczasem chowają głowę w piasek i w żaden sposób nie walczą o lotnisko. Według mojego stanu wiedzy zagrożone są sierpniowe wypłaty dla pracowników. Lotnisko pozbawione obiecanej pomocy nieuchronnie straci płynność finansową i będzie zmuszone do ogłoszenia upadłości – mówi Olgierd Geblewicz.    Marszałek wzywa do umożliwienia dokapitalizowania spółki, niezbędnego do obsługi zaciągniętych kredytów inwestycyjnych na już zrealizowane zadania, ale także na inwestycje planowane w przyszłości, niezbędne do dalszego funkcjonowania portu.     - Politycy PiS zapewniali wprawdzie, że PPL będzie inwestowało w Port Lotniczy Szczecin Goleniów, tym niemniej kluczowy w tym zakresie wniosek o notyfikację pomocy nie trafił jeszcze do Komisji Europejskiej. Podejrzewam obstrukcję ze strony udziałowca PPL, który to wraz ze swoim Doradcą nie są w stanie przygotować i złożyć wniosku do UOKiK, wynajdując co chwila przeszkody związane z wnioskiem, nie szukając w jakikolwiek sposób ich rozwiązania – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Apeluję o natychmiastowe działanie ministra i PPL, bo jeśli dojdzie do upadłości spółki, będzie to w pełni ich odpowiedzialność. To nie pierwszy apel marszałka w sprawie sytuacji spółki. Port Lotniczy Szczecin - Goleniów odgrywa niezwykle ważną rolę dla rozwoju Pomorza Zachodniego, a jego upadek zmarginalizuje region pod względem komunikacyjnym. Od 2013 r. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego jako udziałowiec Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów zainwestował w przedsiębiorstwo ponad 31,9 mln zł. Do 2028 r. planowane jest kolejne wsparcie w wysokości 40 mln zł. Miasto Szczecin zainwestowała ponad 21,5 mln zł. Pomimo obietnic ze strony premiera, strona rządowa do tej pory nie wywiązała się ze wsparcia inwestycyjnego.