Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Most w Darłówku najkosztowniejszy

2017-09-29 05:08:00 Ala za ZZDW
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich wybierze w tym roku nowych operatorów trzech mostów zwodzonych – w Gryfinie, Dziwnowie i Darłowie. Dotychczasowe umowy wygasają z końcem roku, nowe zostaną podpisane na trzy kolejne lata. Szacunkowa wartość całego kontraktu to ponad 3,9 mln zł.

Most łączy Darłówko Wsch. z Zach. i znajduje się w ciągu drogi woj. nr 205 Darłowo – Sławno – Bobolice. Jest to  56-metrowy most rozsuwany, który spina dwa brzegi rzeki Wieprzy. Dziś most dopuszczony jest wyłącznie dla ruchu

pieszego, ale wymaga 24-godzinnej obsługi. Most otwierany jest o pełnych godzinach przez całą dobę,  by z portu lub do portu mogły wpływać kutry rybackie, jachty i okręty Marynarki Wojennej. Dodatkowe otwarcia są możliwe wyłącznie na wezwania Bosmana lub Kapitana Portu np. w czasie prowadzonych na morzu akcji ratowniczych.  Dyżurny telefon operatora mostu, pod którym można otrzymać informacje o moście to 091 314-29-76. Tu dotychczasowa, trzyletnia obsługa wyniosła ponad 1,6 mln złotych. W ciagu kolejnych trzech lat, obsługa tego mostu będzie również najkosztowniejsza. ZZDW szacuje wydatki na 2,15 mln zł.

Most na Odrze Wsch. w Gryfinie znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 120 prowadzącej od granicy państwowej do Stargardu Szczecińskiego. Jest to most zwodzony o konstrukcji kratowej, trzyprzęsłowej i długości 246 m. W połowie przęsła środkowego znajduje się podnoszony na wysokość 7 m pomost o rozpiętości 8 m, a powyżej konstrukcji dźwigara głównego - kabina sterownicza. 



Przęsło podnoszone jest planowo dwa razy w miesiącu i dodatkowo na zlecenia Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie. Chodzi przede wszystkim o przewóz ładunków ponadnormatywnych, które trafiają do elektrowni Dolna Odra. Przęsło podnoszone jest również zimą, gdy po rzece pływają lodołamacze. Na co dzień barki przepływają swobodnie zarówno Odrą Wschodnią jak i Zachodnią. Koszt obsługi i bieżącego utrzymania mostu na Odrze Wsch. oraz mostu granicznego na Odrze Zach. wyniósł w okresie ostatnich trzech lat ponad 305,5 tys zł. ZZDW szacuje wzrost tych kosztów o ponad sto tysiecy złotych.

rogowy most zwodzony przez rzekę Dziwnę usytuowany jest w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102 w miejscowości Dziwnów. Zapewnia on stałe połączenie wyspy Wolin z lądem.  Most ma konstrukcję stalową, jego ustrój nośny składa się z części ruchomej (przęsła zwodzonego) i 11 przęseł stałych. Przęsło zwodzone, podnoszone za pomocą żurawia, ma rozpiętość 16,4 m. Całkowita długość mostu wynosi 178,75 m, natomiast szerokość 12,2 m. Most przeszedł

gruntowną przebudowę w 2012 r. Obejmowała ona wymianę konstrukcji stalowej przęsła zwodzonego, zmianę napędu mechanicznego na hydrauliczny, budowę izbic chroniących podpory oraz remont pozostałych elementów konstrukcji.

Częstotliwość podnoszenie przęsła zwodzonego zależy od ruchu statków. W sezonie czyli od 15.06. do 30.09. odbywa się co 2 godziny w pełnych godzinach parzystych, oraz dodatkowo o 13.00, 17.00, 19.00 i 21.00. Dodatkowe otwarcia są możliwe wyłącznie na wezwania Bosmana lub Kapitana Portu np. w czasie prowadzonych na morzu akcji ratowniczych. Szacunkowa wartość tej części kontraktu wynosi 1,34 mln zł.

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Koszalin: Delikatesy "Piotr i Paweł" zlikwidowane

18 Września 2018 godz. 2:26 Ala za dlahandlu.pl, fot. Piotr Walendziak
Trzynastka dla pracowników koszalińskich delikatesów "Piotr i Paweł" okazała się feralna. 13 września dowiedzieli się bowiem, że następnego dnia sklep zostanie zlikwidowany, a oni stracą pracę. Koszalinianie zakupów w "Piotrze i Pawle" już nie zrobią. - Generalnie mamy trzy scenariusze. Jednym z nich jest sprzedaż firmy operatorowi branżowemu, ale wtedy musimy wziąć pod uwagę, że sprzedaż trochę potrwa, choćby ze względu na konieczność zaakceptowania transakcji przez UOKiK. Możemy tu mówić nawet o sześciu miesiącach, które musiałyby upłynąć do sfinalizowania transakcji. Dlatego bierzemy pod uwagę także możliwość sprzedaży wybranych lokalizacji, na których mniej nam zależy. Wtedy zyskalibyśmy gotówkę i czas potrzebny na wdrożenie procesu restrukturyzacji. Trzeci scenariusz to sprzedaż firmy instytucji finansowej, które także znajdują się wśród naszych partnerów rozmów. Dla nas ten scenariusz byłby najlepszy, bo zachowalibyśmy brand i pozycję na rynku, która jest wyjątkowa - mówi Marek Miętka, prezes sieci Piotr i Paweł.  O restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł pierwszy poinformował portal Dla Handlu. Od początku rok sieć zamknęła dziesięć sklepów na terenie całego kraju, a otwarła dwie nowe placówki - Ostatnie zamknięcia sklepów Piotr i Paweł wynikają z restrukturyzacji sieci i rezygnacji z nietrafionych lokalizacji. W tym sensie można je traktować jako pozytywną wiadomość, świadczącą o tym, że spółka jest dobrze zarządzana - wyjaśnia w rozmowie z dlahandlu.pl prezes TFI Capital Partners Adam Chełchowski.   ...
 

Koszalin: 24-godzinne dyżury przez 7 dni w tygodniu w Centrum Zdrowia Psychicznego

15 Września 2018 godz. 3:33 Ala, fot. FB
 

Koszalin: Ruszył przetarg na połączenie ul. Władysława IV z S6

12 Września 2018 godz. 0:01 Ala za Urząd Miejski Koszalinlin
 

Wybory samorządowe: Jeden na jeden

8 Września 2018 godz. 3:49 Ala, fot. FB, film: PO Koszalin
W Koszalinie wyborcza gorączka znów się podniosła. A to za sprawą Koalicji Obywatelskiej, która wezwała do publicznej debaty przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości. Dlaczego tylko przedstawiciela jednego komitetu wyborczego? Bo tylko kandydat PiS na prezydenta miasta wskazał swoich branżowych zastępców. W pierwszym dotyczącym oświaty starciu mieli uczestniczyć Przemysław Krzyżanowski (na zdjęciu z lewej), były wiceminister edukacji, obecny wiceprezydent Koszalina oraz Artur Wiśniewski, szef klubu radnych PiS, który zdaniem KO miałby ewentualnie zająć fotel właśnie Krzyżanowskiego. Tomasz Nowe zapowiedział, że Koalicja Obywatelska planuje więcej takich tematycznych debat. Rozmów branżowych jednak nie będzie. Andrzej Jakubowski, kandydat PiS na prezydenta zaproponował za to, by do debaty z nim o przyszłości Koszalina stanął ubiegający się o kolejną reelekcję obecny prezydent miasta, Piotr Jedliński. - Jedliński nie ma pomysłu, wizji, nie ma też programu dla Koszalina. To prezydent ustala kierunki rozwoju miasta i jest wybierany, a nie zastępcy - argumentował Jakubowski.  Komentarz Trochę szkoda, że PiS uchyla się od takiej konkretnej, rzeczowej debaty, w której uczestniczyliby najbliżsi współpracownicy kandydatów na szefów miasta. To dzięki argumentom wysuwanym przez osoby znające dobrze zagadnienie, będące wręcz specjalistami w poszczególnych dziedzinach moglibyśmy poznać nie tylko same plany, ale i osoby je przedstawiające. Bo ważny jest nie tylko szef, ale także i to, z kim idzie do wyborczego wyścigu. ...
 

Porządki na „Manhattanie”

wczoraj, 02:36 Ala, fot. Dominik Wasilewski
Manhattan, nie ten nowojorski, a koszaliński to niemal 0,3 ha powierzchni w samym centrum miasta. Gmina od sześciu lat próbuje go sprzedać. W czwartym kwartale tego roku ma znów zostać wystawiony na przetarg. Choć na zlikwidowane w 2011 roku targowisko przy ul. Drzymały było już sześć przetargów, a cena  wywoławcza spadła z  ok 2,4 mln złotych do ok. 1,7 mln zł. netto to kupca nie znalazł.  Teren od lat jest wstydliwym dla koszalinian miejscem.    Dlaczego tegoroczny przetarg ma się udać. Dlatego, że postanowiono ten teren uporządkować. Prace porządkowe już trwają. Zmieniono dla niego  plan zagospodarowania przestrzennego zezwalając na wybudowanie na tym terenie budynków mieszkalnych. Prowadzone są także prace polegające na scaleniu zajmowanych obecnie przez „Manhattan” dwóch działek (102/6 wielkości 2845 m2 i 165/1 – 113 m2) w jedną. -  Jest to zabudowa mieszkaniowo – usługowa, do pięciu kondygnacji. Tradycyjnie, jeżeli pojawią się usługi to w parterach. Jak zostanie ten teren zagospodarowany i jak będzie usytuowany o tym decyduje inwestor – wyjaśnia Grzegorz Śliżewski z Wydziału Komunikacji Społecznej ratusza.  Inny pomysł na „Manhattan”, ma stowarzyszenie „Lepszy Koszalin”. Opozycyjni radni chcą zatrzymać proces sprzedaży terenu i proponują dla niego nową, społeczną funkcję. To według nich ma być „miejsce spotkań i imprez dla mieszkańców. „Plac „Środek miasta”, w nazwie nawiązujący do „Koszalin – Centrum Pomorza” byłby obszarem pełniącym funkcje komunikacyjne, reprezentacyjne i wypoczynkowe. To dobre miejsce na kawiarnie, puby, małe sceny, niewielkie sklepy”.        ...