Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Zachodniopomorskie: Zgoda na przebudowę kolejnych dróg

2017-03-07 03:36:00 Ala za ZZDW
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 151 Ińsko-Ciemnik, a także miejskie odcinki dróg wojewódzkich w Barlinku, Darłowie i Choszcznie będą realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20. Radni Województwa podczas ostatniej sesji zatwierdzili propozycje Zarządu o realizacji czterech kolejnych inwestycji.

Droga wojewódzka nr 151 to trasa prowadząca ze Świdwina do Gorzowa Wlkp. W minionej perspektywie unijnej, czyli w latach 2007-13, ZZDW realizował na tej trasie dwa projekty. Przebudowano wówczas 10-kilometrowy odcinek Węgorzyno-Ińsko, przebiegający przez malownicze tereny Ińskiego Parku Krajobrazowego oraz 8,7-kilometrowy odcinek Choszczno-Pełczyce. Całkowita wartość obu inwestycji wyniosła 28,1 mln zł. 



Do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-20, ZZDW zaproponował przebudowy dwóch kolejnych odcinków DW nr 151: Ińsko – Ciemnik i Świdwin – Łobez. Po decyzji radnych, dotyczącej pierwszego z tych tematów, ZZDW może ogłaszać przetarg na jego realizację. 

Przebudowa 6,9-kilometrowego odcinka DW nr 151 Ińsko-Ciemnik będzie pierwszym etapem zadania pod nazwą „Przebudowa DW nr 151 na odcinku Ińsko-Recz”. Dokumentacja dotycząca II etapu tej inwestycji - między Ciemnikiem a Suliborkiem - jest jeszcze w trakcie opracowania.

 

Aktualnie droga posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 6 m, która na odcinku miejskim ma liczne spękania, wyboje i wyłomy. Odcinek pozamiejski z uwagi na wykonaną kilka lat temu nakładkę asfaltową posiada niewielką ilość spękań i wybojów. W koronie drogi rosną drzewa, które stanowią realne zagrożenie dla podróżujących.

Na przewidzianym do przebudowy odcinku, droga zostanie poszerzona do 7 m. Zadanie obejmuje również budowę ciągu pieszo - rowerowego i rowerowego na odcinku od skrzyżowania ulic Boh. Warszawy, Armii Krajowej i H. Sienkiewicza w Ińsku do początku inwestycji, czyli granicy miasta, wprowadzenie elementów spowalniających ruch samochodowy na wlotach do miejscowości i na przejściach dla pieszych, przebudowę i budowę skrzyżowań i zjazdów, budowę zatok autobusowych, wprowadzenie nowego oznakowania drogi  wraz z oświetleniem dodatkowych odcinków drogi.  Przebudowane zostaną również dwa przepusty. 

Drugim zadaniem zatwierdzonym przez radnych wojewódzkich jest przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 203 czyli ul. Tynieckiego w Darłowie. Jest to główna droga tranzytowa w kierunku Ustki.

Odcinek, który będzie przebudowywany ma 1,8 km długości. Przewidziano tu kompleksową przebudowę ze wzmocnieniem konstrukcji jezdni, poszerzeniem jej do normatywnych szerokości, a także przebudowę skrzyżowań, zjazdów na posesje oraz budowę ścieżki rowerowej i nowych zatok autobusowych.

Po latach sporów do realizacji wejdzie też obwodnica Barlinka w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151.  Projekt ma przede wszystkim poprawić układ komunikacyjny miasta i odciążyć istniejące ulice. W mieście przecinają się dwie drogi wojewódzkie - nr 151 Świdwin-Gorzów Wielkopolski i 156 Barlinek – Lipiany. Drogą nr 151 przejeżdża średnio ponad 10 tys. samochodów w ciągu doby.  Budowę  nowej drogi, omijającej śródmieście Barlinka, ZZDW zaplanował po analizie średniego dobowego ruchu pojazdów.

Wybrano rozwiązanie, w którym projektowana droga, na prawie 2,5-kilometrowym odcinku  przebiegałaby po nasypie nieczynnej linii kolejowej. Projekt przewiduje rozbiórkę starych budynków kolejowych oraz  rozbiórkę istniejących i budowę nowych wiaduktów nad ulicami Ogrodową i Tunelową.

Wykorzystanie nasypu obniży koszty przygotowania inwestycji, takie jak wykup gruntów czy budowa nowej konstrukcji drogi. Projekt będzie realizowany dzięki podpisaniu porozumienia mieszkańców posesji graniczących z nasypem kolejowym z burmistrzem Barlinka i ZZDW. Na mocy porozumienia miasto zobowiązało się do udziału w kosztach budowy ekranów akustycznych, których domagali się mieszkańcy. Na spornym odcinku drogi zostanie też ograniczona prędkość. 



Ostatnią inwestycją, którą zatwierdzili radni wojewódzcy jest przebudowa dwóch ulic znajdujących się w ciągach dróg wojewódzkich w Choszcznie - ulicy Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej nr 160 i ulicy Dąbrowszczaków w ciągu drogi wojewódzkiej nr 175.

Obecnie nawierzchnia ulic Jagiełły i Dąbrowszczaków jest w złym stanie technicznym. Podobnie jest ze zjazdami i chodnikami. Przewidziany do przebudowy odcinek ma łącznie 2,4 km długości. Dla poprawy bezpieczeństwa oraz jako elementy spowolnienia ruchu, na odcinku tym, powstaną wyspy kanalizujące ruch i azyle dla pieszych. Przebudowanych zostanie też szereg skrzyżowań, zjazdów i zatok autobusowych. Powstaną też nowe ciągi pieszo-rowerowe. W związku z przebudową ulic, do rozbiórki przeznaczono dwa budynki przy ul. Jagiełły.

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Niedowiarków – pozdrawiamy ze słonecznego tarasu na 19 piętrze SKY-PARK KUKINKA

9 Sierpnia 2017 godz. 5:29 Ala za mat. inf.
Wczoraj w Kukince gm. Ustronie Morskie zakończono i zgłoszono do użytkowania 19 piętrową, najwyższą w woj. zachodniopomorskim wieżę widokową, z tarasem na wysokości 89,9 m n.p.m i 150 metrową promenadą. Ta brawurowa inwestycja na polu kukurydzy trwała dokładnie rok, od dnia „ wbicia łopaty”. Inwestycja została ukończona w terminie. Promenadę z wieżą widokową otacza malowniczy teren z jeziorami, strumykami, rzeką i lasami, z drogą do najstarszych dębów w Polsce „ Warcisław i Bolesław”, Revita Park (chodzenie na boso po różnym podłożu – szyszki, kora, kamienie), Park Owadów z ścieżkami edukacyjnymi grzybów trujących i jadalnych i  placami zabaw dla dzieci. Na promenadzie stałe wystawy – miniatury pociągów świata i wystawa czarownic, urozmaicają zwiedzanie wczasowiczom, kuracjuszom i dzieciom. Pomysłodawca i inwestor Janusz Ciaputa, dystrybutor m.in. produktów „PANASONIC”, złożył komplet dokumentów o pozwolenie na budowę leczniczych tężni solankowych o łącznej długości ponad pół kilometra, jedynych w Europie – ułożonych na kształt labiryntu. Zasilanie tężni odbywać się będzie wyłącznie z własnego źródła wody solankowej o unikatowych w Europie walorach leczniczych. Projekt wykonał znany szczeciński architekt Bogusław Pruchniewicz, a kompleksem uzdrowiskowo – parkowym zarządza dyr. generalny GRANT S.A. Marcin Pomieczyński, który już przygotowuje program imprez na II połowę 2017 i cały rok 2018r.   ...
 

Mielno wykorzystuje potencjał turystyczny

17 Sierpnia 2017 godz. 14:05 Ekoszalin z mat. informacyjnych
Słoneczna pogoda, czysta plaża i ciepłe wody Bałtyku - tego głównie poszukują turyści odwiedzający gminę Mielno. Jednak władze nadmorskiej miejscowości wykorzystując jej potencjał stawiają na kolejne atrakcje. Będzie to promenada przyjaźni w Mielnie i wioska rybacka w Chłopach. Obie inwestycje wesprze Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego. Unijne fundusze trafią do samorządu dzięki umowie, którą w sobotę, 19 sierpnia 2017 roku w Mielnie podpisze wicemarszałek województwa Jarosław Rzepa i burmistrz Olga Roszak-Pezała.   Gmina Mielno, do której trafi blisko 2,5 mln zł, jest jedną z 15 beneficjentów kolejnego rozstrzygniętego w obecnej perspektywie unijnej przez Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego konkursu w zakresie inwestycji w turystykę aktywną i uzdrowiskową na Pomorzu Zachodnim. Tym razem na realizację 17 projektów zarezerwowano ponad 30 mln zł. Unijne fundusze pomogą w przebudowie parków miejskich, modernizacji promenad, dalszej rozbudowie przystani kajakowych oraz budowie kładek spacerowych.   „Promenada Przyjaźni” w Mielnie dla miłośników nadbałtyckich spacerów Nowe miejsce na spacery to dwa odcinki kładki z elementami małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Powstaną one wzdłuż mieleńskiej plaży pomiędzy zejściami Orła Białego-Chmielna oraz Chmielna-Mickiewicza. Zaplanowana dodatkowa infrastruktura dla pieszych będzie mieć stalową konstrukcję i łączną długość 350 metrów. Koszt prac to ponad 3,6 mln zł. Blisko 1,7 mln zł pochodzić będzie z RPO WZ 2014-2020.   „Skarbnica Wioska Rybacka” w Chłopach sposobem na niepogodę Wioska ma wykorzystać przede wszystkim tradycje rybackie nadmorskiej gminy. To w niej odbywać się będą lekcje muzealne, warsztaty ekologiczne i kulinarne, a także imprezy cykliczne np. Dzień Ryby, Dni Morze czy przeglądy pieśni morskich. Prace obejmują postawienie fundamentów, parteru, poddasza i dachu budynku. Projekt uwzględnia również budowę parkingu oraz chodników, a także zakup i wyposażenia obiektu m.in. w urządzenia interaktywne czy eksponaty. Wartość zadania szacuje się na 2 mln zł, z czego ponad 800 tys. zł to unijna pomoc. ...
 

Kiedy Gwardia zagra w Koszalinie?

16 Sierpnia 2017 godz. 14:23 Dominik Wasilewski
Gwardia Koszalin w II lidze - pierwsze mecze nowego sezonu zostały już rozegrane – na stadionach naszych przeciwników. Na rodzimym stadionie gwardzistów wciąż "trwają" prace mające na celu przystosowanie obiektu do drugoligowych rozgrywek. Kiedy stadion będzie gotowy – tego jeszcze dokładnie nie wiadomo, ale są plany Pierwsze mecze rundy jesiennej Gwardia rozgrywała na wyjazdach, a do czasu pierwszych rozgrywek „u siebie” stadion w Koszalinie przy ul. Fałata ma być przygotowany na tyle, by został dopuszczony do rozgrywek. Na modernizację istniejącego stadionu Miasto Koszalin pożyczyło Zarządowi Obiektów Sportowych - właścicielowi obiektu  - 1,6 miliona złotych. Było to niezbędne, aby koszalińscy piłkarze w ogóle mogli rozpocząć grę w II lidze.   W pierwszej kolejności mają zostać przebudowane i odświeżone pomieszczenia pod wieżą - szatnie, łazienki, pokój sędziów. Kolejny punkt to trybuny. Nad wszystkim pieczę trzyma koszaliński Zarząd Obiektów Sportowych.   Korona stadionu ma być wyłączona z użytkowania, bo na bieżni zostaną postawione trybuny przenośne, częściowo zadaszone, z zachowaniem dróg ewakuacyjnych oraz z toaletami typu toi-toi w ich pobliżu. To pomysł doraźny, ale dzięki temu nasi piłkarze będą mogli grać u siebie, bez potrzeby brania pod uwagę na przykład kołobrzeskiego stadionu.   Z powodu renowacji i remontów muraw przy ul. Fałata, podopieczni Tadeusza Żakiety zmuszeni są trenować na obiektach Leśnika Manowo. Docelowy termin rozegrania pierwszego spotkania ligowego na stadionie w Koszalinie po przeprowadzonych pracach to prawdopodobnie mecz 13. kolejki i pojedynek z MKS Kluczbork 14-15 października.   Do tej pory wszystkie ligowe spotkania nasza drużyna będzie rozgrywać na wyjazdach. Jak choćby mecz z Wartą Poznań gdzie formalnym gospodarzem meczu był nasz klub, a samo spotkanie zostało rozegrane na stadionie w Poznaniu. Mecz z Wartą Poznań nie będzie jedynym, w którym nasz klub, na obcym terenie będzie formalnym gospodarzem. Wobec braku zgody na zamianę gospodarza przez inne kluby, podobnie będzie również w przypadku 2-3 innych spotkań....